ssd @3gb

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jayfunk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-03-2022
Hallo

Is het normaal dat een ssd @3gb ps werkt op een h81 chipset?

Ik heb een samsung ssd dat 6gb ps aan kan maar werkt maar op 3gb ps weet iemand hier raad aan?

alvast heel erg bedankt

https://gyazo.com/faec264a1aca8d6399a391ec718f0d63

Beste antwoord (via jayfunk op 20-05-2016 15:33)

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-12-2025
behalve in de juiste connector steken (mits aanwezig) is er geen oplossing eigenlijk.

Maar je kan het prima zo laten. Het enige waar je wat op inlevert is sequentiële doorvoersnelheden. Dat gebruik je amper. Het voordeel van SSD's zit hem juist in de random access snelheden. En die zijn op sata 300 net zo hoog.

sequentiële snelheden zijn leuk, maar gebruik je in de praktijk amper

Alle reacties

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:25
jayfunk schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 00:21:
Hallo

Is het normaal dat een ssd @3gb ps werkt op een h81 chipset?

Ik heb een samsung ssd dat 6gb ps aan kan maar werkt maar op 3gb ps weet iemand hier raad aan?

alvast heel erg bedankt

https://gyazo.com/faec264a1aca8d6399a391ec718f0d63
Zou je de vraag wat anders kunnen stellen? Kan er geen kachelhout van maken..., welk moederbord heb je, waar heb je he op aangesloten? Wat heb je zelf al gevonden?...

• jayfunk
Ik weet zelf ook niet welk moederbord erin zit

ik heb een screenshot gemaakt en er staat bij moederbord casper

https://gyazo.com/0db804b1eabed42c0bdca73a5e0fb72c

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:25
Het ziet ernaar uit dat je een Turks moederbord hebt?

Ik denk dat je moederbord alleen Sata 300 ondersteund en vandaar 3gb aangeeft...., Je kan de kast eens open maken en kjken of er iets op het moederbord staat geprint...

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Hoewel er niks te vinden lijkt te zijn over dat moederbord (maak eventueel een foto van de binnenkant van de pc) zou de H81 2 Sata600 poorten moeten hebben, de rest zijn Sata300, kijk dus even of er twee poorten zijn die een andere kleur hebben dan de rest bijv. en probeer daar e.a. om te wisselen.

Fixing things to the breaking point...

• jayfunk
Nou dat gaat dus een beetje moeilijk omdat ik de pc niet in bezit heb en het over een pc gaat van een vriend die in turkije woont. Heeft zelf helemaal geen verstand van pc's en omdat we samen gamen had ik een ssd verzonden die hij iemand anders heeft laten installeren maar nu ik met teamviewer de specs aan het controleren was zag ik dus dat de sata op 3gb ps werkte in plaats van 6gb/ps en vond het zonde om het zo te laten werken dus zoek ik een oplossing :D

Misschien als ik de chipset drivers ofso kan vinden dat het dan overgaat op 6gb ps? of is het zeker dat de kabel op een verkeerde poort is aangesloten?

Maar het probleem is hoe vind ik de chipset drivers :) Heeft zelf geen cd meer ervan.

[ Voor 20% gewijzigd door jayfunk op 20-05-2016 01:06 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-12-2025
behalve in de juiste connector steken (mits aanwezig) is er geen oplossing eigenlijk.

Maar je kan het prima zo laten. Het enige waar je wat op inlevert is sequentiële doorvoersnelheden. Dat gebruik je amper. Het voordeel van SSD's zit hem juist in de random access snelheden. En die zijn op sata 300 net zo hoog.

sequentiële snelheden zijn leuk, maar gebruik je in de praktijk amper

• jayfunk
Het is gelukt.. Blijkt inderdaad in de verkeerde sata poort te zijn gestoken. er waren 2 witte en 2 zwarte poorten. Hij heeft het in de zwarte gestoken en nu werkt het op 6gb/ps
Pagina: 1