Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:42
Op dit moment bezit ik een iPad2 uit 2011, en deze is aan vervanging toe.
Nadat ik een tijdje heb getwijfeld tussen een iPad mini en een windows tablet (lees laptopvervanger) besloten om toch voor de iPad mini te gaan.

Ik kom veel reviews tegen die de mini4 vergelijken met de mini2, ten tijde van de release, en allen zeggen: zonde van de extra 100€, koop maar gewoon de oude. De specs zijn minimaal beter, aldus de reviews.
Echter, zou ik graag wel eens willen weten of er mensen zijn die zowel de 2 als de 4 hebben (gehad) en ook een tijd gebruikt hebben om zo een goed oordeel te kunnen krijgen.
Als het kan moet hij toch weer een jaar of 4 mee, dus wil wel verzekerd zijn van de nodige updates en dergelijke. Gezien de tijd dat hij mee moet gaan, vind ik de 100€ verschil niet zo'n probleem, maar het moet wel de moeite waard zijn.

Life is what happens while you're busy making other plans

Verwijderd

Zelf ook de Ipad Mini 2. Die is nog snel genoeg. Maar als je nog iets sneller wil en nog langer updates wilt is de Mini 4 een goede keuze. Of misschien wachten op de Mini 5, kan je de 4 goedkoper hebben.

• frumper
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 12:40:
Zelf ook de Ipad Mini 2. Die is nog snel genoeg. Maar als je nog iets sneller wil en nog langer updates wilt is de Mini 4 een goede keuze. Of misschien wachten op de Mini 5, kan je de 4 goedkoper hebben.
Ja, en als die uit is wachten op de mini 6 ;) sowieso bestaat de kans dat als de 5 uitkomt de 4 bijv. al meteen niet meer leverbaar is. Het gaat er mij om dat de mini2 ondertussen alweer uit november 2013 komt en gevoelsmatig "oudere" hardware heeft.

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-11 23:04
De mini 2 volstaat nog prima. Alleen heeft de mini 4 oa meer intern geheugen, waardoor deze waarschijnlijk meer iOS updates mee zal gaan dan de mini 2.

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:24

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Ik denk dat het puur afhankelijk is wat je ermee wilt doen, ondersteuning zal er nog wel even voor blijven. Voor wat simpel werk voldoet de 2 prima en bespaard je centjes. Je mist alleen dan de multitask functie en touchid.

Mis je alleen de laatste dan is een 3 wellicht een optie.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Verwijderd

frumper schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 15:19:
[...]

Ja, en als die uit is wachten op de mini 6 ;) sowieso bestaat de kans dat als de 5 uitkomt de 4 bijv. al meteen niet meer leverbaar is. Het gaat er mij om dat de mini2 ondertussen alweer uit november 2013 komt en gevoelsmatig "oudere" hardware heeft.
't Was maar een voorstel. Zelf heb ik de Mini 2 aan mijn vrouw gegeven en gebruik nu de Samsung Galaxy TAB S2 8". Toptoestel. Zeer snel, 32GB opslag uit te breiden en nog lichter dan de Mini 2. Maar ja, die trage updates, moet je erbij nemen.

• frumper
Dat is dus waarom ik afhaak voor een Android tablet. Telefoon is prima, want daar doe je toch geen 5 jaar mee. Tablet hoop ik wel weer :)

Pagina: 1