Toon posts:

Graag wat advies bij pc upgrade

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een aantal jaar geleden een pc in elkaar laten zetten. Ik heb niet veel verstand van hardware. Ik wil graag een wat hogere framerate als ik aan het gamen ben. Op Ultra stand haal ik momenteel maar iets van 15 fps maximaal, dat ziet er niet uit. Als ik in een raid groep zit is het nog lager.

De pc voldoet verder prima. Ik photoshop af en toe, en dat gaat soepel. Verder geen andere zware programma's. Ik vind het een beetje zonde om een hele nieuwe pc te kopen alleen maar voor een hogere framerate. Hoop een beetje dat als ik een of 2 componenten vervang dat het al een verbetering op gaat leveren. Ik heb er rond de 200 euro voor over.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Processor AMD A6-6400K APU with Radeon(tm) HD Graphics
Bord ASUSTeK A85XM-A
Geheugen 2 x 4Gb DDR3 Crucial Technology
Kaart AMD Radeon HD 6670

Zoals ik al zei, ik heb niet veel verstand van hardware, dus ik heb niet echt onderzoek gedaan. Ik weet wel dat mijn configuratie zeker niet state of the art is.Dat hoeft ook niet. Ben meer op zoek naar een quick fix. Als dat mogelijk is althans.

Alvast bedankt.
...

Beste antwoord (via Verwijderd op 19-05-2016 20:06)

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:28
Ik denk dat je moet denken aan tweedehands;

Processor; V&A aangeboden: AMD Athlon X4 860K Boxed

En dan als videokaart, één van deze;
http://tweakers.net/categ...NdNwwcHWUlc11VgfgVKOdHMHw

Edit; die 860K gaat niet op je moederbord werken volgens de cpu support list. Deze wel;

V&A aangeboden: AMD Athlon II X4 750K Boxed

[ Voor 26% gewijzigd door NitroX infinity op 19-05-2016 19:51 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Alle reacties

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Zowel processor (en daarmee moederbord) als videokaart kunnen wel een upgrade gebruiken. Gezien het budget van €200 wordt dat lastig en zul je moeten kiezen voor één van de twee, of meer budget vrijmaken.

Om de grootste boosdoener te bepalen moet je eens tijdens het gamen MSI Afterburner draaien en kijken naar de CPU en GPU usage.

Informaticus of vakkundig Googler?

Verwijderd

Topicstarter
Iets simpels als meer geheugen prikken, heeft dat enig effect op framerate, of gaat dat nauwelijks iets opleveren?

• NitroX infinity
Dat gaat je niets opleveren.

Vraagjes;

Over welke spellen heb je het eigenlijk?

Heb je de monitor wel op de videokaart aangesloten en niet op het moederbord?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
Voornamelijk World of Warcraft.

Verwijderd

Topicstarter
Monitor is op de kaart aangesloten.

Acties:
  • Beste antwoord

• NitroX infinity
Ik denk dat je moet denken aan tweedehands;

Processor; V&A aangeboden: AMD Athlon X4 860K Boxed

En dan als videokaart, één van deze;
http://tweakers.net/categ...NdNwwcHWUlc11VgfgVKOdHMHw

Edit; die 860K gaat niet op je moederbord werken volgens de cpu support list. Deze wel;

V&A aangeboden: AMD Athlon II X4 750K Boxed

[ Voor 26% gewijzigd door NitroX infinity op 19-05-2016 19:51 ]

Pagina: 1