Goed, ik wist niet echt hoe ik de titel moest omschrijven maar dit dekt de lading hopelijk wel.
Ik loop een beetje tegen een vreemd issue aan wat mij persoonlijk niet echt logisch lijkt.
Mogelijk kan iemand het iets voor mij verhelderen.
Stel even de volgende class voor:
Met daarbij de volgende controller functies voor create:
De code is redelijk recht toe recht aan en lijkt weinig mis mee, echter zodra ik nu submit, dan is mijn model leeg.
Als ik de variable achter Person verander naar bijvoorbeeld Model dan werkt het wel, verander ik deze naar Wachtwoord dan werkt deze weer niet.
Is er een specifieke reden voor dat dit niet mogelijk is?
Of ben ik hier toch tegen een bug aangelopen.
Imho zie ik weinig verkeerd aan bijvoorbeeld
String volledigenaam = Naam.Naam; (afgezien van de rare variabele benoeming dan natuurlijk)
Ik loop een beetje tegen een vreemd issue aan wat mij persoonlijk niet echt logisch lijkt.
Mogelijk kan iemand het iets voor mij verhelderen.
Stel even de volgende class voor:
C#:
1
2
3
4
5
6
| public class Person { public int id { get; set; } public string Naam { get; set; } public string Wachtwoord { get; set; } } |
Met daarbij de volgende controller functies voor create:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| public ActionResult Create() { return View(); } [HttpPost] public ActionResult Create(Person Naam) { return View(); } |
De code is redelijk recht toe recht aan en lijkt weinig mis mee, echter zodra ik nu submit, dan is mijn model leeg.
Als ik de variable achter Person verander naar bijvoorbeeld Model dan werkt het wel, verander ik deze naar Wachtwoord dan werkt deze weer niet.
Is er een specifieke reden voor dat dit niet mogelijk is?
Of ben ik hier toch tegen een bug aangelopen.
Imho zie ik weinig verkeerd aan bijvoorbeeld
String volledigenaam = Naam.Naam; (afgezien van de rare variabele benoeming dan natuurlijk)