Toon posts:

2x 4k aansluiten welke kaart? video playback framesync

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een video file die 2x 4k is afspelen op een enkele desktop.

Als ik b.v. 2x een GTX 780 op SLI aansluit, kan ik dan mijn 2 schermen op 1 van de kaarten aansluiten en daar 2x 4K uit krijgen? en kan ik verwachten dat beide outputs frame sync zijn in beeld opbouw?

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-11 22:56

amas

Law of Nature: Chaos

Wil je op beide schermen hetzelfde zien? Dan zet je toch gewoon "duplicate these displays" aan in Windows? Dat kan zelfs op de integrated graphics. Wat is precies je probleem?

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik wil een video file met een resolutie van 8192x2160 afspelen, dus de outputs moeten in "span desktop" draaien.

ik gebruik een video processor om de 2 outputs aan elkaar te plakken op een aantal displays (Christie Micro Tiles)

het is dus van belang dat de klok van beide outputs gelijk loopt, anders zie je de naad bij bewegende beelden

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-11 12:00
Kijk naar AMD's EyeFinity of nVidia's 3D Surround technologie. Deze bieden je één grote desktop aan, en de rest word in hardware geregeld. De klok zal gelijk genoeg lopen om niet op te vallen neem ik aan. Wel denk ik dat twee videokaarten in SLI vragen is om problemen, en als je enkel een video wilt afspelen dan voldoet bijvoorbeeld een GeForce 950 al ruim aangezien het decoden van een video niet zwaar is voor een GPU.

Verwijderd

Topicstarter
idd, nVidia 2d surround lijkt wat ik nodig heb.Daar heb je wel een SLI moederboord voor nodig (uitzonderingen daar gelaten) tnx

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-12 17:28
Volgens mij lees je de vereisten van 2D surround verkeerd. Er staat bij de vereisten dat SLI vereist is voor alle SLI configuraties, wat voor zich spreekt, maar als je dus maar één videokaart gebruikt, is dat geen SLI configuratie, en dus geen SLI vereist op het moederbord.

http://www.geforce.com/ha...round/system-requirements

Vul de configuratietool maar eens in, bv GTX 950>Singe GPU>2D Surround>Landscape, dan zie je als resultaat welke connectoren gebruikt kunnen worden op één videokaart, en dat de maximale resolutie dan 11520x2160 is. Dat is dus geen uitzondering, geldt gewoon voor elke Nvidia videokaart die 4K ondersteunt.

Met een GTX 750Ti zou het niet lukken, die doet maar tot 7600x1600.

Voor AMD Eyefinity zijn de eisen gelijkaardig.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je MacPoedel, Ik had ook met die configurator gespeelt, maar blijkbaar verkeerde opties gekozen.

Wel raar dat bij de specificaties van de individuele kaarten een Max digitale resolutie staat die blijkbaar de max is voor een connector. maar de Max pixelspace wordt niet weer gegeven.

dat 1 GTX 950 dus 2x 4k kan staat nergens echt duidelijk vermeld.
Pagina: 1