Game pc 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

• nickvzuijlen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-03-2023
Hey allemaal ik wil een pc bouwen naar jaren gegamed te hebben op laptops. Ik heb dan ook heel erg weinig ervaring met desktops maar heb wel vrienden met ervaring die me gaan helpen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
[i]Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Ik wil voornamelijk gamen, dit gewoon op max settings meer niet./i]

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

1000 euro is mijn idee, dit is wel exclusief muis en toetsenbord

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

helemaal niks behalve koptelefoon en surround set.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
[i]Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Veel geheugen en het oog wil ook wat ;)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
[i]Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Zoals gezegd geen ervaring mee dus sta open voor alles

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Stil is wel prettig.

Ga je overklokken?

Nee absoluut niet

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Zo veel mogelijk bang for buck lijkt me logisch alle tips zijn welkom :) _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door nickvzuijlen op 20-05-2016 18:49 ]

• nickvzuijlen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-03-2023
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 176,95€ 176,95
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 81,95€ 81,95
1EVGA GeForce GTX 970 4GB Superclocked ACX 2.0€ 311,-€ 311,-
1Toshiba DT01ACA200, 2TB€ 65,-€ 65,-
1Thermaltake Core V21€ 60,70€ 60,70
1LG 24MP47HQ Zwart€ 137,90€ 137,90
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/8€ 34,21€ 34,21
1Corsair CX450M€ 52,70€ 52,70
1Crucial BX200 240GB€ 59,95€ 59,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 980,36

Dit is mijn lijstje tot nu toe

• sidpuist
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-02 14:15
ik zou even wachten tot mid-Junni, dan komt de GTX 1070 uit. heb je al een windows licentie anders kost dat ook nog weer wat extra, tenzij je een student bent dan kan je wel via je school een licentie kopen. verder misschien nog een cpu cooler om je cpu wat cooler te houden, denk wel aan de max hoogte die je kast ondersteund! voor de rest ziet het er leuk uit.

• GOTD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-11 12:17
Wachten is zeker aan te raden, mocht je hier niet zo goed in zijn kijk dan even naar een 2e hands 970. Deze worden massaal gedumpt vanwege de nieuwe 1070.

http://tweakers.net/categ...KRZYk5SlbRShYmppZKsbW1tQA

Verder is 240GB niet erg veel. Spellen zijn tegenwoordig snel 50GB+ Tel daar je Windows installatie en wat andere programma's op en hij staat vol. Ik zou voor een 500GB gaan. Als je deze PC echt voor alleen gamen gebruikt kun je de HDD weg doen.

[ Voor 29% gewijzigd door GOTD op 20-05-2016 19:47 ]

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Zoals al gezegd: even wachten op de nieuwe generatie videokaarten.

Dan de vraag: hoeveel GB heb je nu in gebruik op je laptop? Misschien is SSD-only dan wel een optie, scheelt lawaai van een draaiende harde schijf.

Verder heb je een prima lijstje.

- RAM heb je nu 2x4GB, als je straks wilt uitbreiden zit je met 4x4GB al vol. Bovendien kost RAM tegenwoordig heel weinig, ik denk dat pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16 wel te veroorloven is. Of kies anders voor 1 reepje van 8GB.
- Kast vind ik een rare keuze, het is namelijk micro-ATX maar qua volume is hij groter dan een budget ATX kast. Wil je per se een kubusvormige kast?

Informaticus of vakkundig Googler?