Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Windows 10] Chrome negeert eerste key press

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:40

Robtimus

me Robtimus no like you

Topicstarter
Vorige week is mijn werk-PC geupgrade van Windows 7 naar Windows 10 (pro). Het werkt allemaal prima, op 1 ding na. Als ik van een ander programma naar Chrome switch, dan wordt de eerste key press steevast genegeerd. Als ik meteen erna een andere key press uitvoer wordt die wel herkend, en elke key press erna ook. Vreemd genoeg werkt ook Ctrl+Esc niet in 1x. Chrome is het enige programma dat hier last van heeft. Ook vreemd: via remote desktop lijk ik dit probleem niet te hebben.

Ik gebruik de laatste versie van Chrome, die ik (vanwege een update probleem) zelfs nog opnieuw heb geinstalleerd, maar dit loste het probleem niet op.
Ik heb de volgende extensies geinstalleerd, maar als ik die allemaal disable dan verdwijnt het probleem niet, zelfs niet nadat ik Chrome opnieuw opstart:
  • Advanced REST client
  • Axure RP Extension for Chrome
  • EditThisCookie
  • Ghostery
  • JSONView
  • ModHeader
  • PlantUML Viewer
  • Postman
  • Simple REST Client
  • uBlock Origin
  • XV - XML Viewer
Onze systeembeheerder heeft helaas ook geen oplossing, en op Google ben ik dit probleem nog niet tegengekomen.

Heeft iemand dit probleem ook gehad, en daar een oplossing voor gevonden?

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Alle reacties

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je noemt expliciet ctrl-esc ipv. de standaard Winkey. Heb je qua hardware - en drivers - een reguliere desktop? Ook: reguliere installatie, geen virtualisatie oid, geen niet-std beveiligingsmaatregelen?

Omdat het expliciet over Chrome gaat: WOS --> CSA.

[ Voor 11% gewijzigd door F_J_K op 19-05-2016 23:23 . Reden: Chrome, met een RRRR ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Topicstarter
Het is een gewone Dell desktopmachine (inclusief standaard Dell toetsenbord), met standaard Windows erop en geen exotische hardware. Verder gewoon de standaard Windows firewall en WebRoot virusscanner (bedrijfspolicy). Helemaal niks bijzonders zou je zeggen.

Ik denk alleen dat het toch ergens in het toetsenbord gezocht moet worden, want het probleem speelt inderdaad niet als ik via RDP inlog.

More than meets the eye
system specs

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Topicstarter
Ik heb het probleem gevonden. Ik had Chrome ingesteld om als administrator te runnen, omdat ik dan tenminste gewoon files kan downloaden naar de root van mijn partitie (iets wat ik nou eenmaal prettig vind...). Ik heb dat maar uitgezet, en nu werkt Chrome weer prima. Wel vreemd dat dit probleem zich via RDP niet voordeed, maar goed, het zal wel.

More than meets the eye
system specs