Hotelschakeling verrijken met 2 bewegingsdetectors

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mclegodude
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-03 23:04
Goedenavond allemaal,

Ik heb hier een klein probleempje waar ik mijn hoofd niet om gewikkeld krijg.

De situatie is als volgt: Ik woon op de eerste verdieping van een huis, zo eentje waar achter de voordeur direct de trap naar boven is. Hier zitten een lamp en een schakelaar. Tevens bevind zich op de gang boven net zo'n situatie, een lamp met een schakelaar. deze twee lampen en twee schakelaars vormen een hotelschakeling samen. De 2 lampen worden tegelijk geschakeld, als 1 van de schakelaars omgezet word.

Nu het probleem, ik heb 2 bewegingsdetectors gekocht, die types die je bij de lamp plaatst, niet bij stilgestaan dat dat natuurlijk geen zin heeft, 1tje onderbreekt natuurlijk altijd het circuit. is dit op te lossen? het is geen optie om muren te breken/kabels te verleggen. eventueel kunnen de schakelaars van de hotelschakeling wel er tussenuit gehaald worden zodat er in feite altijd spanning loopt.

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen assisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:16

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

Wat voor merk en type detector heb je precies?
Je zou de hele hotelschakeling er uit kunnen halen, en beide lampen apart door de detectors laten aansturen.

Maar de bedoeling zal wel zijn dat beide lampen tegelijk aan moeten.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:25
Kun je beide schakelaars niet gewoon altijd aan laten staan? Dan hoef je daar niks te wijzigen, en heb je nog steeds de mogelijkheid om de sensors (effectief) uit te schakelen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:27
Tens schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 19:31:
Maar de bedoeling zal wel zijn dat beide lampen tegelijk aan moeten.
Stel het is nu dit:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/q1x7s8oV6KDDwLoAe7N9SrAU/full.png

Dan zou het toch als volgt kunnen? :P
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/2KojsAReaRm63PNNBXiuqbfc/full.png

Eventueel kun je de schakelaars parallel om de sensoren plaatsen, waardoor je met 1 schakelaar alsnog beide lampen kunt schakelen. (alleen moeten ze ook weer uitgezet worden met diezelfde schakelaar)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:16

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

SmiGueL schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 20:08:
[...]

Stel het is nu dit:
[afbeelding]

Dan zou het toch als volgt kunnen? :P
[afbeelding]

Eventueel kun je de schakelaars parallel om de sensoren plaatsen, waardoor je met 1 schakelaar alsnog beide lampen kunt schakelen. (alleen moeten ze ook weer uitgezet worden met diezelfde schakelaar)
ik neem aan dat de sensors fase en nul moeten hebben, en die heb je wrs niet bij de schakelaars.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 10:48

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Tens schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 20:13:
[...]

ik neem aan dat de sensors fase en nul moeten hebben, en die heb je wrs niet bij de schakelaars.
Afgezien daarvan, er zijn sensors te koop die bedoeld zijn om ipv een schakelaar keurig in een inbouwdoos te monteren, maar dat is niet het type dat TS gekocht heeft.

Op zich werkt het nu, zo lang je van de schakelaars af blijft ;) Om dat wat netter te doen kun je de juiste draden bij elkaar in een lasdop steken en de schakelaars vervangen door een blindplaat. Of gewoon de schakelaars weer terug zetten, die doen dan niets meer (want niet meer aangesloten), scheelt je de aanschaf van schakelmateriaal.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Pagina: 1