Waarom kan mijn computer niet 2 schermen tegelijk aan?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• fgerdes
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21-12-2016
Mijn vraag:

Ik gebruik mijn pc vaak in het weekend om voetbal te kijken en tegelijkertijd te gamen. Dit loopt eigenlijk nooit soepel. mijn FPS dropped en krijg schokkerige beelden. Mijn pc is ongeveer 5 jaar geleden in elkaar gezet door een computerbedrijf. Zelf heb ik niet zoveel verstand van computers om dit probleem op te lossen. Is er iemand die mij hierbij kan helpen?

Relevante software en hardware die ik gebruik:

CPU: Intel Core i5-2500 (Sandy Bridge-DT, D2)
3300 MHz (33.00x100.0) @ 3511 MHz (35.00x100.3)
Motherboard: ASUS P8P67
Chipset: Intel P67 (Cougar Point) [B3]
Memory: 8192 MBytes @ 668 MHz, 9.0-9-9-24
- 4096 MB PC12800 DDR3 SDRAM - Kingston 9905403-198.A00LF
Graphics: Sapphire Radeon HD 6850
ATI/AMD Radeon HD 6850, 1024 MB GDDR5 SDRAM
Drive: WDC WD10EALX-009BA0, 976.8 GB, Serial ATA 6Gb/s @ 6Gb/s
Drive: HL-DT-ST DVDRAM GH22NS70, DVD+R DL
Sound: Intel Cougar Point PCH - High Definition Audio Controller [B3]
Sound: ATI/AMD Barts/Blackcomb/Victoria - High Definition Audio Controller
Network: RealTek Semiconductor RTL8168/8111 PCI-E Gigabit Ethernet NIC

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb met een aantal klasgenoten overlegd over dit probleem, zij denken dat dit een videokaart probleem is. Ik ben bereid om geld uit te geven om dit probleem op te lossen.

Alle reacties

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Je videokaart is niet de snelste kaart. Het is alleen niet duidelijk welke game(s) je speelt om er iets over te kunnen zeggen en hoe je de voetbal streamt.

Zonder enige informatie kan er niets zinnigs over worden gezegd. De videostream kan hardware met de GPU worden gedecode of softwarematig via de CPU.

Werken de games afzonderlijk wel, zonder de stream?

• fgerdes
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21-12-2016
Hallo Hann1Bal,

Ik speel vaak League of Legends maar af en toe ook wel Battlefield 4, Skyrim en CSGO. Dit speel ik dan i.c.m. de flashplayer van FoxSports. Bij een game als LOL zijn er nooit problemen. Bij een spel als BF4 zijn er eigenlijk altijd wel problemen. Een spel en een stream is niet mogelijk.

Groeten

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:23
LoL is niet zo zwaar, BF4 wel. En dat komt voornamelijk door je videokaart. Upgrade die en het zal een stuk soepeler lopen.

The devil is in the details.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-01 18:03

Rannasha

Does not compute.

Controleer eens de kloksnelheid van je GPU tijdens het gamen met en zonder de videospeler.

Oudere Radeon kaarten hadden nog wel eens de neiging om wanneer er zowel een 3D applicatie (game) als een video applicatie draaide het video profiel te gebruiken in plaats van het 3D / game profiel, wat betekent dat de GPU op een lagere snelheid draait (want video is niet veeleisend). Als de kloksnelheid tijdens game+video lager is dan met enkel een game, dan heb je zo'n situatie te pakken.

Normaal gesproken zou het kijken van een video vrijwel geen invloed moeten hebben op de game prestaties.

[ Voor 21% gewijzigd door Rannasha op 20-05-2016 15:47 ]

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Flash player is niet hardewarematig dacht ik, maar of een andere speler helpt weet ik zo net nog niet omdat dit ook afhankelijk is van het bronmateriaal.

Sowieso kan je met die CPU nog wel voor een klein budget een stuk snellere kaart erin zetten. 7950/7970/280x 2e hands voor zo'n 90-130 euro. Maar dit hoeft je specifieke probleem niet perse op te lossen, want ik ben bang dat dit softwarematig gedecodeerd wordt op je CPU en dus is die kracht niet beschikbaar voor games van je CPU.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:18

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Flash kan ook gebruik maken van je videokaart. Maar dat maakt verders weinig uit als zowel de CPU als GPU flink gebruikt worden door het spel. Alles wat ernaast draait, eist z'n tol op een van de twee of beide onderdelen en dan krijg je logischerwijs een lagere framerate. Vaak is de videokaart de bottleneck, maar met een i5 uit de tweede generatie heb je tegenwoordig ook geen krachtpatser meer. Houd hier ook rekening mee. Het kan wellicht beter zijn om je CPU, moederbord, RAM en videokaart een upgrade te geven. Een systeem van 5 jaar oud komt vandaag de dag niet met alles meer mee.

Zou je de laatste games met degelijke performance en looks willen spelen, dan zit je al veel eerder te kijken naar een upgrade. Neem bijvoorbeeld een kijkje in reviews: Desktop Best Buy Guide - mei 2016.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

fgerdes schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 15:34:
Mijn vraag:

Ik gebruik mijn pc vaak in het weekend om voetbal te kijken en tegelijkertijd te gamen. Dit loopt eigenlijk nooit soepel. mijn FPS dropped en krijg schokkerige beelden. Mijn pc is ongeveer 5 jaar geleden in elkaar gezet door een computerbedrijf. Zelf heb ik niet zoveel verstand van computers om dit probleem op te lossen. Is er iemand die mij hierbij kan helpen?

Relevante software en hardware die ik gebruik:

CPU: Intel Core i5-2500 (Sandy Bridge-DT, D2)
3300 MHz (33.00x100.0) @ 3511 MHz (35.00x100.3)
Motherboard: ASUS P8P67
Chipset: Intel P67 (Cougar Point) [B3]
Memory: 8192 MBytes @ 668 MHz, 9.0-9-9-24
Graphics: Sapphire Radeon HD 6850
ATI/AMD Radeon HD 6850, 1024 MB GDDR5 SDRAM
Drive: WDC WD10EALX-009BA0, 976.8 GB, Serial ATA 6Gb/s @ 6Gb/s
Drive: HL-DT-ST DVDRAM GH22NS70, DVD+R DL
Sound: Intel Cougar Point PCH - High Definition Audio Controller [B3]
Sound: ATI/AMD Barts/Blackcomb/Victoria - High Definition Audio Controller
Network: RealTek Semiconductor RTL8168/8111 PCI-E Gigabit Ethernet NIC

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb met een aantal klasgenoten overlegd over dit probleem, zij denken dat dit een videokaart probleem is. Ik ben bereid om geld uit te geven om dit probleem op te lossen.
Er mist nog een voeding in het lijstje. Computerbedrijven willen nog wel eens matige voedingen monteren welke na 5 jaar nodig aan vervanging toe zijn. Dat de pc nog werkt wil niet zeggen dat de voeding nog goed is.

De grootste prestatieverbetering in games bereik je door een gpu upgrade. Een gebruikte GTX 970, welke nu richting de €200,- gaan, zou een mooie combi zijn met de cpu.
Verder heb je geen ssd. Dat geeft het gehele systeem een enorme snelheidsboost.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voor je allerlei hardwarezaken gaat aanschaffen...

Je noemt hier twee dingen door elkaar:

- slechte prestaties bij gebruik twee schermen
- slechte prestaties bij gebruik flash player ( :r ) en game ernaast

Sluit eens uit welk van de twee het probleem is. Maw probeer eens over twee schermen te gamen zonder flash player cq op een enkele scherm (windowed) te gamen met flash player ernaast.

Ik vermoed eerlijk gezegd dat de gare software van de flash player hier het probleem is, niet je hardware. Die is niet nieuwste van nieuwste, maar zou niet zo'n enorm verschil tussen 1 en 2 schermen moeten geven.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1