Toon posts:

Installatie W10 mislukt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn laptop wil ik W10 installeren om deze te activeren en na activatie weer naar W7 terug te keren. Ben nog niet tevreden over W10 en wil eerst de grote "verjaardagsupdate" afwachten en dan beslissen of ik overstap.

Via de site van MS ben ik gaan upgraden, althans dacht ik want na ruim een uur en de eerste herstart krijg ik de volgende melding:

ox1900101-x2017
Installatie mislukt in de fase sa-fe-os met een fout tijdens de Boot-bewerking

Zelf ben ik geen echte tweaker zoals de meesten hier maar weet het een en ander op te lossen maar hier ging bij mij het licht uit. Gelukkig werd na het wegklikken W7 weer bijna normaal opgestart.

Mijn laptop heeft 2 x 500 GB schijven waarvan er een, de C:\schijf, uitsluitend programma's, een paar maanden geleden de geest had gegeven en door een bedrijf is vervangen. De tweede schijf D:\ dus is uitsluitend voor data in gebruik.

Van de C:\ maakte ik wekelijks automatisch een mirror middels Acronis 2010 en was terugzetten geen probleem. Maar na het plaatsen van de nieuwe C:\ drive bleek terugzetten volgens de reparateur niet meer mogelijk. Uiteraard heb ik dat zelf ook geprobeerd en helaas dat verhaal klopte. W7 is toen opnieuw geïnstalleerd en kon ik de rest van de software weer installeren.

Na installeren van de overige programs wild eik weer via Acronis een mirror maken en dit wilde maar niet lukken. Ik heb mij dan maar bezondigd zoals ik het noem om via MS back-up mijn C:\schijf te backuppen hetgeen geen problemen heeft opgeleverd met die wetenschap dat ik nog niet heb aangedurfd om die eens proberen terug te zetten.

Mijn vraag is dus heeft het probleem om W10 te installeren met de melding over de boot-verwerking te maken met de voorgaande geschiedenis van het vervangen van de c:\schjf?

Nog even los van het feit of ik nu wel of niet wil upgraden snap ik hier niets van. Het enige wat ik kan bedenken is dat men de c en d schijf in de laptop heeft verwisseld of zo en daarmee de boot hebben verkloot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens voor het booten, schijf controle en daarna je schijf defragmenteren.

Dan W10 opnieuw laten instaleren!

Veel voorkomend probleem.

Hopelijk helpt dit!

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 18:24:
Probeer eens voor het booten, schijf controle en daarna je schijf defragmenteren.

Dan W10 opnieuw laten instaleren!

Veel voorkomend probleem.

Hopelijk helpt dit!

Succes!
Je voorgestelde acties uitgevoerd. Schijf controle is ok en defragmenteren uitgevoerd. Opnieuw W10 laten installeren en helaas, weer diezelfde melding :(

Waar ik overigens van baal is dat de update eerst alles download, dan pas controleert of de pc geschikt is, dan updates gaat downloaden en dan pas gaat kijken of er wel voldoende schijfruimte is en pas na herstarten de bootsector blijkbaar controleert. Zou op voorhand toch gecontroleerd moeten kunnen worden en mij inmiddels tijdens de twee pogingen ruim vier uur bespaard hebben.

Andere suggesties zijn van harte welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Klinkt alsof de reparateur er geen zak van snapt en behalve de schijf repareren verder gewoon dingen stuk gemaakt heeft.

Kan zijn dat je boot record of bootloader nu op de andere schijf staat, of dat er een mismatch tussen UEFI en CSM boot is om een paar opties te noemen.

Post eens een screenshot van schijfbeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou eens Hirens boot cd kunnen downloaden en op een cd branden.

Boot je systeem mee en er staan een enorme diversiteit aan tools op om je systeem te testen, waaronder ook je boot record of loader.

Zelf gebruik ik het vaak.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 00:37
Misschien dat Acronis bij het upgraden van Win 7 naar Win 10 in de weg zat. Ik weet niet hoe Acronis reageert op grote veranderingen als je incremental backups laat maken. Ik zou proberen het te deinstalleren voordat ik weer naar Win 10 zou gaan. Ik zag ook dat je bij Acronis ook een secure partition kunt maken... mmmm ... nog een factor waar iets fout zou kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Win 10 installatie gaat sowieso fout als er geen "system" partitie gemaakt is en de huidige partitie kan niet 450MB verkleind worden.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heren, alvast dank voor de reacties. Ik moet vanwege droeve omstandigheden even andere zaken voor laten gaan. Zal zeker over een week mij weer gaan bezig houden met dit probleem.

Nog wel geprobeerd te booten van de andere schijf en booten lukte maar W10 installeren niet. Overige heb ik een oudere laptop die nog met BIOS werkt.

Acronis stond niet geïnstalleerd maar had k op cd-rom staan.

Jullie horen wel weer van mij.
Pagina: 1