Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Croga
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 20:36
Ik zoek een?
Mobiele telefoon

Wat is je budget?
Ergens rond de €300 of zo?

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
te bellen ;)
Daarnaast is EMail belangrijk (inclusief Exchange ondersteuning) en zou het handig zijn als hij fitness tracking kan doen (De stappenteller van de nieuwe iPhone vondt ik wel handig en ik gebruik Runkeeper voor wandelen, hardlopen en fietsen)

Nog andere eisen die belangrijk zijn?
Ik heb vorig jaar een Lumia 1320 gebruikt. Het formaat van dat scherm was ideaal. Heb net m'n iPhone6 van de zaak ingeleverd en dat scherm was me eigenlijk te klein.
Daarnaast vondt ik de battery-cover die ik voor de iPhone had wel heel handig. Maar 1 keer per week aan de stroom is beter dan iedere avond moeten opladen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zoals gezegd vondt ik de 4.7" van de iPhone6 te klein. Daarmee valt Apple dus vanzelf in de categorie "Te duur!". Leuk dat m'n baas dat betaalde maar zelf ga ik dat niet uitgeven.
Windows Phone trekt me heel erg maar dan moet het wel meteen continuum ondersteunen. De 950(/XL) vindt ik echter weer te duur. Continuum is een leuke gadget maar op dit moment nog niet meer dan dat.
Blijft Android over. Ik heb echter geen zin om over een half jaar met achterhaalde software te zitten. Dat betekend dat ik per definitie op een Nexus toestel uit ga komen.
Op dit moment heb ik dus mijn oog op de Nexus 5 (de 5X is, als ik het goed begrijp, trager. De 6 is meteen weer een enorme klap duurder)

Welke vragen heb je hier nog over?
Kloppen mijn aannames (dat de 950 de enige Windows telefoon met Continuum is, dat de Nexus de enige telefoon is met gegarandeerde software updates voor Android, dat de Nexus 5X trager is dan de 5)?
Heb ik nog wat gemist in mijn overwegingen?
Zijn er betere opties beschikbaar met mijn eisen?

• Marly
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 23:17
Tja.., ik weet natuurlijk niet, of je nog iets als mogelijke, tijdelijke reserve hebt liggen, of dat je snel een nieuw toestel nodig hebt. In 't geval van 'snel', zou een Lumia 640XL natuurlijk ook een optie zijn, groot scherm en niet duur meer. Dan kan je afwachten, wat Continuum nog gaat doen, en hebt toch een goede, grote telefoon.

• Croga
quote:
Marly schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 00:13:
Tja.., ik weet natuurlijk niet, of je nog iets als mogelijke, tijdelijke reserve hebt liggen, of dat je snel een nieuw toestel nodig hebt. In 't geval van 'snel', zou een Lumia 640XL natuurlijk ook een optie zijn, groot scherm en niet duur meer. Dan kan je afwachten, wat Continuum nog gaat doen, en hebt toch een goede, grote telefoon.
Maar waarom zou ik die willen?
- Geen continuum
- Geen stappenteller
- Relatief weinig geheugen (16GB zou toch wel prettig zijn)

Het enige voordeel ten opzichte van, bijvoorbeeld, de Nexus 5 is de prijs. Maar qua gebruikers opties heeft hij alleen maar nadelen.

• mission
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 12:39
Mja hoe lang gaat een telefoon mee?

Als je nu een toestel met android 5.1 of liefst 6 neemt dan is die over anderhalf jaar echt niet hopeloos verouderd.

Ik kan genoeg toestellen verzinnen die ouder dan 3 jaar zijn en nog prima mee kunnen komen. Een nieuw toestel zal dan zeker niet minder lang mee gaan

• Croga
quote:
mission schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 07:49:
Als je nu een toestel met android 5.1 of liefst 6 neemt dan is die over anderhalf jaar echt niet hopeloos verouderd.

Ik kan genoeg toestellen verzinnen die ouder dan 3 jaar zijn en nog prima mee kunnen komen. Een nieuw toestel zal dan zeker niet minder lang mee gaan
Een toestel met Android 5.1 is over een paar maanden hopeloos veroudert omdat de software niet geupdate wordt. Hetzelfde geld voor een toestel met Android 6.

Toestellen van nu 3 jaar oud draaien waarschijnlijk nog 4.4 en kunnen daardoor een groot deel van de apps niet meer draaien. Maar nog ernstiger: De meesten krijgen niet eens meer beveiligings updates. Daar zit ik niet op te wachten.

Vandaar mijn hang naar Nexus. De Nexus 5 is ruim 2 jaar oud maar draait nogsteeds op de nieuwste versie van Android.

• mission
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 12:39
quote:
Croga schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 07:58:
[...]

Een toestel met Android 5.1 is over een paar maanden hopeloos veroudert omdat de software niet geupdate wordt. Hetzelfde geld voor een toestel met Android 6.

Toestellen van nu 3 jaar oud draaien waarschijnlijk nog 4.4 en kunnen daardoor een groot deel van de apps niet meer draaien. Maar nog ernstiger: De meesten krijgen niet eens meer beveiligings updates. Daar zit ik niet op te wachten.

Vandaar mijn hang naar Nexus. De Nexus 5 is ruim 2 jaar oud maar draait nogsteeds op de nieuwste versie van Android.
ik deel die mening niet, maar goed laten we die discussie maar niet starten.

• Marly
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 23:17
quote:
Croga schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 06:34:
[...]

Maar waarom zou ik die willen?
- Geen continuum
- Geen stappenteller
- Relatief weinig geheugen (16GB zou toch wel prettig zijn)

Het enige voordeel ten opzichte van, bijvoorbeeld, de Nexus 5 is de prijs. Maar qua gebruikers opties heeft hij alleen maar nadelen.
Ja, leek me ook alleen maar een optie, wanneer je snel een nieuw toestel nodig zou hebben (bij ons nooit 't geval, omdat we altijd nog wel een goede telefoon in reserve hebben), en de 640's bieden heel veel telefoon voor weinig geld. Van Continuüm gaf je zelf al aan, dat 't voorlopig alleen maar een leuke gadget is, dus niet onmisbaar, maar aan die stappenteller had ik idd niet gedacht.
't Geheugen van de 640 is trouwens uitbreidbaar.

Marly wijzigde deze reactie 19-05-2016 18:07 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rudimaes47
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 11-09-2016
De Nexus 5X is sneller dan de Nexus 5 en heeft een veel betere batterijduur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 17-05 16:39
quote:
Croga schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 07:58:
[...]

En jij denkt natuurlijk dat die Nexus 5X nog eens een hoop nieuwe versies van Android gaat ontvangen... Let op: "kouwe kermis". Natuurlijk blijven die Nexus toestellen niet eeuwig updates krijgen, dat is een illusie. Er zijn overigens genoeg telefoons van 2 jaar oud die Android 6 draaien, net als die 5X.

Volgens mij ben je nogal bevooroordeeld tegen Android, ik vraag me dan ook echt af waarom je ernaar kijkt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Croga
quote:
Gadgeteer schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 12:08:
En jij denkt natuurlijk dat die Nexus 5X nog eens een hoop nieuwe versies van Android gaat ontvangen... Let op: "kouwe kermis". Natuurlijk blijven die Nexus toestellen niet eeuwig updates krijgen, dat is een illusie. Er zijn overigens genoeg telefoons van 2 jaar oud die Android 6 draaien, net als die 5X.
De realiteit is dat het verleden aangetoond heeft dat alle Nexus toestellen nog jaren na uitbrengen up to date gehouden worden door google terwijl non-nexus toestellen mischien de eerstvolgende versie krijgen maar nooit de versie daarna. Dat is wat er de afgelopen tijd continu in het nieuws is geweest. Als jij voorbeelden kunt geven die dat tegenspreken dan hoor ik het graag. Tot die tijd volg ik wat ik hier op Tweakers (en, bijvoorbeeld, in de rechtzaken tegen grote telefoon fabrikanten) lees.

Als ik, bijvoorbeeld, kijk naar de Asus Zenphones dan hebben ze allemaal een update naar 5.0 gehad maar geen van allen een update naar 5.1.1. Daarnaast krijgen ze geen van allen een update naar 6.

Samsung S4 en ouder blijven steken op 5.0.2. Geen 5.1 en geen 6. De non-S en non-Note telefoons krijgen überhaupt geen updates. Heb je ooit voor de Core-lijn gekozen dan heb je gewoon pech.

Zoals gezegd; het update beleid van non-Nexus Android telefoons is simpelweg slecht. Je bent overgeleverd aan de leveranciers als het gaat om de veiligheid van je telefoon en die fabrikanten hebben in het verleden daar heel weinig aandacht aan besteed en niets wijst er op dat ze bereid zijn daarin te veranderen.
quote:
Volgens mij ben je nogal bevooroordeeld tegen Android, ik vraag me dan ook echt af waarom je ernaar kijkt?
Een oordeel wat ondersteund wordt met feiten is geen vooroordeel.
Waarom ik er naar kijk is omdat het een serieuze optie is en ik de voordelen zie.
Waarom jij bevooroordeelt bent (ofwel: Een oordeel uit wat door feiten tegengesproken wordt) kan ik niet echt volgen.

• Croga
quote:
rudimaes47 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 09:54:
De Nexus 5X is sneller dan de Nexus 5 en heeft een veel betere batterijduur.
Op basis hiervan ben ik uiteindelijk voor de LG Nexus 5X gegaan.
Uiteraard zorgt mijn confirmation bias er voor dat ik nu moet zeggen dat dat de beste keus was die ik ooit gemaakt heb ;)

Bij uitgebreid gebruik doet hij een dag of 2 met z'n batterij. Dat is grofweg wat ik gewend ben van mijn Lumia 1320 en iPhone 6. De vingerafdruk scanner van de Nexus doet het beter dan die van de iPhone. Ik heb de gezichtsherkenning nog niet aan de praat gekregen (niet dat ik er veel moeite voor gedaan heb ;))

• rudimaes
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 28-12-2016
Veel plezier met je nieuwe smartphone. Goede keuze.
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Networking en security

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True