Google maps bedrijfslocaties verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:07
Ik hoop dat iemand hier misschien een antwoord op heeft. En dat dit het goede subforum is. Sinds september hebben wij een nieuwe koopwoning. Echter is de oude eigenaar nogal laks op zijn zachts gezegd. Hij heeft zijn bedrijf nog ingeschreven op ons adres bij de google locaties. Nu heb ik dit even aangekeken maar zag ik vandaag dat hij wel de moeite genomen zijn profiel bij te werken met nieuwe foto's maar nog steeds doodleuk ons adres heeft staan. Pannekoek staat hier ook nog als inwoner ingeschreven maar de gemeente werkt niet mee, dat terzijde. Het huis en alles verschijnt op het moment dat je HEM googled. Ik wil dit weg hebben dus zijn bedrijf op google van ons adres af hebben. Maar hoe pak ik dit aan, ik kan nergens een google email adres vinden en het verwijderen kan alleen met het account waarmee het aangemaakt is en dat account heeft hij. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:29

Tijntje

Hello?!

Werkt dit misschien
https://support.google.com/mapmaker/answer/1065792?hl=nl

EDIT:
Ik zou ook zeker een aangetekende brief versturen naar de gemeente om duidelijk te maken dat de persoon in kwestie niet meer woonachtig is op het adres. Die google maps vermelding is misschien vervelend maar een registratie bij de gemeente kan gebruikt worden voor fraude.

[ Voor 64% gewijzigd door Tijntje op 20-05-2016 11:18 ]

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 13:13

André

Analytics dude

Kun je als je de pagina opent niet een suggestie doen? En dan een nieuw adres invullen. Zo heb ik een paar weken geleden zelf de openingstijden van de lokale Albert Heijn aangepast, en na 2 dagen stond dat online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
Thx Trijntje ja inderdaad om nog maar te zwijgen over het feit dat er gisteren ook al een postbezorger aan de deur stond met een aangetekende brief van 1 of ander incassobureau. Die hebben we geweigerd dus.

Heb nu gevonden dat je bij het adres met je eigen google een wijziging kunt doorgeven. Heb er verhuizing ingevuld. Maar google gaat dus nu een onderzoek starten. Wat hoogstwaarschijnlijk niet meer zal zijn dan een vraag naar zijn Gmail account met de wijziging en de vraag of dat klopt. Waarop hij dus doodleuk nee zou kunnen kiezen, gok ik. En dan zijn we weer terug bij Af. Jouw link ga ik even kijken op de PC, is met mobiel niet zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapio_B
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 19:58
Persoonlijk zou ik me drukker maken over het feit dat de vorige bewoner zichzelf nog niet heeft uitgeschreven bij de gemeente. Blijkbaar wil de vorige bewoner, zowel prive als zakelijk, niet worden gevonden. Die brief van dat incassobureau kan een goede reden zijn.

Ik weet zo niet precies hoe ze het noemen, maar de gemeente kan een onderzoek starten om te achterhalen wie er allemaal op een bepaald adres woont. Dit is volgens mij de enige manier om zonder medewerking van de vorige bewoner de inschrijving aan te passen.

Verder kan ik aanraden om post van een incassobureau/schuldeiser wel aan te nemen en daarna meteen contact op te nemen met die schuldeiser. Als de die post maar lang genoeg weigert zullen ze een gerechtelijke procedure opstarten en uiteindelijk een deurwaarder langs sturen. Ga dan maar eens uitleggen dat persoon x er niet woont terwijl dit wel bij de gemeente staat geregistreerd.

Voor zijn zakelijke adres zou je contact op kunnen nemen met de Kamer van Koophandel. Als het goed is staat zijn bedrijf daar geregistreerd.

Aan alles komt een eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
Jaapio_B schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 12:06:
Persoonlijk zou ik me drukker maken over het feit dat de vorige bewoner zichzelf nog niet heeft uitgeschreven bij de gemeente. Blijkbaar wil de vorige bewoner, zowel prive als zakelijk, niet worden gevonden. Die brief van dat incassobureau kan een goede reden zijn.

Ik weet zo niet precies hoe ze het noemen, maar de gemeente kan een onderzoek starten om te achterhalen wie er allemaal op een bepaald adres woont. Dit is volgens mij de enige manier om zonder medewerking van de vorige bewoner de inschrijving aan te passen.

Verder kan ik aanraden om post van een incassobureau/schuldeiser wel aan te nemen en daarna meteen contact op te nemen met die schuldeiser. Als de die post maar lang genoeg weigert zullen ze een gerechtelijke procedure opstarten en uiteindelijk een deurwaarder langs sturen. Ga dan maar eens uitleggen dat persoon x er niet woont terwijl dit wel bij de gemeente staat geregistreerd.

Voor zijn zakelijke adres zou je contact op kunnen nemen met de Kamer van Koophandel. Als het goed is staat zijn bedrijf daar geregistreerd.
Thx ik kan em niet vinden bij de kamer van koophandel vraag me nu af of hij niet alles zwart doet of zo. Maar had dit inderdaad ook al bedacht. Ik heb al 2x contract gehad met de gemeente. Zij hebben mij beloofd een onderzoek te starten maar de post blijft maar komen. En volgens mij staat hij nog steeds ingeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikkie001
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:39

Mikkie001

Wat is werk zonder koffie?

Het is handig om post van incassobureau/schuldeiser die niet aangetekend wordt verzonden en je dus op de deurmat vindt, wel open te maken en de afzender te bellen om aan te geven dat hun brief niet bij de juiste persoon terecht is gekomen.
Aangetekende post voor een ander zou ik niet aannemen, met het tekenen voor ontvangst heeft de afzender aan zijn plicht voldaan en ligt het balletje bij jou om de juiste persoon te informeren.

Heel wat jaar terug ook meegemaakt. Na twee jaar wilde de gemeente pas een onderzoek starten en niet lang daarna werden de oude bewoners uitgeschreven. Tot die tijd een aantal keer een deurwaarder op de stoep gehad. Het naambordje met onze naam op de deur was al voldoende om de deurwaarder op de stoep te laten staan en na een blik op de koopakte van het huis vertrokken ze weer :) .

Er is altijd een groepje mensen dat in geen enkel groepje past

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
Mikkie001 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:19:
[...]

Het is handig om post van incassobureau/schuldeiser die niet aangetekend wordt verzonden en je dus op de deurmat vindt, wel open te maken en de afzender te bellen om aan te geven dat hun brief niet bij de juiste persoon terecht is gekomen.
Aangetekende post voor een ander zou ik niet aannemen, met het tekenen voor ontvangst heeft de afzender aan zijn plicht voldaan en ligt het balletje bij jou om de juiste persoon te informeren.

Heel wat jaar terug ook meegemaakt. Na twee jaar wilde de gemeente pas een onderzoek starten en niet lang daarna werden de oude bewoners uitgeschreven. Tot die tijd een aantal keer een deurwaarder op de stoep gehad. Het naambordje met onze naam op de deur was al voldoende om de deurwaarder op de stoep te laten staan en na een blik op de koopakte van het huis vertrokken ze weer :) .
Heb het incassobureau dit weekend al een bericht nagelaten. Brief wel dichtgelaten, had ze gegoogled. Dat met het aannemen was mijn idee idd ook al. Laat de afzender het zelf maar uitzoeken. Ik kwam toen straks een facebook profiel van em tegen waar geen juiste verblijfplaats staat, geen juiste geboortestad. Heeft de grootste onzin ingevuld, niets klopt. Hij is het wel aan de foto te zien.
Dat hij niet gevonden wil worden lijkt me duidelijk. Dat de gemeente ons daarom maar zo laat aankloten en zo passief is snap ik niet. Wat moet je dan, hem als overleden opgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:32
Je kan bij de gemeente aangeven dat hij er niet meer woont. Dan stellen ze een onderzoek in als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
418O2 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:32:
Je kan bij de gemeente aangeven dat hij er niet meer woont. Dan stellen ze een onderzoek in als het goed is.
Al 2x gedaan...

Maar goed ik heb dus een melding bij google achtergelaten dus hopelijk verwijderen ze het binnenkort. Al vrees ik dat ze het gaan verifiëren bij hem zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordprimoz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-10 10:07
Mikkie001 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:19:
[...]
dit zou ik dus niet doen. Het is volgens de wet(briefgeheim) verboden post van een ander te openen. Meestal staat er wel ergens op de brief waar deze vandaan komt. Kan je hem retour doen of het betreffende incasso bureau bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben dit in het verleden ook meegemaakt. Alle post voor desbetreffende persoon eens per maand bij het toentertijd postkantoor gedoneerd voor retour afzender. Bij ons was de gemeente echter wel snel met het onderzoek - wij hebben de buurtagent ingelicht en deze is toen voor een kort gesprekje langskomen. Daarna was alles binnen een paar dagen opgelost.

NB, als de gemeente de bewoner heeft uitgeschreven zal de post toch nog blijven komen vrees ik voor je.

Succes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikkie001
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:39

Mikkie001

Wat is werk zonder koffie?

lordprimoz schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 14:03:
[...]

dit zou ik dus niet doen. Het is volgens de wet(briefgeheim) verboden post van een ander te openen. Meestal staat er wel ergens op de brief waar deze vandaan komt. Kan je hem retour doen of het betreffende incasso bureau bellen.
Uiteraard heb ik nooit bewust de post van een ander geopend... Er lag een stapeltje post op mijn deurmat en te goeder trouw ben ik er van uit gegaan dat de hele stapel aan mij gericht was en heb ik alles geopend. Pas bij het lezen ontdekte ik dat de brief van het incassobureau niet aan mij was gericht O-)

Er is altijd een groepje mensen dat in geen enkel groepje past

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 03-10 14:51

TommyGun

Stik er maar in!

CrystalViriS schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:53:
[...]

Al 2x gedaan...

Maar goed ik heb dus een melding bij google achtergelaten dus hopelijk verwijderen ze het binnenkort. Al vrees ik dat ze het gaan verifiëren bij hem zelf.
Gewoon brieven en e-mails blijven sturen, en elke dag bellen. Laat ze maar werken die ambtenaren.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:53

Tomatoman

Fulltime prutser

[list=1]• De post die gericht is aan de vorige bewoner mag je niet openen, hij is immers niet aan jou gericht. Zeker bij aangetekende post moet je die niet aannemen, dat poststuk wordt niet voor niets aangetekend verzonden.
• Waarom zou je contact willen opzoeken met de schuldeiser? Ik snap dat je er niet op zit te wachten om te worden lastig gevallen met de problemen van de vorige bewoner, maar als je je hier actief in mengt door de schuldeiser te benaderen maak je jezelf welbewust deelgenoot van die problemen. Jij wordt er niet voor betaald om het werk te verrichten waar het incassobureau voor wordt ingehuurd. Ik zeg niet dat het fout is om hier een telefoontje aan te wagen, maar pas ervoor op dat je jezelf niet opzadelt met het werk van een ander.

[ Voor 5% gewijzigd door Tomatoman op 20-05-2016 15:37 ]

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:29

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Tomatoman schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 15:35:
[...]

[list=1]• De post die gericht is aan de vorige bewoner mag je niet openen, hij is immers niet aan jou gericht. Zeker bij aangetekende post moet je die niet aannemen, dat poststuk wordt niet voor niets aangetekend verzonden.
• Waarom zou je contact willen opzoeken met de schuldeiser? Ik snap dat je er niet op zit te wachten om te worden lastig gevallen met de problemen van de vorige bewoner, maar als je je hier actief in mengt door de schuldeiser te benaderen maak je jezelf welbewust deelgenoot van die problemen. Jij wordt er niet voor betaald om het werk te verrichten waar het incassobureau voor wordt ingehuurd. Ik zeg niet dat het fout is om hier een telefoontje aan te wagen, maar pas ervoor op dat je jezelf niet opzadelt met het werk van een ander.
Het lijkt mij wel handig om contact op te nemen met het desbetreffende incassobureau, al was het alleen maar om te voorkomen dat er straks een deurwaarder voor de deur staat die je moet overtuigen dat jij de vorige bewoner niet bent/kent.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:27
Als die persoon bij de gemeente is geregistreerd waar jij ook woont dan kan het maar zo zijn dat de deurwaarder + politie beslag komen leggen op jouw spullen.
Zorg er dus voor dat die inschrijving zsm weg is. Misschien moet je dat zelfs bij de politie melden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Voordat er fouten worden gemaakt en TS in de problemen komt:

1. Start bij de gemeente een terugmelding BRP
Dit is de meest belangrijke stap. Hierbij wordt de bewoner uitgeschreven, is nieuwe adres niet te achterhalen dan heeft die persoon pech. Zolang deze persoon nog op jouw adres staat ingeschreven kan je flink in de problemen komen. Het starten van een terugmelding BRP is meestal gratis en moet op gemeentehuis gedaan worden. Je krijgt dan ook verdere instructies, gemeente zal namelijk ook post sturen naar oude bewoner en dat moet je dan ook retour zenden (zie 2).

Edit: Bij een aantal gemeenten kan terugmelden BRP tegenwoordig ook online met DigiID.

2. Retourneren post
Alle post ongeopend retour afzender. Let op, wanneer je post open maakt accepteer je de post. Wanneer er geen retour adres op staat is dat niet jouw probleem maar van de post. Maak van die post 2 foto's, 1 foto voor "behandeling", 1 foto na "behandeling". Voor ieder posttuk geldt: a) Kras adres door (maar niet de naam van de persoon). b) Schrijf met duidelijke letters "retour afzender, bewoner onbekend" op de envelop. Adres doorkrassen geeft aan dat adres niet goed is. Dump het daarna gewoon in de "postbus" om de hoek. Doe dit met "alle" post voor die persoon, ook van de gemeente (gemeente ziet dan dat persoon daar niet woont - procedure welke je dus exact moet opvolgen).

3. Aangetekende post niet accepteren
Pertinent niet accepteren. En om ellende te voorkomen, even een briefje bij buren of buren langs om aan te geven dat ze geen post of paketten voor de oude bewoner of zijn bedrijf moeten accepteren als je niet thuis bent. Stel ook je huisgenoten op de hoogte.
Bij weigeren aangeven dat persoon onbekend is en er niet woont of bedrijf voert. En ook hier geldt, NIKS OPENMAKEN.

Wanneer je bovenstaande goed doet ben je er met 6 weken vanaf. Let wel op, bij de gemeente krijg je een bewijs dat je een "terugmelding BRP" hebt gedaan. Dit is al geldig vanaf het moment dat de terugmelding in gang is gezet (procedure kan 6 tot 12 weken duren). Wanneer er een incassobureau komt kan je gewoon aantonen dat de terugmelding is gedaan.

Tip. Gooi niks weg, zelfs geen persoonlijk geadresseerde reclame, maar retourneer alles......

4. terugmelden BRP bedrijf
Dit doe je op de zelfde wijze als persoon. Gewoon naar de Gemeente. Voor post voor het bedrijf geldt het zelfde en de zelfde procedure. Let wel op, exact goede spelling bedrijfsnaam aanhouden (spaties, punten, hoofdletters. Voor gemeente is "Pietje BV" iets anders dan "Pietje B.V.").

Normaal gesproken wijzigd bij een eenmanszaak adres vanzelf mee met de BRP. Maar het kan voor komen
dat dit niet goed gaat. je kan dan door punt 4 uit te voeren aangeven dat adres gewijzigd is. Wanneer bedrijf bij KvK staat ingeschreven is dit namelijk ook bekend bij de gemeente en andersom.

Wanneer alles goed gaat ben je overal zo vanaf.

Nog een laatste tip.
Neem GEEN contact op met deurwaarders, incassobedrijven. Hoe behulpzaam ook, je krijgt er de grootste ellende door. Laat de retour afzender en terugmelding BRP zijn werk doen. Incasso bedrijven zijn namelijk vreemde bedrijven. Op het moment dat jij contact op neemt over bedrijf A, ben jij opeens contact persoon voor bedrijf A en sta je ook zo in de database met alle gevolgen van dien. Dus niet uit jezelf bellen, mailen, schrijven. Post retour afzender is voldoende.

[ Voor 9% gewijzigd door Wim-Bart op 20-05-2016 16:14 . Reden: BRP kan ook digitaal tegenwoordig. ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

Brief die niet aan jou of je medebewoners gericht is?
Dikke streep door geadresseerde/adres op de voorkant van de envelop. Met een dikke pen (goed zichtbaar), "retour afzender" er op schrijven, eventueel voorzien van "Verhuist" of "Overleden" en gewoon in de postbus gooien. Dat doe je een paar weken / of maanden en dan stopt dit over het algemeen wel.
Briefgeheim kan je (als de originele geadresseerde een eikel is) een probleem opleveren als je toch besluit post te openen / aangetekende post aan te nemen.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:38
CrystalViriS schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 12:40:
[...]

Thx ik kan em niet vinden bij de kamer van koophandel vraag me nu af of hij niet alles zwart doet of zo. Maar had dit inderdaad ook al bedacht. Ik heb al 2x contract gehad met de gemeente. Zij hebben mij beloofd een onderzoek te starten maar de post blijft maar komen. En volgens mij staat hij nog steeds ingeschreven.
Volgens mij komt die info toch van de kvk. Op onderstaande link staat ook een methode om de gegevens aan te passen of te verwijderen.
http://www.fijn.net/kvk-en-google-maps-een-lekker-stel/

[ Voor 7% gewijzigd door pacificocean op 20-05-2016 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

pacificocean schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 16:19:
[...]

Volgens mij komt die info toch van de kvk. Op onderstaande link staat ook een methode om de gegevens aan te passen of te verwijderen.
http://www.fijn.net/kvk-en-google-maps-een-lekker-stel/
ja post blijft komen, daarom retour afzender volgens wat ik schrijf. Eenmanszaak hoef je niet bij KvK in te schrijven. Maar als je een terugmelding BRP hebt gedaan en de post retour afzender doet komt alles goed.

Let wel op, 6 tot 12 weken voor je er van af bent. Gewoon geduld hebben.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
Wim-Bart schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 16:36:
[...]

ja post blijft komen, daarom retour afzender volgens wat ik schrijf. Eenmanszaak hoef je niet bij KvK in te schrijven. Maar als je een terugmelding BRP hebt gedaan en de post retour afzender doet komt alles goed.

Let wel op, 6 tot 12 weken voor je er van af bent. Gewoon geduld hebben.
Thx hiervoor. Ik heb al proberen contact te krijgen met het gemeentehuis maar die waren niet open. Ga er maandag even langs. Ik hoop dat ze meewerken met dat request om die kerel hier uit te schrijven. Ben bang dat ze weer een onderzoek willen gaan starten. En dat hebben ze me al 2x eerder ook beloofd. We zullen zien. Nogmaals bedankt voor je duidelijke uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

CrystalViriS schreef op zondag 22 mei 2016 @ 12:18:
[...]

Thx hiervoor. Ik heb al proberen contact te krijgen met het gemeentehuis maar die waren niet open. Ga er maandag even langs. Ik hoop dat ze meewerken met dat request om die kerel hier uit te schrijven. Ben bang dat ze weer een onderzoek willen gaan starten. En dat hebben ze me al 2x eerder ook beloofd. We zullen zien. Nogmaals bedankt voor je duidelijke uitleg.
Let op. Bij een terugmelding BRP kan er tijd overheen gaan. Het lijkt alsof de gemeente niks doet. Maar let wel op je moet om "terugmelding BRP" vragen niet om uitschrijven. Uit terugmelden volgt vanzelf uitschrijving na een paar weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
Wim-Bart schreef op zondag 22 mei 2016 @ 21:25:
[...]

Let op. Bij een terugmelding BRP kan er tijd overheen gaan. Het lijkt alsof de gemeente niks doet. Maar let wel op je moet om "terugmelding BRP" vragen niet om uitschrijven. Uit terugmelden volgt vanzelf uitschrijving na een paar weken.
Wat is precies het verschil dan eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

CrystalViriS schreef op zondag 22 mei 2016 @ 21:28:
[...]

Wat is precies het verschil dan eigenlijk?
Uitschrijven kan alleen wanneer je nieuwe adres hebt en door de persoon zelf of de gemeente waar persoon naar toe is verhuist.

Terugmelding BRP is wanneer iemand staat ingeschreven maar met onbekende bestemming is vertrokken en door de eigenaar van de woning moet worden geschrapt van het adres.

Pagina: 1