Probleem met webreus, helpdesk snapt het niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Voor een Office 365 migratie moet ik de gebruikelijke verificatierecords invoeren.

Afijn, zogezegd, zo gedaan:
Screenshot

Inmiddels zijn we al 48 uur verder, maar zowel de TXT als de MX records zijn niet met nslookup of mxtoolbox zichtbaar. Ook ziet Office 365 de wijziging niet.

Eerste vraag was waarom Office 365 wijziging niet ziet, maar ook de rest van het internet niet. Het antwoord:
Wellicht moeten er meer record worden toegevoegd.
Vraag hun welke records er allemaal moeten worden toegevoegd.
Ja, als mijn frituurpan niet frituurt dan moet ik de eiffeltoren controleren op roest :S

Tweede vraag was iets specifieker naar mxtoolbox en nslookup. Het antwoord:
Ik heb de TTL op 3600 gezet....

Maar is de informatie die je hebt geleverd dan wel goed?
Meer kunnen we niet doen.
Grrrrrrr :(

Als de informatie foutief was geweest, dan had ik de foutieve informatie gezien op mxtoolbox/nslookup. Nu zie ik helemaal geen wijzigingen...

Nu heb ik meer horrorverhalen over Webreus gelezen, maar de klant heeft helaas webreus en daar moet ik het mee doen.

Ik begrijp ook dat dit een helpdeskvraag is die ik aan de helpdesk van Webreus moet stellen, maar de technische kennis daar is helaas te beperkt. Vandaar dat ik mijn vraag toch hier stel. Doe ik zelf iets verkeerd?

Vanuit mijn ervaring met verschillende hostingproviders i.c.m. Office 365 heb ik al diverse zaken geprobeerd:
MX record met punt
MX record zonder punt
TXT record met punt
TXT record zonder punt
Bestaande MX20 aangepast naar die van Office 365 verificatierecord

Heeft iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-10 23:27
Zover ik kan beoordelen ziet de DNS er prima uit. Wat mij wel opvalt is dat je TXT record niet "in sync" is wat wel eens je probleem kan zijn.
Dat kan alleen webreus voor je oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trucker Her
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

Trucker Her

Someone ate my cookie :(

_Piwi_ schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:07:
Zover ik kan beoordelen ziet de DNS er prima uit. Wat mij wel opvalt is dat je TXT record niet "in sync" is wat wel eens je probleem kan zijn.
Dat kan alleen webreus voor je oplossen.
Klopt, klinkt alsof dat "in sync" bij hen betekend dat het niet gesynchroniseerd is over alle nameservers.

Je kan even met dig (linux tool) de nameservers opzoeken. En vervolgens tegen elke individuele nameserver je mx record opvragen. Misschien werkt ie wel via één van de nameservers, en niet via allen (hence not in sync).

In ieder geval lijkt het erop dat Webreus dit moet oplossen.

Gestoord word je toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Het is duidelijk. Dit control panel is niet de juiste panel. Er is blijkbaar een ander control panel waar DNS wijzigingen moeten worden gemaakt.

Waarom dit control panel dan bereikbaar is snap ik niet helemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trucker Her
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

Trucker Her

Someone ate my cookie :(

Trommelrem schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 16:16:
Het is duidelijk. Dit control panel is niet de juiste panel. Er is blijkbaar een ander control panel waar DNS wijzigingen moeten worden gemaakt.

Waarom dit control panel dan bereikbaar is snap ik niet helemaal...
Oh, wauw. Bijzonder geneuzel. Ook prettig dat de helpdesk dat zelf dan weet enzo.

Gestoord word je toch...