HP slimline pci-e grafische kaart installeren lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ITS PLUS
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2025
Betreft HP slimline 450-008nd desktop computer
i5 quadcore

qua video:
intel hd graphics 4600 & amd R5 330 graphics

Standaard zit hier vga & hdmi onboard, maar zou hdmi & dvi willen hebben.
Dacht gewoon extra kaart te plaatsen maar dit lukt niet zo direct.

Standaard zit er een pci-e kaart in (x16) een amd R5 330 grafische kaart headless (dus aansluitingen zitten op moederbord), type 806651-001

Dacht gewoon deze kaart eruit te halen en een standaard pci-e kaart low profile te plaatsen, maar dit geeft geen beeld.

Heb al eens in bios gekeken, maar zie niet direct optie om bvb vga onboard uit te schakelen;

Iemand idee wat ik moet doen om de grafische kaart aan de praat te krijgen?
Het is een heel licht type van grafische kaart, dus zeker geen probleem met de voeding.

grafische kaart is getest in andere pc, daar werkt deze prima.

Er is nog een X1 slot vrij op het moederbord, dat heb ik hier helaas niet liggen, dus dat kan ik even niet testen of het daarmee opgelost zou zijn.

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:51

nelizmastr

Goed wies kapot

Heb je je scherm aan het moederbord of aan de grafische kaart aangesloten? Op beide geen beeld?

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• ITS PLUS
op allebei geen beeld.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-01 22:30
Bios update geprobeerd?
Het kan ook zijn dat hp met een whitelist werkt. Dan kunnen alleen specifieke gpus in de pc geplaatst worden. Als dat zo is faat het helaas nooit werken.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:19

Nemesizz

Untouchable

Welke videokaart probeer je nu dan? (of, welke heb je als vervanger geprobeerd? )

HP raad zelf ten zeerste af om een GPU te upgraden in hun Slimline PC's vanwege de zeer beperkte airflow en zwakke voeding (volgens de specs van de Slimline die je aangeeft zit er slechts een 180W voeding in, zelfs een videokaart die minder dan 75W zou verbruiken kan zelfs al te zwaar zijn).

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
In de slimline HP's kan je niet zomaar de GPU vervangen, de firmware werkt niet mee en de PCH/Chipset is er ook niet voor geconfigureerd. Ook met de slappe voeding en het feit dat de BIOS waarschijnlijk hardcoded video outputs heeft kom je waarschijnlijk nergens.

Wat je zou kunnen proberen is een GPU met externe voeding gebruiken, of een GPU waarvan je weet dat er net zo veel ampere getrokken wordt als met de huidige.

Verwijderd

ITS PLUS schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 12:13:
Betreft HP slimline 450-008nd desktop computer
i5 quadcore

qua video:
intel hd graphics 4600 & amd R5 330 graphics

Standaard zit hier vga & hdmi onboard, maar zou hdmi & dvi willen hebben.
Dacht gewoon extra kaart te plaatsen maar dit lukt niet zo direct.

Standaard zit er een pci-e kaart in (x16) een amd R5 330 grafische kaart headless (dus aansluitingen zitten op moederbord), type 806651-001

Dacht gewoon deze kaart eruit te halen en een standaard pci-e kaart low profile te plaatsen, maar dit geeft geen beeld.

Heb al eens in bios gekeken, maar zie niet direct optie om bvb vga onboard uit te schakelen;

Iemand idee wat ik moet doen om de grafische kaart aan de praat te krijgen?
Het is een heel licht type van grafische kaart, dus zeker geen probleem met de voeding.

grafische kaart is getest in andere pc, daar werkt deze prima.

Er is nog een X1 slot vrij op het moederbord, dat heb ik hier helaas niet liggen, dus dat kan ik even niet testen of het daarmee opgelost zou zijn.

http://h20566.www2.hp.com...US&docId=emr_na-c02034609

HP DisplayPort to Dual Link DVI-D Adapter?

Gr, H

• ITS PLUS
geprobeerd met msi N210 kaart (lichtste die ik liggen heb).

In de gewone pavilion pc's heb ik al gelijkaardige kaarten geplaatst, werd direct herkend.

Bios update heb ik nog niet geprobeerd, ga dit deze namiddag eens proberen.

@Hazimix: het is vooral voor de kwaliteit omdoen dat ik dit verandert wil zien. De hdmi geeft goed beeld, maar de vga is maar pover van kwaliteit. Met externe videokaart zou dit toch stukje beter moeten zijn.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:51

nelizmastr

Goed wies kapot

AMD/ATI kaarten geven van oudsher betere beeldkwaliteit op analoge signalen als VGA, dus daar ga je weinig winnen. Ook is een 210 een downgrade voor dit systeem, dus houd het maar digitaal.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Pagina: 1