Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wetenschappers behalen recordefficiëntie zonnecellen

Pagina: 1
Acties:

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13-11 19:34
edit:

Aangezien ik me ook nieuws herinnerde dat al van hogere efficienties sprak ben ik gaan zoeken naar de originele bron. Uiteindelijk gevonden en het blijkt dat hun behaalde record geen 34,5% is maar 40,4%. Zie hier voor de bron: http://www.nrel.gov/docs/fy15osti/63399.pdf

Ook het vermelden waard is dat het ging om twee commercieel verkrijgbare cellen (een triple junction GaInP/GaAs/Ge cell en een Si cell) welke men met een zelfontworpen bandpass filter gecombineerd heeft. Dat laatste is dus de innovatie.

Bovenstaande klopt dus niet :( Dat was van hun vorige record. Ergens klopt het verhaal nog steeds niet, maar laat dit maar zitten.

[ Voor 13% gewijzigd door Vorlon op 19-05-2016 14:34 ]

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-11 22:43

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Dan is de efficientie met commercieel verkrijgbare cellen dus 34,5 procent, wat hoog is, en is dat het feitelijke nieuws, wat deels wel in hun eigen bericht staat, maar wel wat verdekt. Daarom belden we ook een prof, zodat iig. niet voor de zoveelste keer een bewering gedaan wordt. Maar goed. dank voor het vinden :)

@vorlon hun eigen bericht is wat onduidelijk. Je hebt zeker gelijk, mijn eigen probleem is dat als je zoekt je op de nrel.gov-pagina ook nog andere staatjes tegenkomt waar ook andere cellen hogere efficienties halen zonder concentrator... http://www.nrel.gov/ncpv/images/efficiency_chart.jpg Maar dat zou toch weer niet relevant zijn of met lab-opstellingen te maken hebben, etc. Ik zet het er iig. nog even als aanvulling bij. Het maakt het toch verwarrend om terug te verwijzen naar iets uit het verleden, ik kan namelijk niet zo snel de verschillen vinden tussen de gebruikte cellen, waardoor het een beetje een loze uitspraak wordt (uiteraard is er in 2 jaar e.e.a. gebeurd ;) )

[ Voor 59% gewijzigd door letatcest op 19-05-2016 14:45 ]

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie