Overstappen op Apple

Pagina: 1
Acties:
  • 384 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmatsko
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 01-10 12:07
Ik gebruik al jaren Windows en ken het helemaal uit me hoofd. Maar omdat ik web developer ben, bijna iedereen in mijn omgeving een Mac gebruikt en de meeste tools voor Mac zijn maak ik de overweging om over te stappen. Ook speelt mee dat Windows gewoon niet stabiel is.

Mijn vraag aan jullie is wie er net zoals ik laatste is overgestapt van jaren lang Windows gebruik naar Apple. Waar liepen jullie tegen aan en wat waren de grootste voordelen voor jullie? Het meeste zie ik op tegen dat ik alles opnieuw moet leren, alle shortcuts, alle handigheidjes alle slimme tools.

Ik hoop dat jullie mij kunnen overtuigen om juist wel over te stappen of toch niet.

(ik hoop dat dit de goede categorie is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

bartmatsko schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 15:45:
Ook speelt mee dat Windows gewoon niet stabiel is.
Overstappen omdat iedereen in je omgeving met een Mac werkt is (soms) een prima reden. Maar Windows is al jaren niet meer minder stabiel dan de andere OS'en. Natuurlijk zijn er wel eens incidentele issues maar die komen op andere OS'en net zo goed voor.

Als je toch problemen met Windows hebt dan kun je je tijd beter steken in het onderzoeken en oplossen van dat probleem dan in de overstap naar een compleet nieuw platform waar je net zo goed tegen problemen aan kunt lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Veel mensen geloven dat Apple een soort holy grail is maar dat is het echt niet. Ieder OS heeft voor en nadelen. Dat er voor Apple meer tools zijn kan ik ook niet gelopen. In wat voor talen develop je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Het is natuurlijk wel zo dat het mogelijk is dat zijn hardware issues geeft met Windows, dat los je wel in 1 keer op om over te gaan op Apple natuurlijk. Maar normaal gezien zou Windows gewoon stabiel moeten zijn idd.

Verder is het allemaal niet zo schokkend qua omdenken vind ik, natuurlijk wel bij technische dingen soms, maar qua dagelijks gebruik is het met een paar dagen wennen prima te doen.

Ik heb vorig jaar mijn vader van 73 een iMac gegeven ipv zijn HP all-in-one, die heeft me nog niet 1 keer gebeld dat ie iets niet snapte...

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Uiteindelijk blijft het allemaal een persoonlijke keuze en gaan wij je hier niet overtuigen om over te stappen. Er zijn al vele topics hier op GoT volgeschreven met ervaringen met overstappen naar Apple. Het beste kun je die wat doorlezen, en bijvoorbeeld ook de ervaringen topics van de Mac die je op het oog hebt (iMac, MacBook Pro etc.). Daarmee kun je zelf een overweging maken of het de moeite waard is. Dit topic gaat op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Dit topic is gesloten.