Toon posts:

Hulp bij uitkiezen MacBook Pro voor de komende 2/3 jaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ben al tig jaren een bezoeker van deze website, alleen nooit een account aangemaakt. Gezien mijn vraag, wist ik eerlijk gezegd niet een beter plaats om die te stellen. Ik hoop dat iemand mij ermee kan helpen.

Ik heb mijn Windows computer verkocht (vandaag de deur uit), omdat ik besloten heb een overstap te maken naar OS X. Ik ben al een goeie zes jaar een iPhone gebruiker en wil dolgraag gebruik maken van een aantal Mac exclusive apps (GarageBand, Logic, Ulysses, bijvoorbeeld).
Ik heb momenteel tegen de €1000,- aan budget en zat te denken aan een tweedehandse MacBook Pro.
Het beste (de nieuwste) dat ik voor dat bedrag kan krijgen is de MacBook Pro Retina 13 inch, late 2013 (i5, 8gb ram + 128/256SSD).
De vraag is, kan ik hier ongeveer twee/drie jaar mee vooruit?

Ik zou natuurlijk nog even kunnen sparen voor een late 2015 model, maar dat geld wou ik liever gebruiken voor een goeie speaker set en 27 inch monitor.

Wat denken jullie? Ik ben geen gamer (met uitzondering van een aantal platform games), internet vooral en schrijf graag. Daarnaast neem ik muziek op.

Beste antwoord (via Verwijderd op 21-05-2016 00:37)

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:52
Ja hoor. Ik heb er dit jaar 3 van verkocht met 16GB 1TB ssd en 2TB hdd. Voor een groepje producers uit amsterdam. Prima geschikt voor het doel wat jij voor ofen hebt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:34

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Sowieso raad ik je aan om voor een retina scherm te gaan. 2013 model moet voldoende zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door [RNMC] Viper op 20-05-2016 17:27 ]

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Dat is een prima snelle laptop voor alle taken die je noemt en kan zeker wel 2-3 jaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[RNMC] Viper schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 17:24:
Wat wil je doen met de macbook?

Sowieso raad ik je aan om voor een retina scherm te gaan.
Niet veel meer dan wat ik in mijn bericht heb geschreven: muziek opnemen met GarageBand en/of Logic pro en schrijven. Voor de rest gebruik ik het internet redelijk veel en kijk ik af en toe een film.
ToFast schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 17:25:
Dat is een prima snelle laptop voor alle taken die je noemt en kan zeker wel 2-3 jaar mee.
Oké, dank je wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Met garageband en logic is een 13" wel aan de lichte kant. Zeker met multi track opnames. Een 2012" 15" is dan een betere keuze. Als 13" per se een vereiste is zou ik toch sneller kijken naar een i7 modelletje, maar die zijn dan nog steeds dualcore en relatief duur.

Voor €1000 heb je snel een 15" 2012 retina quad i7 256GB.

Let er op dat je wel minimaal een 8GB model pakt en met die software het liefst een 16GB model. Het geluid van de 15" is prima om af en toe een muziekje te luisteren, maar voor Logic spul wil je toch wel een goede set monitoren hebben van Yamaha of KRK's rokit series. Een standaard logitech setje is dan natuurlijk niet afdoende. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
supersnathan94 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 18:37:
Met garageband en logic is een 13" wel aan de lichte kant. Zeker met multi track opnames. Een 2012" 15" is dan een betere keuze. Als 13" per se een vereiste is zou ik toch sneller kijken naar een i7 modelletje, maar die zijn dan nog steeds dualcore en relatief duur.

Voor €1000 heb je snel een 15" 2012 retina quad i7 256GB.

Let er op dat je wel minimaal een 8GB model pakt en met die software het liefst een 16GB model. Het geluid van de 15" is prima om af en toe een muziekje te luisteren, maar voor Logic spul wil je toch wel een goede set monitoren hebben van Yamaha of KRK's rokit series. Een standaard logitech setje is dan natuurlijk niet afdoende. ;)
Ik heb zojuist wat advertenties gevonden van een 15 inch Macbook uit 2012 met i7 quad core en zelfs een ssd plus 16gb geheugen voor mijn budget (geen retina). Gaat zo'n laptop ano 2016 nog wel tot 2019 mee?
Als dat wel het geval is dan is het dus een zaak van wat lever ik het liefst in. Gewicht en kleinere scherm voor snelheid.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Ja hoor. Ik heb er dit jaar 3 van verkocht met 16GB 1TB ssd en 2TB hdd. Voor een groepje producers uit amsterdam. Prima geschikt voor het doel wat jij voor ofen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:56

Pat-Juh

Patrick

[RNMC] Viper schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 17:24:
Sowieso raad ik je aan om voor een retina scherm te gaan. 2013 model moet voldoende zijn.
Wel eentje dan met de Intel Iris IGP en niet de HD4000 om wat vloeiender een Retina scherm + 27" aan te kunnen sturen :).

Mocht TS nog even kunnen wachten, half/eind juni worden nieuwe updates rondom het Macbook Pro platform verwacht (tijdens de WWDC van Apple). Hierna zullen er denk ik flink wat 13/15" MacBook Pro's op de tweedehands markt verschijnen gezien de hoeveelheid mensen die wachten op deze update :).

[ Voor 31% gewijzigd door Pat-Juh op 22-05-2016 15:44 ]

Pagina: 1