Prestashop nieuw thema werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-09 19:35
Goedemorgen,

Voor school ben ik bezig met een webshop project en hiervoor moet ik (verplicht) werken met Prestashop.

Een van de eisen is dat ik het stock thema moet vervangen. Echter zijn er niet veel gratis andere thema's te vinden die geschikt zijn en ik kom meestal uit bij een thema van Leo. Ik heb eerst een geprobeerd maar ben de naam even kwijt, deze zag er erg oud uit en werkte ook niet lekker. Daarop heb ik eigenlijk mijn oog laten vallen op het thema gamegear maar welke versie ik ook gebruik:

Of ik krijg een bad configfile error, of alles gaat goed maar de pagina is een een leeg veld met het stock logo:

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/ztuzkjqjgvrff.png

Iemand een idee wat er fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Misschien een scriptfout (PHP?) waardoor de executie stopt en een gedeelte van de pagina niet wordt "afgemaakt" qua rendering. Meestal is het handig om alle mogelijke foutmeldingen te laten tonen (instelbaar in je php.ini), controleer ook even je console van je browser of er rare foutmeldingen in voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
Ik weet eerlijk gezegt niet hoe ik dat allemaal kan doen,

ik heb praktisch geen kennis wat websites betreft, en de leraar legt ook bijna niks uit (ja dit heb ik al aangekaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:41

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Dan is het misschien een goed idee om zelf even te gaan kijken hoe je de PHP foutmeldingen zichtbaar krijgt. Die staan in de logfiles van de webserver. Of je kan ze op je scherm krijgen, maar dan moet je dus de php instellingen aanpassen. Hoe? Dat kan je denk ik prima zelf vinden ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
Ik heb denk ik de log gevonden die jullie zoeken,

Daar staat een hele lijst aan foutmelding in, namenlijk

[19-May-2016 07:07:33 UTC] PHP Warning: PHP Startup: Unable to load dynamic library 'c:/wamp/bin/php/php5.5.12/ext/php_intl.dll' - Kan opgegeven module niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

mission schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:21:
Ik heb denk ik de log gevonden die jullie zoeken,

Daar staat een hele lijst aan foutmelding in, namenlijk

[19-May-2016 07:07:33 UTC] PHP Warning: PHP Startup: Unable to load dynamic library 'c:/wamp/bin/php/php5.5.12/ext/php_intl.dll' - Kan opgegeven module niet vinden.
Dus even googlen hoe je de php_intl libary installeert/aanzet met WAMP en dan ben je al een stuk verder.
mission schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:04:
Ik weet eerlijk gezegt niet hoe ik dat allemaal kan doen,

ik heb praktisch geen kennis wat websites betreft, en de leraar legt ook bijna niks uit (ja dit heb ik al aangekaart)
Dit was bij ons op school ook vaak een klacht, maar een goede programmeur is zelfredzaam en zeggen "ik weet niet hoe ik dat allemaal moet doen" en dan gelijk de leraar hulp vragen leer je weinig van.

[ Voor 33% gewijzigd door Afvalzak op 19-05-2016 11:26 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Afvalzak schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:24:
[...]
Dit was bij ons op school ook vaak een klacht, maar een goede programmeur is zelfredzaam en zeggen "ik weet niet hoe ik dat allemaal moet doen" en dan gelijk de leraar hulp vragen leer je weinig van.
Mee eens; neemt niet weg dat een beetje leraar nog wel de handreiking kan doen die je zelf ook al voorstelt zoals "even googlen hoe je de php_intl libary installeert/aanzet".

Ik vind het altijd een dubbel verhaal; opdrachten voor school zou je met resources op school (boeken, internet, leraren en leerlingen) moeten kunnen voltooien. Nou is GoT een mooie uitvalsbasis maar soms zijn de oplossingen hier te hapklaar en leert de leerling er alsnog niets van (in ieder geval niet reproduceerbaar).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
Bedankt ik zal er even naar kijken.

Ik doe netwerkbeheer, en zoals school het zelf noemt:

het vak is niet van belang voor je eindbeoordeling, maar meneer (ik laat zijn naam even achterwege) heeft ons overtuigt dat jullie wel enige kennis van dit vak moeten hebben.

Dat de meneer in kwestie de helft van de tijd afwezig is, en niks uitlegt daar willen ze niks van weten.

[ Voor 80% gewijzigd door mission op 19-05-2016 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 13:07
Het lijkt erop dat de modules niet geinstalleerd zijn. Dan krijg je een lege pagina met alleen een logo in Prestashop. Kijk eens in de admin op de modules pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
sorry voor de late reactie,

Ik heb gekeken maar ik zie niets wat uitstaat of niet aanwezig is dat dat wel moet zijn. Wel heb ik een module aangezet (ben vergeten welke)(erg dom) en nu heb ik onderaan wel iets.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/znoblqtfgurin.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:06
mission schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:31:
Bedankt ik zal er even naar kijken.

Ik doe netwerkbeheer, en zoals school het zelf noemt:

het vak is niet van belang voor je eindbeoordeling, maar meneer (ik laat zijn naam even achterwege) heeft ons overtuigt dat jullie wel enige kennis van dit vak moeten hebben.

Dat de meneer in kwestie de helft van de tijd afwezig is, en niks uitlegt daar willen ze niks van weten.
Leuk zulke opdrachten (maar niet heus), vooral omdat ik mij echt afvraag wat je hiervan zult leren gezien de richting van jouw studie (ik heb nog nooit iets geleerd van een zo als kant en klaar systeem opzetten, zelfde met bv Wordpress of Joomla - je leert er weinig van), behalve dan hoe je de problemen waar je nu tegenaan loopt op moet lossen.

Ik kom het op mijn werk ook regelmatigtegen bij onze stagemedewerkers (systeembeheer) : allemaal opdrachten die totaal niet aansluiten bij de realiteit terwijl basis Powershell kennis (essentieel voor systeembeheer vanaf server 2012 en Exchange 2010, Sharepoint en lync 2013) gewoon ontbreekt omdat de school daar totaal geen aandacht aan besteed (basiskennis .Net is voor een Windows beheerder overigens ook geen overbodige luxe omdat je foutmeldingen bv beter begrijpt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
Killah_Priest schreef op zondag 22 mei 2016 @ 13:20:
[...]

Leuk zulke opdrachten (maar niet heus), vooral omdat ik mij echt afvraag wat je hiervan zult leren gezien de richting van jouw studie (ik heb nog nooit iets geleerd van een zo als kant en klaar systeem opzetten, zelfde met bv Wordpress of Joomla - je leert er weinig van), behalve dan hoe je de problemen waar je nu tegenaan loopt op moet lossen.

Ik kom het op mijn werk ook regelmatigtegen bij onze stagemedewerkers (systeembeheer) : allemaal opdrachten die totaal niet aansluiten bij de realiteit terwijl basis Powershell kennis (essentieel voor systeembeheer vanaf server 2012 en Exchange 2010, Sharepoint en lync 2013) gewoon ontbreekt omdat de school daar totaal geen aandacht aan besteed (basiskennis .Net is voor een Windows beheerder overigens ook geen overbodige luxe omdat je foutmeldingen bv beter begrijpt)
Helemaal mee eens, de opleiding sluit totaal niet aan bij wat je later op het werk nodig hebt.

-oftopic-

twee week geleden had ik een ook zoiets; examen waarin ik onder andere aan moest tonen dat ik onder windows 95 een inbel verbinding kon aanleggen |:(

Kijk ik vind oude technieken best interresant en je moet ook wel een basis kennis hebben van oudere technieken maar om er nu een examen in te hebben is wel erg veel van het goede
Pagina: 1