Momenteel bezig met het samenstellen van een eigen pc om deze zelf te bouwen.
Onder andere om kennis/ervaring op te bouwen, anderzijds omdat de huidige aan vervanging toe is.
De pc zal voor het grootste deel gebruikt worden voor de "standaard" dingen zoals internetten, downloaden, branden, office toepassingen etc.
Echter hou ik zelf ook wel van gamen. Met name CoD games of Elder Scrolls etc.
Dit houd in dat ik er nog een redelijke videokaart in wil plaatsen.
Maargoed het gaat nu ff om de processor. Ik zit momenteel te kijken naar de i7-6700K. Echter zie ik her en der in een budget game pc al een i3 geplaatst worden als voldoende. Dus laat mij te denken of een i7 niet overkill is voor de taken, en zou een i5 niet al volstaan?
Spaart toch al gauw 100 euro uit, wat eventueel bijgevoegd kan worden voor de videokaart.
Zat zelf ook te denken aan 16GB DDR4 geheugen (2400MHz). Samsung 750Evo SSD.
Ik hoor graag tips, ervaringen of wat dan ook.
Alvast bedankt!
Onder andere om kennis/ervaring op te bouwen, anderzijds omdat de huidige aan vervanging toe is.
De pc zal voor het grootste deel gebruikt worden voor de "standaard" dingen zoals internetten, downloaden, branden, office toepassingen etc.
Echter hou ik zelf ook wel van gamen. Met name CoD games of Elder Scrolls etc.
Dit houd in dat ik er nog een redelijke videokaart in wil plaatsen.
Maargoed het gaat nu ff om de processor. Ik zit momenteel te kijken naar de i7-6700K. Echter zie ik her en der in een budget game pc al een i3 geplaatst worden als voldoende. Dus laat mij te denken of een i7 niet overkill is voor de taken, en zou een i5 niet al volstaan?
Spaart toch al gauw 100 euro uit, wat eventueel bijgevoegd kan worden voor de videokaart.
Zat zelf ook te denken aan 16GB DDR4 geheugen (2400MHz). Samsung 750Evo SSD.
Ik hoor graag tips, ervaringen of wat dan ook.
Alvast bedankt!