Toon posts:

Leek in PC samenstellen - hulp gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik wil graag een nieuwe pc samenstellen, omdat ik dan waarschijnlijk goedkoper uit ben. Hij moet van scratch gebouwd worden, aangezien ik nu alleen maar over een laptop beschik. Het in elkaar laten zetten ben ik van plan om bij Alternate te doen. Het systeem gaat gebruikt worden voor het draaien van zware games, ik heb een budget in gedachten van 1000,-.

Dit heb ik zelf al gevonden:
CPU: Intel® Core i5-6600K
GPU: EVGA GeForce GTX 970
Moederbord: GIGABYTE GA-Z170-HD3P

Ik zit te denken aan 16GB geheugen, een voeding van 500 Watt en een koeler.

Aangezien ik compleet onervaren ben hoop ik dat jullie mij verder kunnen helpen. Ik heb dan ook een boel vragen. Is dit een goede basis voor een gamecomputer? Maakt het merk uit voor het geheugen, de voeding en de koeler? Ik hoef niet perse een stille computer - kan ik dan een goedkope behuizing kopen? Ik heb begrepen dat niet alle producten compatibel met elkaar kunnen zijn, waar moet ik in dit geval op letten? Wat mis ik nog?

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

DAA beleid ?
Best Buy Guides ?
1000 Euro game-systeem bij Alternate

[ Voor 35% gewijzigd door MAX3400 op 19-05-2016 12:23 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik had het 1000,- systeem nog niet gezien op de website, stom van mij! Ik heb de best-buy guides (voornamelijk van deze maand) inderdaad gebruikt om te kijken wat een goede basis is, maar ik vind het lastig om daar dingen aan aan te passen omdat ik dan bang ben dat het mis gaat. Als ik er niet uitkom zal ik de bouw van het mainstreamsysteem aanhouden, dat ziet er wel prima uit voor mijn doelen. Nogmaals bedankt :).

• jelle514
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-11 20:41
Het 1000 euro game systeem bij alternate zou inderdaad een goeie optie kunnen zijn. Welke games ben je van plan te spelen, en op welke resolutie en grafische instellingen wil je deze kunnen spelen? Dit is vooral belangrijk voor het kiezen van een goede videokaart.
Verder heb je voor een game systeem in de meeste gevallen aan 8GB geheugen genoeg.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

jelle514 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:55:
Het 1000 euro game systeem bij alternate zou inderdaad een goeie optie kunnen zijn. Welke games ben je van plan te spelen, en op welke resolutie en grafische instellingen wil je deze kunnen spelen? Dit is vooral belangrijk voor het kiezen van een goede videokaart.
Verder heb je voor een game systeem in de meeste gevallen aan 8GB geheugen genoeg.
En anders even Alternate lief aankijken en voor 50 Euro extra er 16GB in laten zetten. Er zijn nu al games die al snel tegen de limiet aanzitten van 8GB RAM en liever meer gebruiken. Vergeet ook niet dat sommige system requirements niet altijd helemaal eerlijk zijn; een spel mag dan wel 8GB vragen maar niet altijd wordt hier de kernel bij inbegrepen; Windows lust ook wel 2GB RAM (extra).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof