Facebook account plotseling uitgeschakeld

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan1187
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-10-2023
Hallo,

Afgelopen dinsdagavond wilde mijn partner Facebook op zijn telefoon gebruiken.
Echter, hij kreeg ineens de melding dat de sessie was verlopen en dat hij opnieuw moest inloggen.
Toen hij dit deed kreeg hij meteen de melding dat zijn account uitgeschakeld was. Een reden stond er niet bij.

Indien ik van mening was dat de uitschakeling van het account onterecht was kon ik bezwaar maken via een formulier. Ik moest dan een kopie van zijn identiteitsbewijs meesturen waarbij ik privacy-gevoelige info zoals BSN etc... onherkenbaar zou moeten maken.

Een paar minuten later kreeg ik via mail een automatische ontvangstbevestiging van Facebook. Ze zouden naar mijn formulier gaan kijken en mij wat laten weten.

Ik heb vandaag helaas nog steeds niks gehoord, en zowel mijn partner als ik zijn ons van geen kwaad bewust.
Heeft iemand dit ook weleens meegemaakt? Of kan iemand mij vertellen wat voor mogelijkheden ik naast het invullen van het formulier nog meer heb?

Beste antwoord (via stefan1187 op 19-05-2016 19:41)

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:43

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Prima te vertrouwen inderdaad. Facebook wil zeker weten dat jij bent wie je zegt dat je bent. Kan het zijn dat je een nep of onzin naam gebruikt hebt voor Facebook? Daar zijn ze nooit blij mee.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Kan het zijn dat er iemand op het Facebook account van je partner heeft ingelogd en vervolgens Facebook heeft gedeactiveerd?

Reviews

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
stefan1187 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 17:15:
Of kan iemand mij vertellen wat voor mogelijkheden ik naast het invullen van het formulier nog meer heb?
Buiten spelen, echte vrienden maken, naar de kroeg :+

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ik mag hopen dat je dat identiteitsbewijs niet hebt opgestuurd.

Dit riekt naar scam. In het ergste geval identiteitsfraude.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-10 23:17

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Volgende keer eerst dit met ons bespreken. Bij ID ging er geen belletje rinkelen?

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan1187
Ik heb dit formulier ingevuld. Als ik via mijn account in het Helpcentrum van Facebook kijk kom ik ook gewoon op onderstaand formulier uit (moet dan wel eerst afgemeld zijn).

Het lijkt mij dus gewoon betrouwbaar toch?

https://www.facebook.com/help/contact/260749603972907

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:43

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Prima te vertrouwen inderdaad. Facebook wil zeker weten dat jij bent wie je zegt dat je bent. Kan het zijn dat je een nep of onzin naam gebruikt hebt voor Facebook? Daar zijn ze nooit blij mee.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan1187
Spike_wolf schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 17:42:
Hij heeft gewoon zijn volledige naam gebruikt en heeft al jaren hetzelfde account op Facebook.
Ik kan mij ook niet voorstellen dat iemand anders ingelogd heeft op het account. Er zit opzich een sterk wachtwoord op en wijzig deze regelmatig. Ook heb ik uiteraard aan niemand het wachtwoord gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan1187
Breezers schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 17:19:
[...]

Buiten spelen, echte vrienden maken, naar de kroeg :+
Haha! Op prive-vlak kan dat inderdaad. Zakelijk is de kroeg iets lastiger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan1187
Het probleem is verholpen. Zojuist een mail van Facebook gekregen en ze hebben mijn account geheractiveerd. Ik zou een foto geplaatst hebben die in strijd was met de regels van Facebook. Ondanks dat ik nog steeds niet weet om welke foto het gaat (dit heb ik nog even nagevraagd) is het probleem voor nu dus verholpen.

Bedankt voor alle reacties!
Pagina: 1