Toon posts:

probleem met restrarten aopen ak73pro a

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleem met het restarten van van de computer als ik windows op nieuw wil restarten dan krijg ik de volgende melding

Boot Failure

bios checksom error

please insert bootdisk a:

na een paar keer op de reset knop gedrukt te hebben start het moederbord weer gewoon op Dus hij doet het al voor dat de bios er voorkomt. ik heb de nieuwste via 4in1 drivers geinstallaleerd ( 4.32 )

aopen ak73pro a nieuwste bios 1.10
athlon 1200 fsb 266
320mb pc133 geheugen
300 watt aopen voeding
maxtor 30,7 7200rpm ultra 100
seageta 20,4 7200 rpm ultra 66
zitten op de zelfde ide poort heb de seagate al losgekoppeld maar hielp niks.

cdrom liteon 40*
sony 8432 cdwriter
soundblaster live player
hauppage tv kaart

• _Menno_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 09:36
Is dit zomaar begonnen of heb je bijvoorbeeld je bios geflashed?
Dit betekend dat hij geen foutieve biossetting heeft gevonden. Hij vraagt om een diskette, zodat hij de bios opnieuw kan flashen. Omdat dit niet altijd het geval is. Lijkt mij dat geen oplossing. Je bios is immers gewoon goed. Dit is ook absoluut geen driver probleem.

Controleer eens of het helpt om de batterij op je mobo te vervangen

Verwijderd

Topicstarter
heb moederbord verleden week net nieuw gekocht en geinstalleerd.hij begon er gelijk mee.heb de bios niet geflashd want de nieuwste bios stond er al op

• _Menno_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 09:36
Dan zal ik als ik jou was terug gaan naar de winkel. Dit is niet gezond. Het kan overigens ook zijn dat dit door complicaties komt met andere hardware. Probeer eens alles uit je pc te halen, behalve geheugen, proc, en videokaart.

Kijk eens wat hij dan doet.

• leuf
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op zondag 24 juni 2001 21:28 schreef _Menno_ het volgende:
Dan zal ik als ik jou was terug gaan naar de winkel. Dit is niet gezond. Het kan overigens ook zijn dat dit door complicaties komt met andere hardware. Probeer eens alles uit je pc te halen, behalve geheugen, proc, en videokaart.

Kijk eens wat hij dan doet.
Als ie net een week oud is, zou ik gewoon terug gaan naar de winkel om eventuele garantie niet te verzieken. Of je moet natuurlijk vaker je pc in en uit elkaar gehaald hebben, dan kun je wel wat gaan expirimenteren, maar als je dan in de winkel komt met een verhaal van : dit onderdeel is neit goed en daarom werkt de handel niet gaan ze het waarschijnlijk toch ook nog zelf testen