Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geschikte bekabeling laptop naar monitor en UHD televisie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• smeuye112
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-06 19:42
Hallo Tweakers,

Ik heb een tijd geleden de Samsung UE40HU6900S UHD televisie met HDMI 2.0 gehaald. Ik heb helaas niet de mogelijkheid gehad om hier echt van te genieten aangezien mijn oude laptop geen UHD signaal wilde versturen en bleef haken op 1080p. Nu ontvang ik binnenkort een nieuwe laptop (de Asus N752VX-GC089T) nadat mijn vorige kapot gegaan is en deze heeft een HDMI 1.4 output(voor zover ik weet), USB 3.0 (Type-C) en een mini displayport. Ik heb naast de televisie ook nog een extra 1080p monitor met VGA, DVI en HDMI. Tot nu toe heb ik deze monitor aangesloten gehad met VGA en de televisie met HDMI wat prima werkte, maar aangezien de VGA aansluiting niet op de nieuwe laptop zit, zit ik te dubben hoe ik mijn aansluitingen het beste kan regelen.

Wat ik uiteindelijk wil bereiken: 2 externe monitoren. Een hiervan is mijn 1080p scherm en de ander is mijn UHD televisie met UHD kwaliteit op 60Hz (Ik las dat de tv maximaal 50Hz aankon dus dat zou dan ook prima zijn) Ik ga hier geen spellen op spelen, maar het is vooral voor Adobe programma's en multimedia doeleinden.

Ik heb op het internet veel rondgezocht naar mini displayports, HDMI 1.4/2.0 en usb type c etc. en het is helaas voor mij onderhand allemaal een beetje een warboel geworden. Ik ben zelf meer van de software. Het valt me op dat specificaties op de ene website soms net wat anders zijn dan op de andere.

Ik wil voorkomen om veel adapters te halen puur om te testen wat wel en niet werkt en zou het zeer op prijs stellen als iemand mij kan wijzen op een geschikte setup.

Ik ben zojuist deze kabel tegengekomen: http://www.kabelstore.nl/...mi-converterkabel-4k.html. Zou zoiets voor de connectie naar de televisie een goede optie zijn om uhd kwaliteit te krijgen met 60Hz of 50Hz? En dan een gewone HDMI kabel naar de andere monitor?

Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik dat graag!

Alvast ontzettend bedankt _/-\o_ ,

Smeuye

[ Voor 8% gewijzigd door smeuye112 op 20-05-2016 04:15 ]

Beste antwoord (via smeuye112 op 10-06-2016 16:58)

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-11 15:29
Die kabel doet maar 4K aan 30Hz: https://www.startech.com/...i-cable-4k-2m~MDP2HDMM2MB, de omzetting is maar naar HDMI 1.4 en niet 2.0. Voor desktop gebruik is 30Hz ongeschikt. Voor videoweergave zou het nog kunnen volstaan.

Wat je eigenlijk moet hebben is deze actieve adapter: pricewatch: Club 3D Mini DisplayPort 1.2 to HDMI 2.0 UHD Active Adapter, om de miniDisplayport aansluiting om te zetten naar HDMI 2.0. Daarop kun je een gewone HDMI kabel aansluiten, voor 4K 60Hz is het alleen van belang dat beide poorten HDMI 2.0 ondersteunen, de kabels zijn dezelfde gebleven.

Je monitor kun je dan aansluiten met de HDMI 1.4 poort van de laptop.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-11 15:29
Die kabel doet maar 4K aan 30Hz: https://www.startech.com/...i-cable-4k-2m~MDP2HDMM2MB, de omzetting is maar naar HDMI 1.4 en niet 2.0. Voor desktop gebruik is 30Hz ongeschikt. Voor videoweergave zou het nog kunnen volstaan.

Wat je eigenlijk moet hebben is deze actieve adapter: pricewatch: Club 3D Mini DisplayPort 1.2 to HDMI 2.0 UHD Active Adapter, om de miniDisplayport aansluiting om te zetten naar HDMI 2.0. Daarop kun je een gewone HDMI kabel aansluiten, voor 4K 60Hz is het alleen van belang dat beide poorten HDMI 2.0 ondersteunen, de kabels zijn dezelfde gebleven.

Je monitor kun je dan aansluiten met de HDMI 1.4 poort van de laptop.

• smeuye112
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-06 19:42
Nog even korte reactie. Ik heb gisteren de Club 3D minidisplayport kabel gehaald en vandaag ontvangen. Hij haalt nu inderdaad de gewenste Herz! Bedankt voor de antwoorden.