Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hulp gezocht usb stick

Pagina: 1
Acties:

• N00bieW1
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-09 22:13
Stom stom stom stom.

De laatste kopie stamt al van enkele weken geleden en gisteren liet ik mijn usb stick vallen en nu wordt die dus niet meer herkend in de pc.

Het zou niet zo dramatisch zijn als de laatste versie van mijn Masterscriptie er niet opstond (en die binnen nu en hele korte tijd moet worden ingeleverd).

Iemand die in de buurt van Utrecht woont en mij kan helpen?

De software matig oplossing via control panel en dan diskdrives werkt niet. De usb stick komt wel in het menu maar is niet toegankelijk.

Iemand de oplossing?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:03

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan je de stick wel bereiken via een Linux Live-CD (zoals Knoppix)?
Meteen een goede, maar zeer vervelende, les dat een USB stick geen backupmiddel is, maar een transportmiddel.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Met de allerliefste glimlach en de allerliefste bewoordingen, zou je eventueel sebastius een DM kunnen sturen.

Zijn blog en artikelen op Tweakers laten zien dat het een briljant persoon is om oude/defecte apparatuur snel weer werkend te krijgen.

Let wel; ik ken Sebastius niet en weet ook niet of hij nog aktief repareert of uberhaupt tijd heeft. Niet geschoten is altijd mis maar hou het netjes/vriendelijk.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:18

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Als je echt ten einde raad bent:

Bas z'n knutselblog\

Edit: Precies wat mijn bovenbuurman dus ook zegt.....

[ Voor 21% gewijzigd door Sparhawk op 19-05-2016 11:37 ]

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-11 15:51
als hij helemaal niet meer herkend wordt (ook niet met een linux cd of andere tool) dan kan je nog proberen om 'm open te halen en te controleren of er geen contactpuntjes losgekomen zijn en deze opnieuw solderen... dat is het meest voorkomende probleem als ze eens op een snellere manier naar de aarde zijn getransporteerd.

Maar ik snap helemaal niet dat je anno 2016 je hele scriptie enkel maar op een enkele usb drive hebt staan...
dropbox, onedrive, google drive, icloud... of toch tenminste wat backups...

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
usb stick, als je hier data op zet, dan laat altijd een kopie op de pc waar de data vandaan komt.
Dit omdat een usb stick in 2 seconde defect is,
vallen
stroom storing usb poort,
bliksem inslag,
stelen,
brand,
etc.
Dus in het vervolg een backup regelen, en nooit allen op een usb stick laten staan.

Als het echt belangrijk is ga naar een recovery bedrijf, en ga zelf niet rotzooien, en dat recovery niet meer werkt door jezelf, en via een bedrijf gaat je geld kosten.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

jan99999 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:55:

Als het echt belangrijk is ga naar een recovery bedrijf, en ga zelf niet rotzooien, en dat recovery niet meer werkt door jezelf, en via een bedrijf gaat je geld kosten.
Tja, wat denk je dat het de maatschappij kost en/of de topicstarter kost om (in het ergste geval) het hele jaar over te moeten doen op school? ;) Ik zou het wel weten maar helaas is niet iedereen financieel in staat om een efficiente / snelle / technische oplossing te realiseren.

[ Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 19-05-2016 11:56 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• N00bieW1
Bedankt alle voor alle reacties. Ik had dus ook een oproep geplaatst in computerhulp hier op Tweakers bij Vraag en Aanbod maar die is helaas verwijderd. Waarschijnlijk omdat het meer op een discussietopic ging lijken.

Alles geprobeerd. Gisteren nog langs een mede-Tweaker gegaan die mij wel heeft geholpen (bedankt Larsje) maar het probleem niet kon verhelpen.

Gisteren ook een mail gestuurd naar de Gmail die op het account van Sebastius stond en ook nog een bericht hier naar 112hardwarehulp van Sebastius, maar tot nu toe geen bericht teruggehad.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Het 'gemakkelijkst' is om een identieke werkende USB stick te vinden en de flashgeheugenchip over te zetten. Zelf ook wel eens gedaan, maar helaas was in mijn geval het flashgeheugen zelf stuk dus was er niks aan te repareren. Overzetten van het flashgeheugen was wel gelukt maar nu was het de andere welke niet werkte en die eerst kapot was werkte nu wel, maar dus met de opslag van de sowieso al werkende USB stick. Alle data is in zo'n geval verloren, aangezien het geheugen waar de data zelf op staat defect is.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/yugNN1tW704PVjAzAGYWOlcp/full.jpg

Overigens wil in het geval van vallen en buigen vaak wel de USB connector zelf kapot zijn en dat zijn maar vier simpele pootjes die je weer vast moet solderen bij een USB 2.0 stick.

[ Voor 5% gewijzigd door -The_Mask- op 20-05-2016 10:08 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• N00bieW1
Probleem is dat dit een USB stick is van jaren geleden toen ik aan de Universiteit van Antwerpen studeerde. Deze sticks zijn al jaren niet meer in omloop. :(

En ja, de laatste kopie die ik heb gemaakt (ik maak namelijk wel eens kopieën) is van 6 weken geleden.

En als ik mijzelf 6 weken werk kan besparen....

Echter heb ik zelf niet de kennis nog de kunde om dit probleem op te lossen.
Pagina: 1