Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-01 11:46
Hallo,

Naast mijn zakelijk toestel wil ik ook graag een privé telefoon. Wil dat toch wat meer gaan scheiden.

Nu hoop ik een telefoon te vinden die voldoet aan de volgende specificaties:

- maximaal €300,-
- degelijk gebouwd
- snelheid moet oké zijn
- bij voorkeur niet groter dan 5 inch

Momenteel staan er 3 telefoons op het lijstje
1. Sony Xperia z3 compact
- vrij breekbaar
2. Nexus x5
- te groot
3. Motorola g3
- 4de gen komt uit en deze is vrij traag.

Welke telefoon zou jullie voorkeur hebben en zijn er evt nog betere alternatieven die ik gemist heb?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:22
Wacht op de OnePlus 3. Daar komt zeer waarschijnlijk een 5" variant van voor rond de 300 euro.

Heb dezelfde specs als een pbone van 600 euro. Moet je alleen nog even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
scorpio81 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 08:11:
- maximaal €300,-
- degelijk gebouwd
- snelheid moet oké zijn
Als je kan wachten, zou ik inderdaad ook de release van de OnePlus 3 afwachten. Voor meer informatie over de geruchten tot nu, zou je eens kunnen kijken in: [OnePlus 3] Ervaringen & Discussie

Anders zou je ook nog kunnen kijken naar de pricewatch: OnePlus X Zwart.
- vrij breekbaar
2. Nexus x5
- te groot
3. Motorola g3
De Z3 compact is alweer een toestel uit september 2014 en dus bijna 2 jaar oud. Ik zou die dus niet meer kopen. De Motorola Moto G4 wordt alleen geleverd met een 5,5" scherm, tenzij je voor de Play gaat. Maar daar zijn de specificaties weer niet heel denderend van.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 20-05-2016 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Je hebt van de Moto G 2015 2 versies. 1 met 1GB geheugen en 8GB opslag en een versie met 2GB geheugen en 16GB opslag. De laatste, heb ik zelf ook, loopt als een trein. Was eerst ook wat bang voor de performance van het ding, maar nu na een half jaar toch wel erg over te spreken. Kwailiteit is verder top, waterdicht en de mogelijkheid voor een MicroSD kaart. 16GB is met wat muziek, foto's etc echt zo vol.

[ Voor 18% gewijzigd door pjlgt op 20-05-2016 10:27 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:22
De honor 7 zou je kunnen overwegen, super snel, stevig gebouwd en veel waar voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:26
Ik vind de Samsung Galaxy A5 (2015) ook een mogelijke kandidaat. Snelheid is goed, uitbreidbaar geheugen, 4G en degelijk gebouwd. Momenteel voor ongeveer €250 te krijgen. TouchWiz is minder bloated dan voorheen en accutijd vind ik ook erg goed. De TouchWiz skin moet je wel liggen. Ik gebruik deze als werktelefoon en ben positief verrast door de performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie dat er mensen zijn die alternatieve aandragen die stuk goedkoper zijn dat het budget, mocht je minder geld uit willen geven kan ik echt de pricewatch: WileyFox Swift Zwart aanraden. Deze kost momenteel maar 150 euro en is precies wat je zoekt:

5" scherm, snelheid is prima in orde. Software updates worden gedaan door Cyanogen, waardoor dat ook prima op orde is.
alki schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:30:
De honor 7 zou je kunnen overwegen, super snel, stevig gebouwd en veel waar voor je geld.
Helaas valt buiten het budget van de TS en is het scherm te groot.

[ Voor 22% gewijzigd door rens-br op 20-05-2016 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parff
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-06 12:14
Htc one m8 is de beste telefoon die je voor dat geld kan kopen.

Deze telefoon heeft zich al bewezen. Geweldige bouw, goede scherm, goede speakers, goede wifi en bereik, goede call kwaliteit, een van de betere batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
parff schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:50:
Htc one m8 is de beste telefoon die je voor dat geld kan kopen.
Alleen helaas één jaar oud. Waardoor je eigenlijk met zekerheid kan zeggen dat je over één jaar geen updates meer ontvangt. Verder is het scherm iets te groot voor de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parff
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-06 12:14
rens-br schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 12:02:
[...]

Alleen helaas één jaar oud. Waardoor je eigenlijk met zekerheid kan zeggen dat je over één jaar geen updates meer ontvangt. Verder is het scherm iets te groot voor de TS.
Ja voor updates moet je deze niet meer kopen. Maar deze telefoon heeft op kitkat, lollipop en marshmallow perfect gewerkt. Ik denk dat je op Marshmallow nog makkelijk 2/3 jaar vooruit kan. De kans is zeer klein, maar misschien ontvangt hij nog Android N. Anders is de custom roms community nog groot voor deze telefoon, de updates kan je dan via andere wegen krijgen (bijv. een Google Play edition van maken).

Hij heeft trouwens een 5 inch scherm. Het toestel is wel groter dan andere 5 inch telefoons vanwege de speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rens-br schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:37:
Helaas valt buiten het budget van de TS en is het scherm te groot.
Regelmatig te koop voor dat bedrag via Vmall...
En schermgrootte zegt natuurlijk ook nooit alles, wat veel mensen niet helemaal lijken te begrijpen.
Zie hier ook een One M8S genoemd, inderdaad met 5 inch, maar qua buitenmaten weer aan de maat.
Daardoor kun je ook lastig zeggen 'niet groter dan 5 inch', althans dat is mijn ervaring inmiddels wel ;)

Als ik de eisen van de TS bekijk en de gevonden toestellen, denk ik: waar komt dat lijstje vandaan dan?
Je hebt de Moto G's uit 2015 die erg leuk zijn, maar degelijk gebouwd? Tsjaa voor dat geld zeer zeker, maar dan kom ik zelf weer bij iets uit van metaal. Tevens lijken me er nog wel wat meer eisen te spelen? Merkvoorkeur, updatebeleid, intern geheugen of een geheugenkaart-optie. 'Snelheid moet okee' zijn, voor wat? Om ermee te browsen of WhatsAppen of gaan we 33 zware games en applicaties naast elkaar draaien?

Zelf zou ik een Honor 7 aanraden inderdaad, alhoewel ik de software echt af-schu-we-lijk vind, maar in de TS lees ik daar niks over. Ben je ook per se op zoek naar een Androidtoestel of kan Windows ook voldoen?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
parff schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:03:
Ja voor updates moet je deze niet meer kopen. [...]

Anders is de custom roms community nog groot voor deze telefoon, de updates kan je dan via andere wegen krijgen (bijv. een Google Play edition van maken).
Je hebt inderdaad gelijk. Ik zat met een 5,2" scherm in mijn hoofd. Custom roms is natuurlijk altijd een oplossing, maar helaas een oplossing die niet voor iedereen weg ligt.

CLB schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:11:

[...]
Ben je ook per se op zoek naar een Androidtoestel of kan Windows ook voldoen?
Formaat en schermgrootte zegt natuurlijk niet zo heel veel inderdaad, daar heb je gelijk in. Ik vermoed overigens een Android toestel, aangezien het topic in 'Android' geplaatst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rens-br schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:16:
Ik vermoed overigens een Android toestel, aangezien het topic in 'Android' geplaatst is.
Ik gok met je mee, doelde meer op: ik zie graag meer info in de TS over gebruik enzo :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Ik denk dat we ons moeten afvragen of deze topic wel in het juiste forumdeel staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CLB schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:24:
Ik gok met je mee, doelde meer op: ik zie graag meer info in de TS over gebruik enzo :)
Helemaal mee eens! We zullen de reactie van de TS maar even afwachten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin486741
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21-07 21:14
Redmi 3 Pro. Kan je er twee voor je budget kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:08

13art

Moderator Mobile
--> MAA

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-01 11:46
Bedankt voor alle reacties.

Graag wil ik een telefoon die op Android draait. Die oneplus 3 is wel de moeite waard om te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Asus Zenfone Laser, de grijze 2GB/16GB-versie is nu 169 euro. Is een compact 5" 720p telefoontje en heeft net de Android 6 update uitgerold gekregen (ik heb rond de kerst een voor mijn vrouw gekocht).

[ Voor 6% gewijzigd door Dreamvoid op 29-05-2016 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBK2211
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-06-2023
scorpio81 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 08:11:
Hallo,

Naast mijn zakelijk toestel wil ik ook graag een privé telefoon. Wil dat toch wat meer gaan scheiden.

Nu hoop ik een telefoon te vinden die voldoet aan de volgende specificaties:

- maximaal €300,-
- degelijk gebouwd
- snelheid moet oké zijn

- vrij breekbaar
2. Nexus x5
- te groot
3. Motorola g3

Welke telefoon zou jullie voorkeur hebben en zijn er evt nog betere alternatieven die ik gemist heb?
De G4 (Plus) is alles behalve traag, hij is gelukkig wel groter dan 5".

Persoonlijk denk ik dat de G4 Plus één van de beste toestellen (prijs/kwaliteit) van dit moment is. Hierbij vallen de Flagships van Apple en Samsung (Samshit) met prijzen van boven de € 800 compleet in het niet! O-)

Mijn vrouw was zo onder de indruk van mijn nieuwe G4 Plus dat ze haar Samsung Galaxy S7 Edge gelijk aan de kant heeft gegooid heeft (ja die S7 met zijn vele problemen) en ook een G4 Plus heet aageschaft. _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door JBK2211 op 09-07-2016 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JBK2211 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 10:54:
[...]
De G4 (Plus) is alles behalve traag, hij is gelukkig wel groter dan 5".
Oude topics kicken is niet toegestaan op tweakers en ik denk dat de TS na 1,5 maand wel een telefoon heeft gevonden.

Hier gaat dus een slotje op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.