Beste Tweakers,
Mijn oom heeft mij gevraagd om voor hem een nieuwe PC samen te stellen. Zijn huidige pc is al zo'n 7 jaar oud en is aan vervanging toe. Graag wil hij een nieuwe PC die er weer ongeveer 6 á 7 jaar tegenaan kan.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Browsen, tekstverwerken en e-mailen. Zoals ik al zei, het systeem moet zo'n 7 jaar meegaan en er zijn plannen om wat (lichte) videobewerking te gaan doen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst een bedrag van rond de €650 a €700 euro. Minder is natuurlijk altijd mooi meegenomen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er worden geen onderdelen meegenomen, alles nieuw.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een compleet systeem. Zal voor nu een beetje overkill zijn voor de taken die er mee uitgevoerd worden, maar het systeem moet wat langer meegaan dan gemiddeld.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel processor, voor de rest geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen speciale wensen verder voor dit systeem.
Ga je overklokken?
Er wordt niet overclocked.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb het volgende systeem samengesteld. Er mist alleen nog een videokaart, ik ben er niet zeker van of er een videokaart nodig is. In principe niet, maar er worden in de toekomst zeer waarschijnlijk ook video's op bewerkt waardoor een videokaart waarschijnlijk wel nodig is. Ik heb geen idee naar wat voor videokaart ik dan zou moeten kijken, dus daar zou ik graag wat advies bij krijgen.
Verder, is het voldoende om voor 8GB RAM te gaan of is 16GB met oog op de toekomst beter?
Verder zou ik graag wat commentaar op het allround systeem krijgen, of er misschien betere opties zijn.
Alvast hartelijk bedankt!
Mijn oom heeft mij gevraagd om voor hem een nieuwe PC samen te stellen. Zijn huidige pc is al zo'n 7 jaar oud en is aan vervanging toe. Graag wil hij een nieuwe PC die er weer ongeveer 6 á 7 jaar tegenaan kan.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Browsen, tekstverwerken en e-mailen. Zoals ik al zei, het systeem moet zo'n 7 jaar meegaan en er zijn plannen om wat (lichte) videobewerking te gaan doen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst een bedrag van rond de €650 a €700 euro. Minder is natuurlijk altijd mooi meegenomen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er worden geen onderdelen meegenomen, alles nieuw.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een compleet systeem. Zal voor nu een beetje overkill zijn voor de taken die er mee uitgevoerd worden, maar het systeem moet wat langer meegaan dan gemiddeld.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel processor, voor de rest geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen speciale wensen verder voor dit systeem.
Ga je overklokken?
Er wordt niet overclocked.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb het volgende systeem samengesteld. Er mist alleen nog een videokaart, ik ben er niet zeker van of er een videokaart nodig is. In principe niet, maar er worden in de toekomst zeer waarschijnlijk ook video's op bewerkt waardoor een videokaart waarschijnlijk wel nodig is. Ik heb geen idee naar wat voor videokaart ik dan zou moeten kijken, dus daar zou ik graag wat advies bij krijgen.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 176,95 | € 176,95 |
1 | Gigabyte GA-H110M-S2H | € 52,90 | € 52,90 |
1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 47,95 | € 47,95 |
1 | BitFenix Neos Zwart/Zwart | € 32,95 | € 32,95 |
1 | Crucial CT2K8G4DFD8213 | € 52,95 | € 52,95 |
1 | Corsair CX450M | € 52,70 | € 52,70 |
1 | Crucial BX200 240GB | € 59,95 | € 59,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 476,35 |
Verder, is het voldoende om voor 8GB RAM te gaan of is 16GB met oog op de toekomst beter?
Verder zou ik graag wat commentaar op het allround systeem krijgen, of er misschien betere opties zijn.
Alvast hartelijk bedankt!
[ Voor 40% gewijzigd door J8S op 20-05-2016 15:46 ]