Voor een Office 365 migratie moet ik de gebruikelijke verificatierecords invoeren.
Afijn, zogezegd, zo gedaan:
Screenshot
Inmiddels zijn we al 48 uur verder, maar zowel de TXT als de MX records zijn niet met nslookup of mxtoolbox zichtbaar. Ook ziet Office 365 de wijziging niet.
Eerste vraag was waarom Office 365 wijziging niet ziet, maar ook de rest van het internet niet. Het antwoord:
Tweede vraag was iets specifieker naar mxtoolbox en nslookup. Het antwoord:
Als de informatie foutief was geweest, dan had ik de foutieve informatie gezien op mxtoolbox/nslookup. Nu zie ik helemaal geen wijzigingen...
Nu heb ik meer horrorverhalen over Webreus gelezen, maar de klant heeft helaas webreus en daar moet ik het mee doen.
Ik begrijp ook dat dit een helpdeskvraag is die ik aan de helpdesk van Webreus moet stellen, maar de technische kennis daar is helaas te beperkt. Vandaar dat ik mijn vraag toch hier stel. Doe ik zelf iets verkeerd?
Vanuit mijn ervaring met verschillende hostingproviders i.c.m. Office 365 heb ik al diverse zaken geprobeerd:
MX record met punt
MX record zonder punt
TXT record met punt
TXT record zonder punt
Bestaande MX20 aangepast naar die van Office 365 verificatierecord
Heeft iemand enig idee wat ik verkeerd doe?
Afijn, zogezegd, zo gedaan:
Screenshot
Inmiddels zijn we al 48 uur verder, maar zowel de TXT als de MX records zijn niet met nslookup of mxtoolbox zichtbaar. Ook ziet Office 365 de wijziging niet.
Eerste vraag was waarom Office 365 wijziging niet ziet, maar ook de rest van het internet niet. Het antwoord:
Ja, als mijn frituurpan niet frituurt dan moet ik de eiffeltoren controleren op roestWellicht moeten er meer record worden toegevoegd.
Vraag hun welke records er allemaal moeten worden toegevoegd.
Tweede vraag was iets specifieker naar mxtoolbox en nslookup. Het antwoord:
GrrrrrrrIk heb de TTL op 3600 gezet....
Maar is de informatie die je hebt geleverd dan wel goed?
Meer kunnen we niet doen.
Als de informatie foutief was geweest, dan had ik de foutieve informatie gezien op mxtoolbox/nslookup. Nu zie ik helemaal geen wijzigingen...
Nu heb ik meer horrorverhalen over Webreus gelezen, maar de klant heeft helaas webreus en daar moet ik het mee doen.
Ik begrijp ook dat dit een helpdeskvraag is die ik aan de helpdesk van Webreus moet stellen, maar de technische kennis daar is helaas te beperkt. Vandaar dat ik mijn vraag toch hier stel. Doe ik zelf iets verkeerd?
Vanuit mijn ervaring met verschillende hostingproviders i.c.m. Office 365 heb ik al diverse zaken geprobeerd:
MX record met punt
MX record zonder punt
TXT record met punt
TXT record zonder punt
Bestaande MX20 aangepast naar die van Office 365 verificatierecord
Heeft iemand enig idee wat ik verkeerd doe?