PC upgraden voor gaming

Pagina: 1
Acties:

• Pablo11392
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-08-2024
Hoi allemaal,

Nu ben ik al een tijdje gestopt met gamen door een traag systeem. Ik wil graag upgraden en jullie advies hebben hierbij :)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral (de nieuwste )games spelen, die ik soepel kan draaien. Mijn huidige systeem is erg traag geworden uit het niets. Games als call of duty en Fallout kan ik plots niet meer spelen door constante crashes en lage FPS. Maar een upgrade heb ik sowieso nodig.

Mijn huidige systeem is:
  • Windows 7 (wil ik upgrade naar 10)
  • Intel i5 750 @ 2.7 ghz
  • Kingston 8 GB
  • Gigabyte-P55A-UD3R
  • Sapp3GB D5 X R9 280X VAPOR-X FR
  • BeQuiet 550 80+
  • 1 TB HD
  • LG W2453V
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb ongeveer €700 te besteden.

Ik heb dit kitje gevonden en wilde weten of ik hiermee goed zou zitten om te upgraden:
https://www.alternate.nl/...duct/1229748?event=search

En een nieuwe kast waar alles beter inpast, en meer luchttoevoer heeft:
https://www.afuture.nl/productview.php?productID=2476088

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wil mijn R9 280X behouden. Ik heb het gevoel dat deze nog wel even mee kan? Graag hoor ik jullie opinie hierover.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuwe CPU
Nieuw moederbord
SSD schijf (heb er al een liggen van 250gb, maar nog niet geinstalleerd)
Nieuwe HDD van 1/2tb?
Nieuw geheugen kitje. Zat te denken aan 16gb. Of is de 8gb uit het kitje voldoende?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet perse. Kingston, AMD heb ik tot nu toe altijd gehad.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet te veel warmte uitstoot en lawaai bij voorkeur (maar dan heb ik een verkeerde videokaart).

Ga je overklokken?
Geen pro hiermee. Dus niet de intentie.

Wat verwacht je van ons?[i]
Een mening over het kitje dat ik heb gevonden, en de kast. Ook eventuele advies en of ik hiermee goed games kan draaien. Ik wil vooral met hoge FPS (60) kunnen gamen, en grafisch alles op high/ultra kunnen spelen.

Nog een vraag van mijn kant:
Is mijn Power supply nog goed genoeg, als ik zou upgraden met dat kitje uit de link?
Is mijn CPU cooler dan ook voldoende?

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Pablo11392 op 20-05-2016 12:45 ]

RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
Aan eisen staan wel een prijsje verbonden :P als je niet gaat overclocken heb je niets aan dat setje van alternate. Z170 met een K cpu is dus een nee. Probeer wat leuks te pakken met een b150 bordje in jouw kleurenschema. En gewoon een i5 6400. Daarnaast hoef je niet voor corsair te gaan, maar aangezien je een raam hebt zou ik voor een leuk setje van hyperX gaan, die hebben mooie witte ;). Hoe oud is je voeding? Want als hij 5+ jaren heeft is een nieuwe wel een slim idee :) Daarnaast zie ik je koeler niet dtaan, mits deze een intel bracket heeft die met socket 115x overeenkomt past het.

Grafisch gebied, je wilt alle nieuwe games 60 fps high-ultra runnen, dat gaat niet lukken op alle games. Bijv the division op high zal jij gemiddeld 40 fps halen. Daar zal je zelf even over na moeten denken.

• mcmlevi
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-01-2022
persoonlijk vindt ik zo'n upgrade kit van alternate ook niet zo heb er naar zitten kijken prima wat erin zit maar koop je de componenten los kom je ongeveer 20 duurder (kit in de aanbieding) en normaal ongeveer 40 euro duurder uit. En zoals robogeeka zegt het is niet het geld waard als je niet gaat upgraden.

Hier ook nog een link met wat benchmarks van de de 280x in wat moderne games (staan ook andere kaarten tussen)

edit blijkbaar had ik de link niet gepost:
http://www.techspot.com/r...-280x-roundup/page12.html

[ Voor 27% gewijzigd door mcmlevi op 20-05-2016 13:45 ]

• MichaelGH
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-12 07:42
Het kitje is zeker niet slecht maar wel redelijk duur. Je zegt zelf dat je geen intentie hebt om te overklokken en het setje bevat een moederbord en processor om te overklokken dus dat heeft niet zoveel zin ;) Ik zou iets als dit kopen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 176,95€ 176,95
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 85,-€ 85,-
1NZXT S340 Zwart€ 64,95€ 64,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 57,95€ 57,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 384,85

-Niet overklokbaare i5
-Moederbord waarmee je niet kunt overklokken maar dat wel veel features heeft
-16gb ram, op zich is 8 genoeg maar 16 kost niet zoveel meer
-Dezelfde case die je al voorstelde
Op deze manier kom je veel goedkoper uit dan met het upgrade setje van Alternate.

Je power supply zou zeker nog goed genoeg moeten zijn. De i5 komt standaard met een cpu koeler dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Het kan nog wel de moeite zijn om een andere koeler te kopen aangezien de stock koeler redelijk luidruchtig is.

• Pablo11392
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-08-2024
Thanks voor de response!

Dus de voeding kan nog wel? Hij is inmiddels wel 5 jaar oud volgens mij.
Is het nog waard om een i5-6600 te nemen in plaats van een 6400?

Geheugen kitje en case zien er goed uit @MichaelGH
Die CPU heeft dus standaard een koeler erinzitten, maar als ik het beter wil koelen is het beter om een losse koeler erbij te kopen? Ik had nu een hyper master erop zitten dacht ik. Van ook alweer 5 jaar oud.

De GPU laat ik maar even voor wat het is. Die kan ik dan altijd nog vervangen :)

Ik twijfel alleen nog over het moederbord. Die B150 ziet er niet bekend of slick uit ofzo, maar qua performance is die gewoon prima dan? Die gaming moederbord ziet er wel slicker uit. Ik dacht dat die ook goed was, ookal doe ik niet aan overclocken.

Ik heb nu dit samengesteld: http://imgur.com/N5V5CuB

[ Voor 4% gewijzigd door Pablo11392 op 20-05-2016 21:04 ]

RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White