Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikieperikie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-09 22:14
Wat zijn jullie ervaringen met KeeWeb [GitHub]? In de FAQ staat uiteraard dat het veilig is (voor zover wat daar staat en KeePass in je browser als veilig beschouwd kan worden).

Zien jullie risico's in het gebruik van een dergelijke toegang tot een KeePass database?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Tja... het ziet er leuk uit.
Maar wat is de toegevoegde waarde van deze tool boven (bijvoorbeeld) een browserplugin?

* Jester-NL houdt het bij Keefox

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
*paranoid modus aan* Persoonlijk wil ik niets van doen hebben met "third party" apps, waar zulke gevoelige data doorheen gaat.

Voor WP is er bijvoorbeeld een onofficiële steam guard app, maar durf me daar toch echt niet aan te wagen. *paranoid modus uit*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Ik mis ondersteuning voor .kdb-databases.
Jester-NL schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 15:55:
Maar wat is de toegevoegde waarde van deze tool boven (bijvoorbeeld) een browserplugin?
Een browserplugin zoals Keefox is een aanvulling op KeePass(X), KeeWeb is een vervanger voor KeePass(X). Dus als je KeeWeb installeert (en online beschikbaar maakt) beschik je altijd over een tool waarmee je je databases kunt openen, zonder dat je daarvoor op de client iets hoeft te installeren.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikieperikie
8088 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 13:48:
Ik mis ondersteuning voor .kdb-databases.
Je kunt je .kbd-bestanden naar .kbdx converteren met KeePass 2. Het is onhandig als je zowel KeePass 1 met .kbd en KeeWeb zou willen gebruiken, maar het kan. Overstappen naar KeePass 2 is dan een betere optie.
Jester-NL schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 15:55:
Op mijn werk heb ik een beperkte PC waarop ik niets mag installeren, zelfs geen browserplugins! Althans, dat laatste kan wel, maar zodra de computer opnieuw opstart krijg je weer een schone browser voorgeschoteld. Het is een wonder dat ik überhaupt Firefox en Chrome heb naast IE. Daarom zocht ik of er een webversie van KeePass bestaat en KeeWeb voldoet.

Het voldoet echter niet aan mijn gevoel van veiligheid, wat wel hoort bij dit soort informatie. Ik zou het namelijk voor een paar wachtwoordjes gebruiken, maar dan moet ik meteen toegang geven tot mijn hele .kbdx-bestand. Het alternatief is twee databases: privé en iets minder privé... maar dat is ook niet echt werkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

erikieperikie schreef op zondag 22 mei 2016 @ 09:56:
Je kunt je .kbd-bestanden naar .kbdx converteren met KeePass 2. Het is onhandig als je zowel KeePass 1 met .kbd en KeeWeb zou willen gebruiken, maar het kan. Overstappen naar KeePass 2 is dan een betere optie.
Dat is inderdaad een mogelijkheid, maar KeePass in Mono op Linux (Debian Jessie in mijn geval) is wat mij betreft geen optie vanwege een slechte integratie en glitches. Wel kom ik er net achter dat ik KeePassX 2.0.2 (ik gebruik nu nog 0.4.3) ook uit de backports kan halen, dus daarmee is dat dilemma opgelost.
erikieperikie schreef op zondag 22 mei 2016 @ 09:56:
Het voldoet echter niet aan mijn gevoel van veiligheid, wat wel hoort bij dit soort informatie.
Waarom voldoet het niet?
Het alternatief is twee databases: privé en iets minder privé... maar dat is ook niet echt werkbaar.
Waarom niet? Ik gebruik meerdere databases op meerdere desktops en Android en ik vind het prima werkbaar.

Hoe dan ook, als ik tijd heb wil ik KeeWeb graag proberen.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikieperikie
Omdat ik KeeWeb dan moet vertrouwen, terwijl het helemaal in de browser gebruikt kan worden (dat zou ik dan ook doen via app.keeweb.info). Het is een beetje een stap terug van waar KeePass voor staat: je software en je database draait de gebruiker offline, maar KeeWeb creëert mogelijk een interface met het web. Als je een browser hebt met plugins die een tabblad kan scannen / lezen, wat er zoveel zijn, dan kan KeeWeb nog wel volledig offline draaien met behulp van een browser, de plugin verzendt mogelijk gevoelige informatie uit je tabblad naar weet-ik-wie.

Wat ik zou kunnen doen is een browser zonder extensies/profiel etc. gebruiken met een command line, die meteen ook app.keeweb.info opent, dat is dan nog de meest beschermde manier. Echter, dan moet je KeeWeb vertrouwen en ik weet niet of ik dat wel wil proberen.

Misschien als ik een aantal databases met minder belangrijke accountinformatie heb:
Waarom niet? Ik gebruik meerdere databases op meerdere desktops en Android en ik vind het prima werkbaar.
Hoe zorg jij ervoor dat je verschillende databases met verschillende inhoud toch up-to-date zijn? Als ik een entry in één db toevoeg, hoe zet ik 'm ook in een andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

erikieperikie schreef op maandag 23 mei 2016 @ 07:26:
Hoe zorg jij ervoor dat je verschillende databases met verschillende inhoud toch up-to-date zijn? Als ik een entry in één db toevoeg, hoe zet ik 'm ook in een andere?
M'n databases bevatten unieke accounts, er is geen overlap. De databases synchroniseer ik met ownCloud.

Pagina: 1