HDD defect

Pagina: 1
Acties:

• BEVEL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-12-2025

BEVEL

s9.BeVeL

Topicstarter
Beste forumleden,

Sinds gisteravond doet één van mijn HDD's het niet meer.
Het betreft een Tochiba van 4GB van 4 maanden oud en gekocht bij Alternate.

De schijf gaat helemaal niet meer aan en wordt ook niet herkent in de bios.
Ik heb even gegoogeld en waarschijnlijk is de printplaat/PCB stuk (aangezien hij niet aanslaat).

Ik heb dus nog garantie dus heb vandaag gemaild met de kantenservice van Alternate.
Die geven aan dat de schijf waarschijnlijk door de technische dienst geformatteerd zal worden en ben ik alle data kwijt. Ik heb nog veel spul staan om die schijf en heb helaas geen backup van alles. Ik wil dus koste wat kost de data behouden. Volgens mij is het gewoon een geval van PCB vervangen.

Nu lijkt me niet dat de schijf geformatteerd kan worden aangezien deze niet aan gaat, of kan dat wel?

Wat raden jullie mij aan?
Wellicht heeft iemand een adresje voor dit soort problemen?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:42
Je hebt 2 opties: disk naar een recovery bedrijf sturen en geld schuiven, of een zelfde disk kopen en printplaat overzetten. Garantie op succes is er niet.

Alternate zal dat ding bij binnenkomst testen, concluderen dat ie stuk is en vervolgens opsturen, crediteren of vervangen. In alle gevallen ben je je data kwijt.

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Tja je zal moeten kiezen tussen garantie of je data in dit geval...
Printplaten vervangen geeft geen enkele garantie dat je de data terug krijgt maar de kans dat je dan nog garantie krijgt is wel aardig verminderd, met een beetje pech zit er hardware encrypting op en heeft een nieuwe PCB niet de juiste sleutel en zal dat nooit werken, maar dat hangt van het model af.
De enige optie die een realistische kans geeft dat je de data nog terug krijgt is een profesioneel recovery bedrijf, wat *nogal* duur is...
Overigens ook een goed moment om naar een backup te gaan kijken om dit soort problemen voor te zijn ;)

Fixing things to the breaking point...

Verwijderd

BEVEL schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 17:54:
Sinds gisteravond doet één van mijn HDD's het niet meer.
Het betreft een Toshiba van 4GB van 4 maanden oud en gekocht bij Alternate.

De schijf gaat helemaal niet meer aan en wordt ook niet herkend in de bios.
Ik heb even gegoogeld en waarschijnlijk is de printplaat/PCB stuk (aangezien hij niet aanslaat).
Gaat het om een interne of externe HDD??
Aansluitkabels al vervangen en een andere Sata poort geprobeerd??

Je kunt een identieke schijf kopen en de print swappen in een uiterste poging de data te redden.
Vervolgens kun je de schijf (hopelijk!!) afdoend erasen en omruilen, echter geen garanties.

De "adresjes" die je zoekt kosten een grote veelvoud. ;)

• eheijnen
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Hier nog een link met wat meer info over PCB vervanging (ook toshiba specifiek):
http://www.donordrives.com/pcb-replacement-guide

Wie du mir, so ich dir.