In maart 2011 heb ik een Dell XPS gekocht als desktop PC. Destijds ergens tussen mainstream en highend in. Ik gebruik de PC voor verschillende doeleinden; zakelijk, wat basic foto en video bewerking, soms knutsel ik nog wel eens een site in elkaar (C#/Visual Studio/Photoshop/Illustrator/MySQL/etc) en af-en-toe kan ik me heerlijk vermaken met een leuke game (maar geen hardcore gamer), denk aan; GTA, FIFA, COD, etc...
Uiteraard wordt een systeem steeds een beetje trager gedurende de levensduur, maar het me nu steeds meer te irriteren. Tijd voor een upgrade? Of is het tijd om gewoon wat nieuws te kopen?
Huidige specs Dell XPS 8300
CPU: Intel Core i7-2600 Processor (3.40GHz,8MB)
RAM: (2x4096 + 2x2048) 1333MHz DDR3 Dual Channel
HDD: 2TB Dual Hard Drive Raid 0 "Stripe" (2x1TB - 7200RPM)
Graphics: 1 GB ATI Radeon HD 5870 Graphics Card
Wat is je budget?
Dat hangt er natuurlijk sterk vanaf of het een upgrade wordt, of een nieuw PC. Ik zoek nu vooral advies of een upgrade handig is en zo ja; welke, dus laten we zeggen maximaal €500... Als het hoger wordt ga ik waarschijnlijk liever voor volledig nieuw en ga ik ergens tussen de BBG mainstream/highend in zitten :-).
Achtergrond
Ik ben technisch genoeg om een HDD->SSD te kunnen vervangen of een GPU. Een nieuwe processor op het moederbord plakken klinkt als iets engs haha, dus ik gok dat ik in dat geval ook liever voor nieuw-nieuw ga.
Uiteraard wordt een systeem steeds een beetje trager gedurende de levensduur, maar het me nu steeds meer te irriteren. Tijd voor een upgrade? Of is het tijd om gewoon wat nieuws te kopen?
Huidige specs Dell XPS 8300
CPU: Intel Core i7-2600 Processor (3.40GHz,8MB)
RAM: (2x4096 + 2x2048) 1333MHz DDR3 Dual Channel
HDD: 2TB Dual Hard Drive Raid 0 "Stripe" (2x1TB - 7200RPM)
Graphics: 1 GB ATI Radeon HD 5870 Graphics Card
Wat is je budget?
Dat hangt er natuurlijk sterk vanaf of het een upgrade wordt, of een nieuw PC. Ik zoek nu vooral advies of een upgrade handig is en zo ja; welke, dus laten we zeggen maximaal €500... Als het hoger wordt ga ik waarschijnlijk liever voor volledig nieuw en ga ik ergens tussen de BBG mainstream/highend in zitten :-).
Achtergrond
Ik ben technisch genoeg om een HDD->SSD te kunnen vervangen of een GPU. Een nieuwe processor op het moederbord plakken klinkt als iets engs haha, dus ik gok dat ik in dat geval ook liever voor nieuw-nieuw ga.