Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

wifi signaal in chill ruimte buiten huis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb van een oude schuur een chill plek voor mijn zoon gecreeerd.
het probleem is alleen het internet. Op onze binnenplaats ligt beton dus het is niet mogelijk een kabel te trekken.

de situatie is zoals aangegeven op de afbeelding hieronder
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/k3n6ds.png

ik heb een een asus rt-n66u router aan de achterkant van mijn huis. Ik heb af en toe wel verbinding in de chill ruimte en af en toe niet.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik toch een goede verbinding heb in de ruimte?

ik hoop dat iemand mij zou kunnen helpen, ik weet namelijk niet hoe ik het aan moet pakken

alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2016 18:56 ]

• francoski
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Omdat je geen kabel kunt leggen blijven er volgens mij 2 opties over.

1. het signaal in de schuur opvangen, en opnieuw uitzenden. Als je de repeater op een goede plaats (rechte lijn t.o.v. router) plaatst, zou dat best wel eens aardig kunnen gaan werken.

2. middels een powerline adapter "bekabeld" internet in de schuur krijgen, en daar een accesspoint neerzetten. Zorg er dan voor dat de adapters op dezelfde groep zitten, als dat mogelijk is.

Edit: ben er vanuit gegaan dat je stroom hebt in de schuur. Zo niet, dan wordt het wel flink wat complexer...

[ Voor 11% gewijzigd door francoski op 19-05-2016 19:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
oja vergeten te vernoemen. schuur zit op een aparte aansluiting qua stroom,dus powerline gaat dus ook niet werken helaas.

dus voor optie 1 moet ik eigenlijk 2 nieuwe routers kopen?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2016 19:06 ]

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Over wat voor afstand praten we eigenlijk?
Heeft het richten van de antennes effect?
Hoeveel muren zitten er tussen de router en de schuur?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de antennes gericht maar dat maakt dus geen verschil helaas.

er zitten 2 muren tussen de schuur en router.
de afstand is ongeveer 15 meter denk ik

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:11
De buitenmuur is erg goed geisoleerd en verzwakt het signaal enorm. Kijk of je de antenne's in een zichtlijn kan plaatsen met de schuur. Bijvoorbeeld dat je deze door het raam kan zien.

WiFi kan niet "om het hoekje". Dus vlakbij het raam zal niet werken als de rechte lijn nog steeds door de buitenmuur is.

De schuur zal geen dubbele muur hebben zoals je huis. Daar zal de verzwakking niet zo sterk zijn.

Verwijderd

Topicstarter
en als ik zoiets koop?
http://nl.tp-link.com/pro...cat-5067_TL-ANT2414A.html

is het signaal ook afhankelijk van weersinvloeden?

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Misschien een soort straalverbinding, en die weer opnieuw "uitzenden" in de schuur

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:11
Waar knoop je die aan dan?

De verzwakking van lucht is afhankelijk van de luchtvochtigheid, mist en regen.
Immers is water extreem goed in het absorberen van 2.4 Ghz, immers maakt je magnetron er gebruik van om eten water te verwarmen. Maar hier heb je geen invloed op en dat zal je dus voor lief moeten nemen.

[ Voor 13% gewijzigd door jeroen3 op 19-05-2016 19:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
oh ik dacht dat die TP link antenne gewoon kan vervangen met de orginele en dan die antenne buiten hangen?

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:30
Wat je nodig hebt is een repeater, maar eerst moet je uitzoeken waar en hoe je nu max verbinding krijgt met de schuur.

Een man bij de router, en eentje met telefoon met een wifi analyzer in de schuur.
dan door positie van de route veranderen het beste punt vinden om de repeater te plaatsen.
met de wifi analyzer kan je ook zien of je wellicht van kanaal moet wisselen.
( voor de zekerheid, je zei dat je antennes gericht hebt; antennes moeten gewoon rechtop staan als je horizontaal wilt zenden)

[ Voor 8% gewijzigd door Tens op 19-05-2016 19:41 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Verwijderd

Topicstarter
oke nog even over die antennes, ik heb ze dan alle 3 dezelfde richting op staan, is dat dan ook fout door interferentie ofzo of is dat juist beter?

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-11 21:36

Harrie

NederVlaming

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 19:06:
oja vergeten te vernoemen. schuur zit op een aparte aansluiting qua stroom,dus powerline gaat dus ook niet werken helaas.

dus voor optie 1 moet ik eigenlijk 2 nieuwe routers kopen?
Wat bedoel je met aparte aansluiting? Een andere groep? Of een andere meter/hoofdaansluiting?
Een andere groep hoeft volgens mij niet altijd eena probleem te zijn. ( hoewel de afstand en componenten tussen de adapters best zo klein mogelijk is).
Maar ik heb zelf niet veel ervaring met die dingen.

• Tens
Op de plaatjes op de verpakking, en de reclames van routers staan de antennes allemaal heel stoer een andere kant op, maar dat heeft geen enkele zin. Wel kan draaien van de router verbinding in een bepaalde richting verbeteren.

Powerline kan best wel werken, ook als ze op een andere groep zitten. Als je bij je winkel kunt regelen dat je ze mag testen, en als het niet werkt ze terug mag brengen is dat ook best wel een optie.

[ Voor 30% gewijzigd door Tens op 19-05-2016 19:50 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Ben ik de enige die een repeater niks vind? Dan ga je een zwak signaal opvangen en doorzenden, blijft je bandbreedte toch nog beroerd aangezien die repeater dat niet op magische wijze kan verbeteren.

Ik zeg, richtantenne (bi-directioneel) en straal verbinding opzetten. Eventueel met twee antennes buiten.

Gabriël AM5

Verwijderd

Topicstarter
Harrie schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 19:47:
[...]

Wat bedoel je met aparte aansluiting? Een andere groep? Of een andere meter/hoofdaansluiting?
Een andere groep hoeft volgens mij niet altijd eena probleem te zijn. ( hoewel de afstand en componenten tussen de adapters best zo klein mogelijk is).
Maar ik heb zelf niet veel ervaring met die dingen.
heeft een andere hoofdaansluiting, dit komt omdat hier vroeger zware machines stonden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zeg, richtantenne (bi-directioneel) en straal verbinding opzetten. Eventueel met twee antennes buiten.
Zou je dit even verder uit kunnen leggen?

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

De standaard antennes op een router (die sprieten) zijn omni-directioneel en zenden dus rondom alle kanten op als een soort donut.
Richtantennes zenden maar één kant op in bv. een gebied van 30 graden ipv 360 graden zoals omniantennes.

Richt er daarvan twee recht op elkaar (één zenden, de ander ontvangen) en je hebt een straal verbinding, dan eventueel beide nog aan de muur buiten zodat je een vrije zichtlijn hebt en je kan best behoorlijke snelheden halen. Blijft niet ideaal maar je moet wat.

Gabriël AM5

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-11 10:21
kabel een meter of 2 ( of hoger ) boven de grond spannen tussen de twee gebouwen ? kan dan ook meteen dienst doen om je propere was aan te drogen :P

[ Voor 5% gewijzigd door justmike op 19-05-2016 19:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
sapphire schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 19:55:
De standaard antennes op een router (die sprieten) zijn omni-directioneel en zenden dus rondom alle kanten op als een soort donut.
Richtantennes zenden maar één kant op in bv. een gebied van 30 graden ipv 360 graden zoals omniantennes.

Richt er daarvan twee recht op elkaar (één zenden, de ander ontvangen) en je hebt een straal verbinding, dan eventueel beide nog aan de muur buiten zodat je een vrije zichtlijn hebt en je kan best behoorlijke snelheden halen. Blijft niet ideaal maar je moet wat.
klinkt goed, maar is wel een duur grapje niet?

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 19:06:
Aparte aansluiting in de zin van een eigen meter, of een eigen groep die ook via het huis loopt?

• Tens
sapphire schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 19:49:
Ben ik de enige die een repeater niks vind? Dan ga je een zwak signaal opvangen en doorzenden, blijft je bandbreedte toch nog beroerd aangezien die repeater dat niet op magische wijze kan verbeteren.

en waar sluit je die tweede antenne dan op aan? :?

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:14
Ligt er toevallig een coax/TV-kabel tussen het huis en de schuur? Anders zou je zo'n setje kunnen overwegen.

Verwijderd

Kan je eventueel gaatje boren door je buitenmuur en aan buitenzijde dit dingetje hangen:
pricewatch: Ubiquiti UniFi Outdoor 5 Managed Wireless-N Outdoor Access Point ...

Als afstand maar 15m is en hij moet maar door 1 muur (die van de schuur) heb je veel kans dat je stabiele verbinding hebt.

Verwijderd

Mij lijkt de beste oplossing om aan de buitengevel van gebouw 1 een outdoor AP te hangen. Hiermee voorkom je een heleboel demping (bijv. Ubiquiti Outdoor+ AP). Deze dan bedraad op de router aansluiten.

Hiermee zou het signaal een stuk verder moeten reiken en is het probleem waarschijnlijk direct opgelost.

Mocht dit niet zo zijn dan kun je een tweede AP aan de gevel van gebouw 2 hangen.

Verwijderd

Topicstarter
jeronimo schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 20:01:
[...]

Aparte aansluiting in de zin van een eigen meter, of een eigen groep die ook via het huis loopt?
eigen meter

• Tens
Hoeft geen probleem te zijn, soms is het een kwestie van de juiste fase vinden, maar zonder de mogelijkheid om terug te brengen, of ergens eentje te kunnen lenen om te proberen; niet doen.
(geldt voor andere opties ook eigenlijk)

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Is er een plek in de schuur waar je verbinding wel altijd werkt?

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Verwijderd

Topicstarter
Waterlelie schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 20:19:
Is er een plek in de schuur waar je verbinding wel altijd werkt?
ja die is er wel, maar wel zwak signaal

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wat is er eventueel aan budget beschikbaar voor het aanpakken van dit probleem, m.a.w., wat mag het kosten?

Testing, one, two ...

Verwijderd

Topicstarter
hardware-lover schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 20:24:
Wat is er eventueel aan budget beschikbaar voor het aanpakken van dit probleem, m.a.w., wat mag het kosten?
ja het liefst wil ik een zo goedkoop mogelijke optie. Voor 1/2 keer in de week dat hij er zit wil ik er geen kapitalen aan uitgeven

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:40

DukeBox

loves wheat smoothies

jeroen3 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 19:17:
Bijvoorbeeld dat je deze door het raam kan zien.
Als het hr++ of beter is, heb je nog beter signaal door 5 meter beton..

Ik zou gewoon een AP nemen die ook een wireless bridge kan vormen (naast AP modus) met een 2e wifi bridge aan de huis kant.

[ Voor 21% gewijzigd door DukeBox op 19-05-2016 20:31 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

Dan zou ik eerst een accespoint proberen.
productreview: KPN WiFi Versterker DualBand review door cmndr_adama of:
https://www.ziggo.nl/internet/wifi-punt/via-internetkabel

Straalverbinding is erg kostbaar en dan zou ik altijd kijken of ik niet een draad kan leggen.
Accespoint heb je sowieso nodig. ..
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 20:23:
[...]

ja die is er wel, maar wel zwak signaal

[ Voor 3% gewijzigd door Waterlelie op 19-05-2016 20:34 ]

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 20:27:
[...]
ja het liefst wil ik een zo goedkoop mogelijke optie. Voor 1/2 keer in de week dat hij er zit wil ik er geen kapitalen aan uitgeven
Voor de een is €25,- een kapitaal, voor de ander €500,-, dus heel veel aan advies kan ik niet geven als je geen maximaal te besteden bedrag in gedachten hebt ;)

Testing, one, two ...

Verwijderd

Topicstarter
hardware-lover schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 20:31:
[...]

Voor de een is €25,- een kapitaal, voor de ander €500,-, dus heel veel aan advies kan ik niet geven als je geen maximaal te besteden bedrag in gedachten hebt ;)
haha sorry. ik trek de grens bij 100 euro

• justmike
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 20:27:
[...]

dus zoals ik al eerder zei, een kabel spannen.
meer concreet, je spant een staalkabel tussen de gebouwen waaraan je een netwerkkabel vast maakt.
goedkoper kan het volgens mij niet ;)

Verwijderd

Topicstarter
justmike schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 20:36:
[...]

dus zoals ik al eerder zei, een kabel spannen.
meer concreet, je spant een staalkabel tussen de gebouwen waaraan je een netwerkkabel vast maakt.
goedkoper kan het volgens mij niet ;)
daar zal mijn vrouw niet zo blij mee zijn denk ik... Ook al kan ze daar de was aan hangen.

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

Wat ik misschien vergeten te vermelden is dat je die accesspoint draadloos kunt verbinden met je modem.

En ook al verster je een zwak signaal het kan prima werken.
En dan ben je voor minder dan €50 klaar.

[ Voor 40% gewijzigd door Waterlelie op 19-05-2016 20:46 ]

• justmike
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 20:38:
[...]

daar zal mijn vrouw niet zo blij mee zijn denk ik... Ook al kan ze daar de was aan hangen.
Dat van die was , was maar een flauw grapje :)
Maar een 3mm staalkabel +netwerkkabel die hoog genoeg hangt is zo goed als onzichtbaar en hindert zo goed als niet

[ Voor 44% gewijzigd door justmike op 19-05-2016 20:43 ]

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
justmike schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 20:42:
[...]
Dat van die was , was maar een flauw grapje :)
Maar een 3mm staalkabel +netwerkkabel die hoog genoeg hangt is zo goed als onzichtbaar en hindert zo goed als niet
En is een prima bliksem afleider, zo op zijn tijd

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:40

DukeBox

loves wheat smoothies

Iets heel anders, je zou ook de Asus WL-ANT-157 kunnen proberen, dan ben je niet meer dan €25 kwijt. Als je hem online koopt kun je hem altijd weer terug sturen wanneer het niet helpt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 20:36:
[...]
haha sorry. ik trek de grens bij 100 euro
Duidelijk.

Heb je al eens met een alternatieve firmware in je huidige router getest waardoor je wifi bereik wat "opgeschroefd" zou kunnen worden? Het gaat enkel om het verkrijgen van een stabiel wifi signaal, niet perse een supersnelle verbinding?

Testing, one, two ...

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 19:50:
[...]

heeft een andere hoofdaansluiting, dit komt omdat hier vroeger zware machines stonden.
Betaal je dan ook niet voor deze extra aansluiting? Een aansluiting tot 3x25A / 1x40A kost je toch als snel €20 per maand en op een schuur krijg je volgens mij geen vermindering energiebelasting? :)

Als je er nu extra voor betaalt en als je geen grote verbruikers meer hebt staan in die schuur, zou ik toch eens overwegen om je binnenplaats open te breken en een paar mantelbuizen te leggen voor voeding en data. Misschien verdient die investering zich een keer terug. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-11 21:42
De eerder genoemde TP link richt antenne zou best een optie kunnen zijn om het te verbeteren. Hiervoor kun je 1 van de huidige antennes verwisselen voor deze. Die TP link antenne is al een richt antenne waardoor hij dus vooral de verbinding in die richting zal verbeteren (richt hem dus op de schuur). Mocht het nog niet genoeg zijn, kun je deze antenne ook nog op de buiten muur monteren (zodat hij 'uitzicht' heeft op de schuur), want hij is ook geschikt voor buiten gebruik. Echter moet de router dan wel daarbij in de buurt (binnen) worden geplaatst en je moet de antenne kabel naar binnen leggen (waarschijnlijk een gat boren).

weet zo niet welke je had gelinkt, maar er zijn 2 varianten. (14 db en 9 db) de hogere is sterker en o.a.hierr te koop binnen je budget.

Als dat dan nog niet voldoende is kun je er nog een repeater bij hangen in de schuur...., maar (meestal) zijn schuren niet extreem geisoleerd en daardoor niet het grootste probleem voor WiFi.

Als het kwa WiFi netwerken niet extreem 'druk' is om je heen, raad ik aan om 2.4 ghz wifi te gebruiken, deze gaat beter door muren enz heen dan de 5 ghz variant.

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:05
4G.

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:47
Als je houten kozijnen hebt, zou je toch ergens in de bovenhoek een klein gaatje kunnen boren en daar een UTP doorheen leggen die aangesloten is op de Asus. Dan zorg je voor een goede en waterdichte Accesspoint die je buiten aan de wand hangt of is dit te simpel gedacht?

Verwijderd

BvZwolle schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 15:56:
Als je houten kozijnen hebt, zou je toch ergens in de bovenhoek een klein gaatje kunnen boren en daar een UTP doorheen leggen die aangesloten is op de Asus. Dan zorg je voor een goede en waterdichte Accesspoint die je buiten aan de wand hangt of is dit te simpel gedacht?
Ja precies, er is toch wel ergens in huis waar je onzichtbaar naar buiten kunt met een utp kabeltje? Dan inderdaad een outdoor AP aansluiten (zo heb je er zelf ook nog wat aan in de zomer). Repeater is mijn inziens gewoon geen optie, dan blijf je kloten. Zeker met kids die 'snel' willen internetten.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik zou een AP buiten tegen de muur plaatsen of een AP met een buitenantenne en dan een sector antenne. Mocht dit niet werken kan je bij de schuur altijd nog een tweede hangen etc.. Maar als het nu instabiel werkt werkt het met die buitenantenne zeker.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Xander schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 21:00:
[...]

Betaal je dan ook niet voor deze extra aansluiting? Een aansluiting tot 3x25A / 1x40A kost je toch als snel €20 per maand en op een schuur krijg je volgens mij geen vermindering energiebelasting? :)

Als je er nu extra voor betaalt en als je geen grote verbruikers meer hebt staan in die schuur, zou ik toch eens overwegen om je binnenplaats open te breken en een paar mantelbuizen te leggen voor voeding en data. Misschien verdient die investering zich een keer terug. :)
Ook mijn eerste gedachte. Als het een volledig aparte aansluiting is zitten daar toch wel wat maandlasten aan, die je beter kunt investeren :)

Als je een (budged) wifi link op wilt zetten: Een 2tal mikrotikjes of Ubiquiti nanostations en je bent al een heel eind, je hebt dan een prima verbinding tussen de beide panden. In de 'chill ruimte' kun je dan een simpel APtje plaatsen voor de interne wifi.

Overigens: Ligt er werkelijk NIETS tussen ruimte 1 en 2? Ook geen telefoniekabel, coaxkabel, riolering, waterleiding of wat dan ook wat mogelijk te gebruiken is?

[ Voor 7% gewijzigd door DJSmiley op 21-05-2016 12:42 ]

• larsg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-11 00:19
Waarom koop je niet 3 goedkope tplink accespoints zoals deze: pricewatch: TP-Link TL-WA801ND

Boort van je router een gat naar buiten en hangt deze in een waterdichte doos, deze laat je gewoon de SSID van je netwerk uitzenden. Van de chillruimte doe je hetzelfde, alleen configureer je dat accespoint als "client" het zal niks uitzenden maar connecteren op het andere AP. In de chillruimte hang je vervolgens het derde AP op dat je ook als AP configureert.
Dat lijkt me de goedkoopste/stabielste oplossing als je niet wil graven. Zet die dingen in een plastieken doos, zou perfect moeten werken.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:36

SeatRider

Hips don't lie

Heb je in die afkoelruimte niet een betere verbinding naar 1 van de andere buren? Regel je dat je zoon op hun wifi mag, probleem opgelost.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Pagina: 1