Beperkte LAN-netwerktoegang, wel internet en browsertoegang

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef321
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2023
Ik heb iets eigenaardigs wat ik nog nooit eerder heb meegemaakt.

Probleemomschrijving:
Op een HP Folio 13 Win7 Ultimate 64bit opgenomen in de Thuisgroep en in dezelfde werkgroep en met een in de LAN-reeks opgenomen IP-adres als alle andere devices heb ik keurig internettoegang en kan in mijn LAN alle devices pingen, MAAR geen gedeelde mappen op andere PC's zien, geen NASsen (w.o. DS214+) benaderen en ook geen netwerkprinter gebruiken vanaf deze specifieke laptop. Browsertoegang tot devices werkt wel, zoals inloggen op beheerpagina's van devices.
Andere devices werken wel volledig.

Wat al gedaan:
Firewalls en virusscanners staan uit. Probleemoplossing kan het probleem niet oplossen. Voor mijn gevoel heb ik alle netwerkinstellingen doorlopen.

Conclusie/ vraag:
Mijn voorlopige conclusie is dat er ergens een instelling op deze laptop niet goed staat. Wie o wie weet waar of in welke richting ik moet zoeken? Staat er ergens iets geblocked? Kan ik desnoods in het register iets nakijken?

Vriendelijke groet,
Steef

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:44

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Staat je netwerk wel ingesteld als thuis/bedrijf? Windows staat namelijk geen toegang tot netwerkshares toe wanneer je het netwerk als "openbaar" hebt aangemerkt

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef321
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2023
Hoi BdK9001, dank voor je snelle reactie. Het netwerk is idd een Thuisnetwerk.

Het lijkt overigens idd alsof de laptop het thuisnetwerk niet als lokaal netwerk beschouwt.
Die indruk krijg ik als ik onder :
Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Netwerkcentrum\Opties voor mediastreaming
zie dat er twee mediadevices (TV en radio) onder lokaal netwerk worden gerangschikt. Als ik daar "Alle netwerken" selecteer zie ik daar ook andere laptops... die ik dan toegang zou kunnen geven tot mijn gedeelde media (op de probleemlaptop). Uiteraard lost dat het probleem niet op, maar het geeft wellicht een richting?

Zou de oplossing kunnen liggen in instellingen onder?:
Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Programma's en onderdelen-->Windows onderdelen in- of uitschakelen.

[ Voor 89% gewijzigd door steef321 op 19-05-2016 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:03
Staat de browserservice aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Win7 is geen server, dus SWS -> WOS

Welke componenten staan aan bij je netwerkadapter-eigenschappen? Client per ongeluk uitgevinkt?

Nb hoog tijd om vscanner weer aan te zetter ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)