Toon posts:

hd formateren op nieuwe hd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net een p 166 gekregen waar de hardeschijf van kapot was. Ik heb er dus een andere hd in gedaan en gepartitioneerd. Om heb te kunnen gebruiken moet je de hd eerst formateren anders kun je er niets naar wegschrijven. Maar dat lukt niet als ik op de win 95 cd format c: doe zegt ie ms-dos versie onjuist. Maar ik kan er helemaal geen dos opzetten omdat ik niets op die schijf kan zetten. weet iemand hoe ik deze schijf ka formateren.

nog en vraag
De betreffende pc in een compaq desktop hoe kan ik bij dze pc in de bio komen.
bvd

Verwijderd

Met fdisk moet je eerst de bestaande partitie verwijderen. Daarna opnieuw een DOS-partitie aanmaken en daarna 1 of meerdere "puntjepuntje"
Pas daarna format c:/s

Verwijderd

Maak anders eerst ff een bootdisk op een andere compu. Knal er fdisk en format op en je bent klaar... 8-)

Verwijderd

oftewel BOOTDISK.... Search is ook een functie! :P

Verwijderd

jah BOOTDISK..

Verwijderd

Inplaats van een andere pc te gebruiken is het ook mogelijk om met de windows cd geplaatst ook een bootdisk te maken, dat je een bootdisk moet maken is zeker.
Je gaat als je de cd kunt benaderen naar de cd en typt dan sys a:
dan knal je de bestanden erop die je nodig hebt, bijvoorbeeld fdisk, format en sys en niet te vergeten de cd-rom ondersteuning desnoods van ouwe flop. Daarna booten en alles werkt

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dit topic is verplaatst naar [url="/listtopics.php/21"]Opslagmedia & I/O Controllers[/url] ;)
Pagina: 1