Beste forumleden,
Sinds gisteravond doet één van mijn HDD's het niet meer.
Het betreft een Tochiba van 4GB van 4 maanden oud en gekocht bij Alternate.
De schijf gaat helemaal niet meer aan en wordt ook niet herkent in de bios.
Ik heb even gegoogeld en waarschijnlijk is de printplaat/PCB stuk (aangezien hij niet aanslaat).
Ik heb dus nog garantie dus heb vandaag gemaild met de kantenservice van Alternate.
Die geven aan dat de schijf waarschijnlijk door de technische dienst geformatteerd zal worden en ben ik alle data kwijt. Ik heb nog veel spul staan om die schijf en heb helaas geen backup van alles. Ik wil dus koste wat kost de data behouden. Volgens mij is het gewoon een geval van PCB vervangen.
Nu lijkt me niet dat de schijf geformatteerd kan worden aangezien deze niet aan gaat, of kan dat wel?
Wat raden jullie mij aan?
Wellicht heeft iemand een adresje voor dit soort problemen?
Sinds gisteravond doet één van mijn HDD's het niet meer.
Het betreft een Tochiba van 4GB van 4 maanden oud en gekocht bij Alternate.
De schijf gaat helemaal niet meer aan en wordt ook niet herkent in de bios.
Ik heb even gegoogeld en waarschijnlijk is de printplaat/PCB stuk (aangezien hij niet aanslaat).
Ik heb dus nog garantie dus heb vandaag gemaild met de kantenservice van Alternate.
Die geven aan dat de schijf waarschijnlijk door de technische dienst geformatteerd zal worden en ben ik alle data kwijt. Ik heb nog veel spul staan om die schijf en heb helaas geen backup van alles. Ik wil dus koste wat kost de data behouden. Volgens mij is het gewoon een geval van PCB vervangen.
Nu lijkt me niet dat de schijf geformatteerd kan worden aangezien deze niet aan gaat, of kan dat wel?
Wat raden jullie mij aan?
Wellicht heeft iemand een adresje voor dit soort problemen?