Melding niet te verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik heb een bericht op het forum geplaatst. Iemand heeft mij daarvoor een thumbs-up gegeven. Daarna heeft iemand (een mod naar ik aanneem) het bericht verwijderd. Nu kan ik de notificatie van de thumbs-up niet meer wegkrijgen: Het belletje blijft geel met een 1 er boven. Ik kan de notificatie namelijk niet meer aanklikken, omdat het bericht niet meer bestaat.

[ Voor 4% gewijzigd door KopjeThee op 19-05-2016 21:16 ]

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-11 17:28

Zerora

Ik Henk 'm!

Kun je op het tekstballonnetje ervoor klikken? Dan markeert ie hem als gezien.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• KopjeThee
  • Niet online
Zerora schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 21:17:
A dank, nooit geweten. Nu is hij weg :) Geen bug dus, maar onwetendheid.

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Opzich steeds wel een bug, want je krijgt een notificatie van een bericht die niet meer bestaat. Dan zou die notificatie eigenlijk ook moeten verdwijnen aangezien je er niks meer mee kunt.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• KopjeThee
  • Niet online
Zerora schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 21:22:
Opzich steeds wel een bug, want je krijgt een notificatie van een bericht die niet meer bestaat. Dan zou die notificatie eigenlijk ook moeten verdwijnen aangezien je er niks meer mee kunt.
Ik denk dat de volgorde is geweest: Bericht, thumbs-up + notificatie, bericht verwijderd, ik zie de notificatie.
Maar eigenlijk moeten bij het verwijderen van een bericht ook alle daaraan gekoppelde notificaties worden verwijderd, omdat ze zinloos zijn geworden. Zoals je zegt dus. :)

[ Voor 4% gewijzigd door KopjeThee op 19-05-2016 21:32 ]

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Bij verwijdering van bericht zou je verwachten dat dan de notificatie en thumbs-up ook verdwijnt.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kan natuurlijk ook zijn dat het geen bug is maar een feature. Zo van "goed onthouden, niet meer doen he" ;)
Long shot though, ga dr vanuit dat een van de devvers dit topic wel ziet en uitleg kan geven :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:34

crisp

Devver

Pixelated

Zerora schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 21:34:
Bij verwijdering van bericht zou je verwachten dat dan de notificatie en thumbs-up ook verdwijnt.
Dat zou technisch ook wel kunnen, maar het is een stuk extra complexiteit voor een een weinig-voorkomende situatie. Derhalve is daar niet in voorzien.

Intentionally left blank

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Enkel verbergen zou ook al voldoende zijn. Verwijdering is niet nodig natuurlijk.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Zerora schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 21:41:
Enkel verbergen zou ook al voldoende zijn. Verwijdering is niet nodig natuurlijk.
Dat maakt voor de extra complexiteit weinig uit...

Er zit volgens mij voor bepaalde typen notificaties wel iets van een check in of het 'doel' nog wel bestaat (en je rechten hebt om dat te bekijken), maar ik weet niet precies voor welke types en op welk moment dat gedaan wordt en wat er verder mee gedaan wordt. Dat deel van de code is ook hoognodig aan een refactorslag toe om dat soort zaken meer generiek te regelen..

[ Voor 43% gewijzigd door crisp op 19-05-2016 21:48 ]

Intentionally left blank

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Nee, maar dat is wel gebruiksvriendelijker dan een spooknotificatie zien.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Zerora schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 21:45:
Nee, maar dat is wel gebruiksvriendelijker dan een spooknotificatie zien.
Zie mijn edit hierboven ;)

En nogmaals: het gaat hier wel om uitzonderlijke situaties, en onze tijd is helaas beperkt...

Intentionally left blank

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Zou mooi zijn dan als jullie het bij de refactorslag van dit stuk het mee kunnen pakken natuurlijk.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:29

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat zal vast ook wel gebeuren. Anders zou er geen refactorslag nodig zijn om het een en ander gelijk te maken. Nu staat er waarschijnlijk per situatie en per type notificatie apart wat er mee gedaan moet worden en dat is natuurlijk onoverzichtelijk en slecht te onderhouden. ;)

Maar ik denk dat het toevoegen dan de 'markeer alles als gelezen' knop in de notificatie dropdown wel erg prettig zal zijn. Dat is sinds de invoering van het niet automatisch als gelezen markeren bij het openen van de notificaties toegezegd, maar dat is ook al maanden geleden. Nu zit je of alles handmatig te markeren of moet je naar 'bekijk recente noficaties' en dan bovenin op de knop drukken. Het toevoegen van de knop is minder werk en zorgt dat dit soort topics veel minder voorkomen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Xav
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:41

Xav

Developer

Water-Cooled

Hero of Time schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:46:
Maar ik denk dat het toevoegen dan de 'markeer alles als gelezen' knop in de notificatie dropdown wel erg prettig zal zijn.
Die zou zomaar eens in de eerstvolgende release kunnen zitten, misschien... ;)

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:22
Zerora schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 21:17:
Dat is handig om te weten.. :)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Pagina: 1