Aankoop wasmachine /was droog combo

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-05 19:57
Ik ben op zoek naar een nieuwe wasmachine, en eigenlijk het liefst een was-droog combinatie.

Ik woon in een 2 kamer appartement, en de huidige wasmachine staat in de keuken, voor de rest heb ik geen extra ruimte voor een droger.

En zeker gezien de beperkte ruimte die ik heb is het niet handig om de was op te hangen in de woonkamer.

Vandaar ben ik ook gaan kijken naar een was droog combinatie.
Nu snap ik dat die nooit zo goed zal werken als 2 losse machines, maarja daar heb ik simpel weg de ruimte niet voor.

Ik heb nog wel wat beslis tijd, de huidige machine werkt, maar heeft zijn kuren. (loopt vol met water zelfs als hij uit staat)

In de pricewatch heb ik een optie gevonden voor was droog combo, maar de machines die daar naar boven komen zijn dat volgens mij niet allemaal.
http://tweakers.net/categ...fRZYk5SlbRSmbGlmZKsbW1tQA

Eisen:
- moet een degelijk apparaat zijn wat zeker nog wel even mee gaat.
- onder de 1000€

Voor de rest niet echt harde eisen, zuinig is natuurlijk een plus. maar geen harde eis.

Ik heb zelf natuurlijk wat gezocht!
en ben toen op de volgende gekomen:
http://www.wasmachinestor.../samsung-wd80j6400aw.html

Deze wordt niet eens vermeld in de pricewatch, maar op de site van Samsung zelf is dit een van de weinige was-droog combinaties die ze hebben.

Qua typenummer lijkt het op deze in de pricewatch: pricewatch: Samsung WD806P4SAWQ
Maar geen flauw idee of dat ook wat zegt.

Hebben jullie toevallig ervaringen met was-droog combinatie's? werkt het, of zijn ze ronduit af te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Ik kan er niet heel veel over zeggen, maar ik heb meer dan 15 jaar geleden een AEG was/droog gekocht en die werkte prima. Nu is een jaar geleden het droog gedeelte kapot gegaan, maar hij heeft het heel erg lang volgehouden. Er wel altijd voor zorgen dat de machine niet te vol is geladen als je gaat drogen.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07:17
Wij vinden de flexibiliteit met 2 losse apparaten heerlijk :)
In een kleiner huishouden (2 pers bijv) is een combi ms wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:59
Volgens mij heb ik de Samsung WD86P4SAWQ of soortgelijke nummer en ben er best tevreden over. Wel zit er wat kleine nadelen aan een wasdroogcombinatie:
- De capaciteit is beperkt tot 2/3 van de trommel voor drogen. Voor je gevoel dit is ongeveer 8-10 normale handdoeken of tweepersoonsbeddengoed.
- Het totale programma duurt ongeveer 6 uur om te wassen en te drogen.
- Tenslotte vind ik sommige programma's op de Samsung wat vreemd. Er zit wel een programma voor 15 min maar geen programma voor 30 min. Het volgende nuttige programma bedraagt ongeveer 60 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:47
Ik heb een paar maanden geleden een nieuwe was/droog combinatie gekocht voor mijn appartement. Op advies van Lunenburg (Zaak waar best veel mensen hier in de omgeving electronica/witgoed kopen) is dit de AEG L76680NWD geworden.

Heel veel heb ik er nog niet mee gewassen/gedroogd (max. 10x in totaal), maar hij werkt tot nu toe ideaal. Erg stil, kleren goed droog etc. Hou er wel mee rekening dat als je een was droog combinatie gebruikt, dat je bij wassen tot bv 8kg kan wassen, maar drogen maar tot bv 4 kg goed droog wordt. Meer kan hij wel drogen maar kan het zijn dat het aan het einde nog een beetje vochtig is.

Echter meer dan 4kg stop je niet vlug in een wasmachine, dus persoonlijk heb ik hier totaal geen last van.

Ik ben erg te spreken over dit model en zou hem ook zeker aanraden! Verder kost hij ongeveer 700-800 euro. Het is overigens ook fijn dat je sochtends spullen er in kan doen, en als je dan terug komt van je werk is alles gewassen en gedroogd, ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-05 19:57
Heel erg bedankt voor de reacties,

ik ga denk ik toch voor de samsung. die kan volgens de specs 6KG drogen en de AEG maar 4kg.

En het idee van een app lijkt me wel tof :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319464

Als het drooggedeelte kapot gaat is meestal goedkoop te repareren. Laatst nieuw droogelement gekocht voor onze 18 jaar oude droogtrommel van bosch. Was 59 euro kwijt voor t onderdeel. Rechtstreeks bij bosch t onderdeel besteld in duitsland. Bij Siemens kan dat ook, die gebruiken veel bosch onderdelen
Pagina: 1