Spotlight nieuws

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Beste redacteurs,

Op sommige dagen staan er wel 25+ nieuwsberichten, top natuurlijk! _/-\o_
Alleen soms heb je een druk bestaan en niet de tijd en zin om te skimmen door alle headlines.

Veel nieuwssites, ook techsites, plaatsen vaak 2 -3 artikelen die het belangrijkste nieuws op dat moment zijn in the spotlight.

Waarom doet de redactie dat niet? De belangrijkste reviews en achtergrondartikelen hebben wel een duidelijke highlight. Graag wil ik dat voor nieuws:

Zodat als ik www.tweakers.net open direct weet wat het belangrijkste nieuws van het moment is - zonder eerst door 20 headlines af te moeten scholen. *

Dit past volgens mij ook beter bij het toegankelijk maken voor een breder publiek.

Dank als jullie dit willen meenemen in een volgende lay-out overhaal.

(* en je zou zelfs kunnen denken aan nieuws dat 'hot' is op het moment (op basis van het aantal reacties/views) en "just in" nieuws (net nieuw) in een apart kadertje).

[ Voor 12% gewijzigd door CyberMania op 19-05-2016 00:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zonder meteen de redactie of de gemiddelde bezoeker af te fakkelen: wat voor de massa "spotlight" is, is voor een flink aantal andere bezoekers "/care".

Plus dat er al enige tijd een teneur lijkt te zijn waarbij de redactie wordt verweten advertorials/voorkeursartikelen te schrijven; als die dan toevallig ook nog eens "spotlight" worden, denk ik dat de bom echt ploft bij een aantal mensen.

En om dan even een voorbeeld te geven over spotlight-nieuws, overdaad schaadt en voorkeursbehandeling: nu.nl + Max Verstappen. Ondanks zijn best wel goede en rijzende carriere, staat er op nu.nl eigenlijk amper nog nieuws (of uberhaupt concrete info) hoe een race verlopen is zonder dat Max er meteen bij moet worden gesleept ongeacht of hij 1e of laatste is geworden. Na 2x spotlight, vind ik het wel best en nu.nl heeft dus al een lezer verloren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:24
Het is inderdaad een verhaal waar twee kanten aan zitten, maar het is wel iets dat we overwegen. Hoe, wanneer en in welke vorm staat nog niet vast. Prima suggestie in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Oh en een functie bij de instellingen > artikelfeed dat je geruchten kan uitzetten..
Word helemaal kriegel van dit soort nieuws: Foto toont mogelijk achterkant van definitief iPhone 7-model artikelen, weg uit m'n beeld :) en dan is die laatste niet eens gelabeled als gerucht..

NRG