Toon posts:

Geluidskaart met dig uitgang --> welke??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen...

Ik wil graag via een geluidskaart in mijn computer opnemen naar mijn minidisc deck, en dit dus doen met een digitale uitgang. Dit wil ik doen via de optische digitale uitgang, dus het liefst niet via een coaxiale!
Nou had ik van deze kaartjes gelezen dat ze een digitale uitgang(weet niet of dit coaxiaal/optisch is) hadden:

- AOpen AW744
- Creative SB PCI 512 / SB Live! platinum/player 51
- Guillemot Maxi Sound fortissimo
- TerraTec 512i digital

Welke van deze kaarten(of andere) kan ik het best kopen?? Ik wil een niet al te dure, dus de SB Live! Platinum valt al af... Welke is het beste, en, welke werkt ook met deze digitale uitgang onder Win2K?? Dit vind ik heel belangrijk, aangezien ik dit draai op mijn PC ;)!

Bedankt voor de reacties, Arjen

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Toch nieuwsgierig: waarom speciaal optisch???

They made me do it.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:25

Exirion

Gadgetfetisjist

De Terratec DMX XFire heeft een prima werkende Optical Output. Werkt onder zowel Windows 98/ME als Windows 2000 :) Prijs is meestal tusen de 150 en 160 gulden.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 juni 2001 20:51 schreef Smoothy_ het volgende:
Toch nieuwsgierig: waarom speciaal optisch???
Nou, omdat ik ook een klein MD-recordertje heb, welke is uitgevoerd zonder coaxiale ingang. M'n nieuwe MD deck ondersteunt het wel, maar ik wil het dus via dat kleine recordertje doen! Het liefst wil ik geen geklooi met coaxiaal --> optisch omzetters, en op deze manier kan ik het met m'n deck en met m'n MD-walkman combineren. (Ik weet het, ik kan ook m'n deck op m'n PC aansluiten en dan opnemen via de coaxiale uitgang, maar ik wil dit gewoon niet).

Arjen

Verwijderd

Optische uitgang (ookwel TOSLINK) is te vinden op de Terratec DMX, en nog voor een leuk prijsje ook, anders kan je nog gaan voor de EWX24/96 die heeft ook een optische ingang

Verwijderd

Heb zelf de SB Live! en een vriend van me heeft de Terratec 512. Ben tevreden over het geluid van de SB Live! maar heb wel last gehad van het een en ander aan problemen met drivers ed.
Die vriend van me heeft die Terratec gekocht vanwege de problemen die ik had met de Live! en hij heeft goed geluid en geen klachten. De rest van de kaarten heb ik geen ervaring mee

Verwijderd

Terratec EWX 24/96 :)

Verwijderd

Maxi Sound Fortissimo :) !

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-07 10:32

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

Als je het te doen is om de optische uitgang, dan zou ik zeker de Terratec DMX XFire 1024 nemen, lekker goedkoop kaartje met prachtig geluid, EN een erg goede optische uitgang..

ding ondersteund ook meteen eax 1.0 en 2.0, en a3d 1.0 , gamed nog lekker ook ;)

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:03
terratec 1024 dmx fire werkt perfect hier en niet zo duur ook, rond de 140,-

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
agree

Verwijderd

alles behalve de SBLive!1024 want ik krijg hem niet werkend!!!!! heb hier ook ergens een topic!!!!!
Pagina: 1