Goedkoop upgraden allround computer

Pagina: 1
Acties:

• pyro-tukker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-11 11:50
Op dit moment heb ik een oude computer met de volgende hardware:
  • AMD Phenom (tm) II X4 955 processor 800MHZ
  • 4 GB ram
  • 64 bit
  • windows 10
Nu is het grootste probleem dat de computer gewoonweg sloom is. Of beter gezegd, niet meer snel genoeg voor mijn gevoel.

De PC gebruik ik met name om op te browsen, af en toe kleine dingen te photoshoppen en met name om gegevens op te slaan (een soort backup computer).

Ik heb niet zo heel veel verstand van PC's, daarom ben ik hier ook. Indien het niet te veel kost zou ik mijn PC willen upgraden, zodat hij gewoon weer sneller is.

Zelf zat ik te denken om bijvoorbeeld een kleine SSD te halen waar ik de alle programma's en het besturingssysteem op laat draaien. Daarnaast weet ik niet of de RAM uitgebreid kan worden, maar dit zou ook een mogelijkheid zijn?

Ik hoor graag de mening van mensen die er wat meer vanaf weten.

P.S ik heb geen budget. Echter het moet niet meer dan 100-150 gaan kosten.

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:04

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Ik denk inderdaad dat een SSD je pc weer nieuw leven in zal blazen. Persoonlijk zou ik voor minimaal een 240GB gaan. Een 120GB zit vrij snel vol met enkel Windows en een paar progs.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-11 11:20
Als die Phenom echt op 800 MHz draait snap ik dat ie sloom is. Hoort volgens mij boven de 3 GHz te draaien stock. Of is dit gewoon een automatische downclock omdat je in idle in n programmatje hebt uitgelezen?

• pyro-tukker
kgd92 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 15:12:
Als die Phenom echt op 800 MHz draait snap ik dat ie sloom is. Hoort volgens mij boven de 3 GHz te draaien stock. Of is dit gewoon een automatische downclock omdat je in idle in n programmatje hebt uitgelezen?
I have no clue. Ik ben niet zo goed met computers, dus ik kan je er geen antwoord op geven. Hoe kan ik dit zien?

@foolski
Ja zelf dacht ik ook aan een SSD. Is het te doen om zelf de SSD in de PC te bouwen. Vroeger (10jaar geleden) kon ik zulke klusjes nog wel zelf. Maar tegenwoordig heb ik geen idee of dit verstandig is om zelf te doen.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:18

P_Tingen

omdat het KAN

Ja hoor, dat kun je zelf. Volgens mij kan het zo gemakkelijk zijn als je nieuwe ssd bij in je computer prikken en via een kloonprogramma je oude schijf klonen. Dan de oude schijf eruit en starten.

CPU moet nog snel genoeg zijn en aan 4GB geheugen heb je vermoedelijk ook wel genoeg. Ik zou aanschaf van extra geheugen in ieder geval uitstellen tot na de ingebruikname van de ssd

... en gaat over tot de orde van de dag

• pyro-tukker
bedankt voor de hulp :D
Pagina: 1