Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor Informatica studie

Pagina: 1
Acties:

• aliastrid
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 03-06-2019
Wat ga je met je laptop doen?
Ik studeer Informatica & Cyber Security aan de Radboud Universiteit. Ik ben op zoek naar een laptop met ondersteuning voor virtuele machines. Ik heb hem voornamelijk nodig voor programmeren en dergelijke, maar gebruik de laptop daarnaast ook voor persoonlijke zaken (af en toe een spelletje, filmpje kijken etc.) Mijn vorige laptop was een HP Elitebook 8560w, waar ik erg tevreden over was, behalve dat hij groot en zwaar was. Wat fijn zou zijn is als ik een SSD die ik heb liggen in mijn nieuwe laptop kan stoppen. (Dat is een Crucial SSD 2.5", 256GB, SATA600, MX100).

Wat is je budget?
Budget weet ik niet zo goed, ben vooral op zoek naar een laptop waar ik nog even mee verder kan. Dan liever een iets duurder model voor wat langer, dan dat ik over 2 jaar een nieuwe nodig heb. Ik wil het liefst niet boven de 1000 euro uitkomen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik neem mijn laptop vaak mee.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
- Graag een numeriek toetsenbord
- Het zou chill zijn als hij een beetje snel is
- Genoeg USB poorten

Ik heb verder geen flauw idee waar ik moet beginnen om een fijne laptop te vinden. Hebben jullie tips?

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-11 20:58
Paar dingetjes die misschien nog handig zijn om aangegeven:
- Je zegt dat je oude laptop groot en zwaar was en je dat niet fijn vond. Wat lijkt jou dan wel een fijn formaat en fijn gewicht?
- Als ik me niet vergis heb je voor virtuele machines Windows 10 pro, Enterprises of education nodig(education weet ik niet zeker) moet dat dan gelijk op de laptop zitten of kan je dat zelf regelen. Windows education is overigens gratis voor studenten.
- Heeft je studie nog eisen waaraan je laptop moeten voldoen die door de Universiteit zijn opgegeven.
-Je zegt af en te een spelletje te willen spelen, Geef je daarmee aan dat je graag een dgpu heb over een igpu? Of zal een igpu voldoen?
- en misschien het belangrijkste van allemaal wat heb je zelf zo al gevonden?

[ Voor 9% gewijzigd door CCJJVV op 19-05-2016 18:11 ]

• aliastrid
Hey,

Bedankt voor de snelle reactie!

- Een fijn formaat/gewicht lijkt mij rond de 15,6 inch en rond de 2,5 kg.
- Ik heb inderdaad gratis een Windows 10 education licentie, ik kan dit zelf regelen.
- Door de universiteit zijn er geen vereisten opgegeven, maar wat ik nog vergeten was te vermelden is dat het fijn is als ik dual boot kan regelen met ubuntu.
- Ik weet niet zo goed wat het verschil is met een dgpu en een igpu? Ik wil spelletjes zoals City Skylines kunnen spelen.
- Ik heb vandaag best veel rondgekeken naar laptops, maar ik weet niet zo goed waar ik op moet letten.

Wat ik tot nu toe een beetje had gevonden:
HP 15-ac141nd pricewatch: HP 15-ac141nd
Lenovo IdeaPad Z51-70 pricewatch: Lenovo IdeaPad Z51-70 (80K60150NX)
Lenovo ThinkPad E550 pricewatch: Lenovo ThinkPad E550 20DF004SPB

[ Voor 22% gewijzigd door aliastrid op 19-05-2016 18:45 ]

• MightyPenguin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:40

MightyPenguin

Ik weet even weinig als jij

aliastrid schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 18:39:
Hey,

Bedankt voor de snelle reactie!

- Een fijn formaat/gewicht lijkt mij rond de 15,6 inch en rond de 2,5 kg.
- Ik heb inderdaad gratis een Windows 10 education licentie, ik kan dit zelf regelen.
- Door de universiteit zijn er geen vereisten opgegeven, maar wat ik nog vergeten was te vermelden is dat het fijn is als ik dual boot kan regelen met ubuntu.
- Ik weet niet zo goed wat het verschil is met een dgpu en een igpu? Ik wil spelletjes zoals City Skylines kunnen spelen.
- Ik heb vandaag best veel rondgekeken naar laptops, maar ik weet niet zo goed waar ik op moet letten.

Wat ik tot nu toe een beetje had gevonden:
HP 15-ac141nd pricewatch: HP 15-ac141nd
Lenovo IdeaPad Z51-70 pricewatch: Lenovo IdeaPad Z51-70 (80K60150NX)
Lenovo ThinkPad E550 pricewatch: Lenovo ThinkPad E550 20DF004SPB
Het schreeuwt wel een beetje ¨gamer¨, maar dit lijkt wel een aardige keuze te zijn: pricewatch: Asus ROG GL552VW-CN471T. Bouwkwaliteit en accuduur is redelijk, en je kunt de CD-drive vervangen door de HDD in de laptop/SSD.

Dualbooten kan op elke laptop, en je wilt voor Cities:Skylines minstens wel een GTX960M.

Ryzen 5 3600 | ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4 | 16GB DDR4 3000 MHz | Gigabyte GTX 1060 G1 Gaming | Eclipse P400S | MX200 500GB | RM550x | AOC 24G2U | HD558

• aliastrid
De specificaties van die zijn best wel nice, maar ik vind hem echt heel erg lelijk. Ik zat te kijken bij de alternatieven, denk je dat deze Asus een goed alternatief is? pricewatch: Asus N552VX-FY186T

• CCJJVV
Dell inspiron 15 7559 iets?
€1000 waarvan je € 100 af kan halen met een vipkortingscode.
I7 6700hq
Gtx 960m 4gbddr5
Fh ips 15,6" scherm
Verlicht toetsenbord

• aliastrid
Oeh die ziet er inderdaad veelbelovend uit! Hoe kom je aan een vipkortingscode?

• CCJJVV
aliastrid schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:24:
Oeh die ziet er inderdaad veelbelovend uit! Hoe kom je aan een vipkortingscode?
[Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2

Laatste 2-3 blz doorlezen van dat Forum dan kom je er wel uit.
Pagina: 1