Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Azure vdi en port 80 mappen

Pagina: 1
Acties:

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Ik hoop dat ik niet weer geband wordt maar ik ben dagen aan het zoeken naar een simpele oplossing :( Ook met Microsoft gebeld maar die helpen mij niet omdat mijn supprot pack niet gekoppeld is oid aan mijn werk account..

Ik draai een VDI (non classic) in de cloud van Azure. Hij draait uiteraard gewoon goed, echter moet ik een andere port gebruiken om klanten waar ik werk port 3389 dichtknijpen.

De oplossing is simpel, port 80 gebruiken.. Echter ik weet niet hoe ik met de nieuwe portal IIS omzet naar port een andere port (want die gebruikt natuurlijk port 80).

Dit zou de beste oplossing zijn echter zoek ik me rot :( :( En ik heb al amper tijd.

Een andere workaround zou een proxy zijn in een service in Azure maar dat lijkt mij niet heel veilig.

Wat nu? Iemand een tip? Kost me waanzinnig veel tijd :(

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:01
Tennisbal schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 19:16:
Ik draai een VDI (non classic) in de cloud van Azure. Hij draait uiteraard gewoon goed, echter moet ik een andere port gebruiken om klanten waar ik werk port 3389 dichtknijpen.
.....
Wat nu? Iemand een tip? Kost me waanzinnig veel tijd :(
Misschien gewoon aan de systeembeheerder vragen om het open te zetten? En als hij dat niet wilt, dan heeft die daar waarschijnlijk een hele goede redenen voor. Daarnaast beveiligingen omzeilen wordt meestal niet gewaardeerd, vergeet dit niet.

Misschien ook even het volgende goedlezen: PNS Beleid
Daaruit kun je halen dat dit topic niet echt Professional Networking & Servers is. Professionals omzeilen de beveiliging (meestal) niet.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:22

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Misschien handig om eens wat screenshots te posten. Wat heb je zelf al gevonden door even rond te googlen hoe je port 80 kunt veranderen ? Graag wat meer eigen inzet, daar ben je echt meer dan genoeg op gewezen ...

En verder inderdaad gewoon even bij die klant aangeven dat je port 3389 nodig hebt. Of je draait je RDP op port 443 , kan ook.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik zal het topic dan ook echte verplaatsen :P

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-10 16:54
In IIS pas je de listening port aan bij de site bindings.
Heb je al aan een RD Gateway gedacht?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

OpenVPN draaien op Azure en op die manier binnenkomen?
Ergens een mini-mini-VPS opspinnen; SSH tunnel opbouwen met local portforward 3389 over SSH en dan RDP naar je VDI?
TeamViewer installeren in Azure en daarmee de machine overnemen?

Topicstart klinkt een beetje als "de rest is vervelend en ik zoek een omweg"; helaas werkt het zo niet altijd in corporate omgevingen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-10 16:54
Ik denk dat Tennisbal weer in winterslaap is gevallen...

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ff geen tijd gehad om hier in te duiken. pak dit dit weekend op als ik tijd over heb...
Pagina: 1