Dag beste mede-tweakers,
Met het samenstellen van een nieuwe pc, zit ik even met de volgende vraag.
Wellicht dat jullie mij hierbij kunnen voorzien van wat advies.
Zoals zichtbaar in de tabel, heb ik als keuze uit coolers de Spire en de Zalman. Beide had ik nog liggen, maar mijn voorkeur zou uitgaan naar een kleine simpele cooler (de Spire).
Mijn onderzoek zegt dat beide coolers aansluit-technisch mogelijk zouden zijn en zover ik heb kunnen zien, past de Spire prima. Is dit echter voldoende om de i7-6700 te koelen? Ik heb begrepen dat deze generatie processoren iets warmer wordt dan de voorgaande.
Of ben ik toch beter af met de Zalman, of wellicht een compleet nieuwe koeler voor de 1151 architectuur?
Alvast dank voor jullie aandacht en tijd!
Groet,
BM
Met het samenstellen van een nieuwe pc, zit ik even met de volgende vraag.
Wellicht dat jullie mij hierbij kunnen voorzien van wat advies.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-6700 Boxed | € 308,01 | € 308,01 |
1 | MSI H170A GAMING PRO | € 122,95 | € 122,95 |
1 | Spire Lunar II SP517-1U | € 0,- | € 0,- |
1 | Zalman CNPS9700 LED | € 26,87 | € 26,87 |
Zoals zichtbaar in de tabel, heb ik als keuze uit coolers de Spire en de Zalman. Beide had ik nog liggen, maar mijn voorkeur zou uitgaan naar een kleine simpele cooler (de Spire).
Mijn onderzoek zegt dat beide coolers aansluit-technisch mogelijk zouden zijn en zover ik heb kunnen zien, past de Spire prima. Is dit echter voldoende om de i7-6700 te koelen? Ik heb begrepen dat deze generatie processoren iets warmer wordt dan de voorgaande.
Of ben ik toch beter af met de Zalman, of wellicht een compleet nieuwe koeler voor de 1151 architectuur?
Alvast dank voor jullie aandacht en tijd!
Groet,
BM