Advies gevraagd voor een nieuwe monitor!

Pagina: 1
Acties:

• AlphaGoob
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-01 21:54
Goedendag beste tweakers!

Al langere tijd ben ik op zoek naar een nieuwe monitor. Iets meer dan een jaar geleden heb ik er eentje van marktplaats afgeplukt (22 inch Philips van toen 5 jaar oud) die al snel niet meer voldeed aan mijn eisen. Nu werk ik inmiddels op een mooie 26 inch Samsung, maar ook die past niet helemaal in mijn eisenpakket. Toch kom ik er niet helemaal uit.. er zijn er ook zoooo veel! Ik hoop dat jullie mij een beetje bruikbaar advies kunnen geven.

Ik zoek een 24 inch monitor. Het liefst dus ook geen 23 of 25 inch (23,8 is natuurlijk acceptabel). Waarom 24 inch? nou ik vond die 22 inch te klein en mijn huidige 26 inch te groot.. Tada! De monitor moet trouwens minimaal full-hd zijn, maar dit zijn ze volgens mij allemaal wel.

Een heel belangrijk punt is de kleurechtheid. Zover dit binnen mijn wensen/budget past wil ik de allerbeste kleuren uit mijn scherm halen. Niet te fel of flets, maar zo natuurgetrouw mogelijk. Ik gebruik het scherm vooral voor design zaken dus dit moet goed zijn. Maar dit maakt het ook meteen zo lastig. Je ziet een scherm in de winkel vaak op een demo modus staan, of er staan grote TL lampen boven. En op internet is dit ook lastig te vergelijken.

Dan het budget. Als ik google naar beste kleuren op een scherm dan kom je toch al snel bij schermen tussen de 600 en 1200 euro. Dit is dus niet de bedoeling. Ik heb voor mezelf een budget gemaakt van maximaal 200 euro. Hier zijn best wel goede schermen voor te koop die aan mijn eisen voldoen, al wordt je keuze wat beperkter. Het viel me op dat er tussen 200 euro en 450 euro weinig vooruitgang in een scherm zit. Pas daarboven maak je echt flinke stappen. Daarom dus ook de keuze van maximaal 200 euro.

Voor het merk heb ik niet echt een voorkeur maar een merk als AOC, Iiyama of BenQ doet me niet zoveel.Als dit echter wel het beste bij mijn wensen past wil ik hier graag een plekje voor vrij maken. Het design mag natuurlijk zo strak mogelijk met weinig randen zijn, maar ook dit is voor mij niet de belangrijkste keuze.

Inmiddels heb ik na wat reviews lezen de volgende 3 "toppers" eruit gehaald. Over de AOC lees ik alleen maar goede verhalen, terwijl de phillips wel een erg mooi kleurenspectrum schijnt te hebben. Dan kwam ik ook nog een scherm van HP tegen.. maar naast die ene review waar hij de hemel in wordt geprezen kan ik daar verder weinig over vinden. Ik heb dan dus wel echt vooral gekeken naar de kleuren. Het gaat dan om de volgende 3 schermen:
- Philips 246E7QDSW
- AOC G2460VQ6
- HP Pavilion 24CW

Kan iemand mij advies geven binnen deze 3? Of zijn er nog andere opties waar ik volgens jullie nog eens naar kan kijken?

Alvast heel erg bedankt!!

Groet Gert-Jan

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:15

D4NG3R

kiwi

:)

AlphaGoob schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 23:50:
Het viel me op dat er tussen 200 euro en 450 euro weinig vooruitgang in een scherm zit.
120/144Hz? Freesync? Hogere resoluties? Betere panelen? etc etc

De grootste vooruitgang zit hem juist in dat prijsgebied, je valt dan net tussen de instap- en high-end modellen in. ;)

Om even een populair voorbeeld te geven:
pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zwart

[ Voor 20% gewijzigd door D4NG3R op 19-05-2016 00:05 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• AlphaGoob
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-01 21:54
D4NG3R schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 23:54:
[...]

120/144Hz? Freesync? Hogere resoluties? Betere panelen? etc etc

De grootste vooruitgang zit hem juist in dat prijsgebied, je valt dan net tussen de instap- en high-end modellen in. ;)

Om even een populair voorbeeld te geven:
pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zwart
Haha ja je hebt gelijk! Maar als ik kijk naar de kleuren dan valt dat juist in dat prijs gebied wel tegen. En dat is nou juist wat ik zoek. De overige specificaties (hoe belangrijk ook!) zijn in dit geval toch wel bijzaak. Een hogere resolutie zou niet overbodig zijn trouwens,maar juist dan lever je weer in op die kleuren in de wat goedkopere klasse.

[ Voor 1% gewijzigd door AlphaGoob op 19-05-2016 00:20 . Reden: Zinsopbouw aangepast :) ]

Verwijderd

Kijk eens naar de pricewatch: Dell P2416D Zwart. 1440P en voor die prijs een erg goede kwaliteit.