Moederbord dat XP en XP drivers ondersteund

Pagina: 1
Acties:

• LeMythicRoi90
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-01 09:18
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Nieuw moederbord dat XP nog ondersteund en daarbij ook alle drivers voor XP. Ik heb dit nodig voor een project.

Wat is je budget?
Kosten doen er niet toe

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ben niet op zoek naar een specifiek merk

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:15
VMware op een modern OS geen optie?

• LeMythicRoi90
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-01 09:18
bedankt voor het meedenken! maar nee helaas is dat geen optie. Heb 8 fysieke systemen nodig

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-02 11:15
Dan moet je naar wat oudere platformen kijken, nieuwere worden al een tijd zonder Windows XP geleverd.

Bv moederborden met AMD AM3+ of FM2 socket hebben soms nog wel Windows XP drivers en zijn nog nieuw te koop.

Maar zonder meer informatie wat voor prestaties je nog verwacht van het systeem, kan ik verder weinig tips geven. Er is enorm veel variatie aan moederborden. En qua processors is er ook veel variatie, je hebt dualcores tot en met octacores. Daarnaast is er nog de vraag of je een GPU op de processor wilt (een APU) of een losse GPU gebruikt.

Ik zou in dit geval voor een systeem met APU kiezen aangezien je helemaal niets zegt over een GPU die Windows XP moet ondersteunen. Je kunt dan een APU kiezen met maximum HD7000D iGPU, dat is dan de Ax-5xxx reeks, bv pricewatch: AMD A4-5300 Boxed. Nieuwer zijn geen Windows XP drivers voor die ik snel kan vinden.

Je zegt dat kosten er niet toe doen, maar kun je eigenlijk niet veel beter een stel tweedehands computers kopen? Genoeg bedrijfscomputers die weggedaan worden en nog capabel genoeg zijn.

En trouwens waarom is virtualisatie geen optie? Je zegt 8 fysieke systemen nodig te hebben maar dat sluit virtualisatie nog steeds niet uit. Een beetje meer tekst en uitleg graag, anders heeft hulp vragen toch weinig zin?

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
Heel Marktplaats staat vol met Dell Optiplexjes van rond de 100 €. Daarvan zijn op de site van Dell nog best de XP-drivers te vinden, als het er al niet gewoon op staat.
(je kan ook naar een faillissementsveiling kijken, er zijn genoeg bedrijven failliet waar HP's en Dell's stonden. Nogmaals, daarvan kan je de XP-drivers makkelijk downloaden)

[ Voor 34% gewijzigd door Witte op 27-05-2016 14:07 ]

Houdoe