Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-05-2023
Beste Tweakers }:O,

Mijn zus is op zoek naar een nieuwe telefoon voor niet meer dan 300 euro. Ze gebruikt nu al een tijdje een roze Huawei Ascend P6 welke haar goed heeft gediend. Ze is inmiddels gewend aan Android, en heeft het niet zo van WP, iOS oid, dus het liefst bij Android blijven (welke versie boeit niet).

Ik heb al het een en ander vast kunnen stellen:

GEEN Samsung of Apple ;w ,

Wel op Android draaien,

Het apparaat zal een Micro-SD kaart slot moeten hebben,

16GB of meer aan opslaggeheugen,

Een hele goede batterijduur (minimaal een volledige dag middel tot zwaar gebruik met gemiddelde schermhelderheid),

Het apparaat zal er mooi uit moeten zien,

Geen Chinese meuk,

en niet meer dan 300 euro voor het apparaat.

Wat heb ik zelf al gevonden?
Ik heb zelf al een beetje rondgezocht, en deze apparaten leken mij goede kandidaten:
LG G3
Moto G4 +

Ik hoop dat jullie mij verder op weg kunnen helpen :)

Beste antwoord (via Zipperman op 09-06-2016 16:46)

Verwijderd

Avatar_Aang schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 21:05:
[...]

Deze telefoon ziet er erg goed uit, zeker voor de prijs, deze zal ik wel over het hoofd moeten hebben gezien.

[...]

De Moto G lijkt IMO op een bouwvakkerstelefoon, nogal lomp kwa design, de specs zelf zijn best wel goed, en zelfs zeer goed in verhouding met de prijs, alleen denk ik dat er meer performance valt te behalen binnen dit budget. De nieuwere G4 lijkt me ook erg leuk, alleen is die zeer recent aangekondigd dus zou het best zonde zijn een telefoon vij launch te halen. Ik had deze iig wel bij "zelf geovnden" gezet aangezien het nogal raar over zou komen als ik maar 1 telefoon zou neerzetten.

Wat wel erg mooi is, zijn de updates, want het apparaat draait wel stock android, dus die zal ik iig wel even op een wenslijst zetten voor eventueel in de toekomst :P

[...]

De Huawei P9 L was ook een telefoon welke ik nader heb bekeken, alleen viel mij de specs op tegenover de prijs, het lijkt alsof er meer word gevraagd dan wat het toestel eigenlijk waard is. Deze viel dus eigenlijk al af aangezien dit.

Wel bedankt voor de vlotte reacties, smartphones waar ik nu een oog op houd zijn de LG G3, en de eerder genoemde Honor 6.

Heeft iemand hier nog eventuele op/aanmerkingen op de keuze voor de G3, want deze lijkt me de beste specs te bieden voor de prijs.
Daar vergis je je in. Voor €299, is de P9 Lite zeker zijn geld waard. En ze heeft dan een recente GSM, want nog maar 1 maand uit.
De G3 en Honor 6 zijn goed, maar reeds 2 jaar oud. Kijk dan eens naar de Honor 7.
Hier vind je de eerste tests van de P9 Lite:
http://www.testfreaks.nl/...s/huawei-p9-lite/reviews/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2016 08:35 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik als test een MOTOROLA Moto G (2rd Gen.).

Loop super met Android 6.0.

Camera ook goed en wat mij het meest opviel is stereo geluid.
Zowel speaker boven als beneden.

Ik weet niet of dat de G4 ook heeft.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien ze Huawei gewoon is. De nieuwe P9 Lite 3GB zou een goede keuze kunnen zijn.
En de fingerprint scanner werkt zeer snel.Smartphone binnen de seconde open.
http://www.gsmarena.com/huawei_p9_lite-7983.php

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2016 20:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zipperman
Deze telefoon ziet er erg goed uit, zeker voor de prijs, deze zal ik wel over het hoofd moeten hebben gezien.
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 20:40:
Zelf heb ik als test een MOTOROLA Moto G (2rd Gen.).

Loop super met Android 6.0.

Camera ook goed en wat mij het meest opviel is stereo geluid.
Zowel speaker boven als beneden.

Ik weet niet of dat de G4 ook heeft.

Succes!
De Moto G lijkt IMO op een bouwvakkerstelefoon, nogal lomp kwa design, de specs zelf zijn best wel goed, en zelfs zeer goed in verhouding met de prijs, alleen denk ik dat er meer performance valt te behalen binnen dit budget. De nieuwere G4 lijkt me ook erg leuk, alleen is die zeer recent aangekondigd dus zou het best zonde zijn een telefoon vij launch te halen. Ik had deze iig wel bij "zelf geovnden" gezet aangezien het nogal raar over zou komen als ik maar 1 telefoon zou neerzetten.

Wat wel erg mooi is, zijn de updates, want het apparaat draait wel stock android, dus die zal ik iig wel even op een wenslijst zetten voor eventueel in de toekomst :P
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 20:53:
Gezien ze Huawei gewoon is. De nieuwe P9 Lite 3GB zou een goede keuze kunnen zijn.
En de fingerprint scanner werkt zeer snel.Smartphone binnen de seconde open.
http://www.gsmarena.com/huawei_p9_lite-7983.php
De Huawei P9 L was ook een telefoon welke ik nader heb bekeken, alleen viel mij de specs op tegenover de prijs, het lijkt alsof er meer word gevraagd dan wat het toestel eignlijk waard is. Deze viel dus eigenlijk al af aangezien dit.

Wel bedankt voor de vlotte reacties, smartphones waar ik nu een oog op houd zijn de LG G3, en de eerder genoemde Honor 6.

Heeft iemand hier nog eventuele op/aanmerkingen op de keuze voor de G3, want deze lijkt me de beste specs te bieden voor de prijs.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Avatar_Aang schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 21:05:
[...]

[...]

[...]

De Huawei P9 L was ook een telefoon welke ik nader heb bekeken, alleen viel mij de specs op tegenover de prijs, het lijkt alsof er meer word gevraagd dan wat het toestel eigenlijk waard is. Deze viel dus eigenlijk al af aangezien dit.

Daar vergis je je in. Voor €299, is de P9 Lite zeker zijn geld waard. En ze heeft dan een recente GSM, want nog maar 1 maand uit.
De G3 en Honor 6 zijn goed, maar reeds 2 jaar oud. Kijk dan eens naar de Honor 7.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2016 08:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-09 22:07
pricewatch: OnePlus X Zwart

Heb hen zelf ook meestal 4-5,5 uur SOT
Snapdragon 801 beetje verouderd maar steeds nog snel.
3gb ram ik heb meestal Max 2 gb ingebruik maar goed
Full HD 5 inch amoled scherm
13mp front en 8mp rear camera
Of dual slim (2x nanosim) of 1x nano Sim en 1x een Micro SD van volgens mij 128gb max
En €269

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 07:16:
[...]

De P9 heeft idd presteert toch niet echt zoals ik verwacht had (in een positeive manier :P), alleen heb ik gelezen in onder andere de Tweakers review dat de batterij tegenvallend was.
CCJJVV schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 10:39:
pricewatch: OnePlus X Zwart

Heb hen zelf ook meestal 4-5,5 uur SOT
Snapdragon 801 beetje verouderd maar steeds nog snel.
3gb ram ik heb meestal Max 2 gb ingebruik maar goed
Full HD 5 inch amoled scherm
13mp front en 8mp rear camera
Of dual slim (2x nanosim) of 1x nano Sim en 1x een Micro SD van volgens mij 128gb max
En €269
Deze telefoon is perfect, ik vind het design wat minder maar de specs (AMLOED :D), helaas wilt me zus liever een telefoon waarvan ze het merk kent, maar deze wel even aan mijn eigen wenslijst toegevoegd voor in de toekomst.

In ieder geval bedankt voor de snelle reacties :)

Ik heb de tellefoons voorgelegen en ik heb zelf alles ook nog even doorgekeken, en de LG G3 lijkt me toch nog steeds de een geweldige telefoon voor de prijs, ik zou liever de 1+ X halen, maar daar zit zoveel spul op welke me zus niet zal gebruiken, en ze wil liever een tel van een bekend merk, helaas ;w.

Waarschijnlijk word het dus nog steeds deze: http://tweakers.net/pricewatch/404484/lg-g3-32gb-goud.html

Wel bedankt voor alle hulp allemaal d:)b :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de P9 Lite, zijn er nog geen batterij benchmarks online. Maar met een 3000mAh batterij, moet het bij gemiddeld gebruik toch mogelijk zijn een dag door te komen.
De batterij in haar huidige smartphone was slechts 2000mAh. Ik beweer niet niet dat de P9 Lite een 33% langere batterij duur zal hebben, gezien het grotere scherm en hogere resolutie. Maar het zal niet veel schelen.
Overleg eens met je zus. Toon haar je selectie en laat haar kiezen.Het wordt tenslotte haar smartphone.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2016 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 08:33
LG G3 is een ouder toestel, waarom dan niet voor iets recents gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidfreaker
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-09 07:14
de p9 lite heeft volgens allaboutphones een goede batterij en zeker beter dan de p7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
Inderdaad nog meer een keer gekeken naar de P9 Lite, en de P9 L lijkt me toch stukken beter ten opzichte van de G3, ik zal ze nog een keer allebei laten zien, en me zus zal beslissen en zal ik probreren zo min mogelijk te leunen naar een smartphone (ben zelf geen fan Huawei, maar als het voor haar werkt...).

In ieder geval wel bedankt voor de reacties en de hulp :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Honor 6 is genoemd, maar waarom geen Honor 7, die is vééél stijlvoller imo...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 08:33
Ga gewoon voor een oude LG G3, kun je binnenkort een topic openen om te vragen waarom je geen updates krijgt :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:08

P_Tingen

omdat het KAN

Grappig, ik was voor mijn dochter in hetzelfde segment aan het zoeken. Mijn lijstje tot nu toe ziet er zo uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Huawei P9 Lite Dual Sim (3GB) Zwart€ 289,95€ 289,95
1Motorola Moto G4 Plus 2GB ram, 16GB opslag Zwart€ 269,-€ 269,-
1Motorola Moto X Play 16GB Zwart€ 270,47€ 270,47
1Sony Xperia Z2 Zwart€ 266,95€ 266,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.096,37

De Oneplus had ik er eerst ook op staan, maar ik lees dat de accu matig is. De Xperia is een twijfelgeval vanwege klachten over de ergonomie. De Moto G4 stond ook al op mijn lijstje en maakt veel kans. Ik zit alleen nog naar de Moto X te kijken. De verschillen met de G4 lijken niet zo groot, of wel?

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastapipo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-08 17:11
Als je een LG G3 overweegt, zou ik eerder naar een Xperia Z3 compact kijken.
http://tweakers.net/product/402269/sony-xperia-z3-compact/

Al zou ik voor een moderner apparaat gaan...

[ Voor 17% gewijzigd door Pastapipo op 08-06-2016 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
P_Tingen schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 09:09:
De Xperia is een twijfelgeval vanwege klachten over de ergonomie.
Gelijk schrappen hoe leuk ook, ding is gewoonweg té oud.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Moto X play en de Xperia Z2 hebben de beste batterijduur. Maar ik zou ook voor de Z3 gaan, heeft een nog betere batterijduur.
Wil je iets heel recent, met Android 6, zijn de P9 Lite en de Moto G4 de beste keuzes.
Juist gelezen, met de P9 Lite doet gemakkelijk anderhalve dag bij gemiddeld gebruik.
Goede smartphone, zeker zijn prijs waard. En ziet er ook goed uit.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2016 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

LG Nexus 5x. 16 GB versie heb je voor ongeveer 250, 32 GB voor 312.

Ah, had even over de eis van een micro sd slot gelezen. Die heeft deze inderdaad niet.

[ Voor 40% gewijzigd door @r!k op 08-06-2016 09:40 ]

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:08

P_Tingen

omdat het KAN

@r!k schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 09:39:
LG Nexus 5x. 16 GB versie heb je voor ongeveer 250, 32 GB voor 312.

Ah, had even over de eis van een micro sd slot gelezen. Die heeft deze inderdaad niet.
En de Nexus staat ook niet direct bekend om zijn goede accuduur, getuige de reviews hier

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
Ik heb er nog eens naar gekeken, en de G3 lijkt me nog steed seen top toestel (UPDATES ZIJN NIET BELANGRIJK VOOR EEN LEEK), maar de Huawei P9 L (vooral de goude), lijkt in de smaak te vallen, dus grote kans dat het deze word.

Iig bedankt voor de feedback iedereen, en het maken van de keuzes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 19:42
Z3 of Z3C lijken mij goede opties (Z3C heeft een betere accuduur) mits je maar een fatsoenlijk hoesje/bescherming voor het scherm haalt. Erg robuust zijn die telefoons helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:22
Avatar_Aang schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 16:43:
Iig bedankt voor de feedback iedereen, en het maken van de keuzes :)
Kun je dan je vraag als beantword aangeven op dit onderwerp? Nu staat de vraag als onbeantwoord dus zullen mensen blijven antwoorden terwijl je de keuze al gemaakt hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Avatar_Aang schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 16:43:
(UPDATES ZIJN NIET BELANGRIJK VOOR EEN LEEK)
Zijn juist wel belangrijk voor een leek ivm beveiliging... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
Ardjee schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 16:48:
Z3 of Z3C lijken mij goede opties (Z3C heeft een betere accuduur) mits je maar een fatsoenlijk hoesje/bescherming voor het scherm haalt. Erg robuust zijn die telefoons helaas niet.
Het apparaat ziet er ook best goed uit, alleen is de ekuze al gevallen op de P9 L, het apparaat word erg mooi gevonden :P
swhnld schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 09:01:
[...]

Kun je dan je vraag als beantword aangeven op dit onderwerp? Nu staat de vraag als onbeantwoord dus zullen mensen blijven antwoorden terwijl je de keuze al gemaakt hebt.
Aah, uiteraard, zal ik meteen even doen, bedankt voor het melden :)
CLB schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 09:09:
[...]

Zijn juist wel belangrijk voor een leek ivm beveiliging... ;)
Ik heb nog nooit problemen mbt virussen oid gehad op Android, en andere in mijn omgeving ook niet, gewoon niks raars downloaden/doen, en je hoeft volgens mij toch ook geen zorgen te maken.
Telefoon draait nu ook gewoon lekker op 4.2, en geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Avatar_Aang schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 16:45:
gewoon niks raars downloaden/doen, en je hoeft volgens mij toch ook geen zorgen te maken.
Dan moet je zorgen dat een leek dat ook niet doet ;) , dat laatste is trouwens ook niet helemaal waar natuurlijk. Worden steeds vaker grote beveiligingslekken gevonden, waar je zelf geen invloed meer op hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
CLB schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 16:50:
[...]

Dan moet je zorgen dat een leek dat ook niet doet ;) , dat laatste is trouwens ook niet helemaal waar natuurlijk. Worden steeds vaker grote beveiligingslekken gevonden, waar je zelf geen invloed meer op hebt.
Uiteraard, als mensen hulp nodig hebben sta ik bijna altijd wel klaar om tehelepn, dus dat komt waarschijnlijk wel goed, en uiteraard privacy ed is belangrijk, maar dat is geen IS member, en boeit het degene niet zoveel.
Maar het is wel waar dat het verstandiger zou zijn een recnetere versie OS op een smartphone te hebben, en mede daarom is de keuze dus de P9 L geworden :)
Pagina: 1