ASUS DGX geluidskaart valt uit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:59
Hallo beste Tweakers,

Ik heb sinds kort een geheel nieuwe audio set-up waarbij ik ook gekozen heb om een geluidskaart in mijn PC te prikken. Nu ervaar ik alleen een wat vervelende dingen.

De kaart werkte pas toen ik mijn onboard audio chip uit zette via de BIOS. Ter vergelijking, een maat van me, met precies dezelfde kaart, had geen problemen.
Nu ben ik dus een paar dagen verder en zorgt de geluidskaart voor uitval, tijdens: muziek luisteren, gamen en Youtube. Als ik mijn boxen set via SPDIF op de TV heb aangesloten doen zich deze problemen niet voor. Ook bij mijn vorige set (logitech X-530) deed hij uitvallen. Het begint met gekraak en opeens is het geluid weg (of deels). Bij een potje Call Of Duty WAW hoor ik opeens niet meer dat hij reload.

Het kaartje zelf is al tijden op de markt en misschien is de ondersteuning voor Windows 10 niet op orde. De drivers werkte pas na het uitschakelen van mijn onboard audio chip.

Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen? Dan hoor ik het namelijk erg graag _/-\o_

Specs:
Moederbord: ASRock B75 Pro3-M
Gevulde sloten:
GTX 960 (pci-e)
WIFI ontvanger (pci)
ASUS DGX (pci)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timal
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-10 20:54

timal

hey

Heb je de laatste drivers van de Asus-site gedownload voor je geluidskaart? Bij mij (Xonar DS) werkte toen opeens alles wel goed (daarvoor een supertraag systeem).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Bij mij was GerardVanAfoort in "[Windows10] Ervaringen & Discussie" de Windows 8 32-bit rete stabiel op Windows 10

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
timal schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 17:14:
Heb je de laatste drivers van de Asus-site gedownload voor je geluidskaart? Bij mij (Xonar DS) werkte toen opeens alles wel goed (daarvoor een supertraag systeem).
Ja ik had ze voor Windows 10. Deze werkt echter niet optimaal.
Ik heb 'm gedownload en hij werkt al iets beter. Helaas valt het geluid soms nog weg, gelukkig deels.
Ik neem aan dat dit niks met een defecte kaart heeft te maken maar met een software probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosin
Het probleem is nu verholpen door een custom driver te downloaden. Er hebben zich tot nu toe geen problemen meer voor gedaan :)
Het is een Uni Xonar driver.