24/7 VPN & gaming stability (lagspikes)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkelwagentje
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-10 23:22
Hallo allemaal,

Ik ben aan het experimenteren met VPN diensten en ik probeer een oplossing te vinden voor mijn probleem. Recentelijk heb ik diensten zoals PIA en NordVPN geprobeerd maar bij beide is het niet gelukt op een ideale situatie te krijgen. Ik zou graag al mijn internetverkeer via een VPN willen laten lopen wat gewoon prima haalbaar is wat betreft stabiliteit en snelheden. Echter wanneer ik games speel heb ik een lage ping wat goed is maar tegelijkertijd heb ik last van lagspikes Soms duurt is het 1 keer per minuut maar soms enkele keren. Ik betwijfel of er überhaupt services zijn die deze stabiliteit kunnen bieden dus vroeg ik me af of het mogelijk zou zijn om uitzonderingen te maken voor bepaalde applicaties?

Op dit moment moet ik de VPN aan en uit schakelen wanneer ik even een paar minuten wil gamen wat vrij vervelend is. Zeker als je bij bepaalde applicaties elke keer online / offline gaat. Dus mijn vraag is dus of er een mogelijkheid is om deze 2 dingen te combineren door bijvoorbeeld een extreem stabiele dienst of door middel van applicatie uitzonderingen? Als je andere suggesties hebt dan hoor ik het graag maar dit zijn de 2 die ik op dit moment even kan bedenken. Ik heb bij de verschillende diensten ook geprobeerd om te switchen van TCP naar UDP en ik heb alle dichtstbijzijnde servers getest in Nederland. De twee diensten spreken me erg aan omdat ze relatief goede voorwaarden hebben, veel en goede servers hebben en ook nog eens ontzettend goedkoop op jaarbasis zijn < 40 euro.

Het zou mij ontzettend blij maken als ik hier een oplossing voor kan vinden dus elke suggestie is van harte welkom! Alvast bedankt voor de moeite.

Groeten,

Winkelwagentje

Beste antwoord (via Winkelwagentje op 19-12-2020 20:19)

Verwijderd

Je zou een simpele pppoe verbinding kunnen maken voor je VPN netwerk en deze gebruiken voor alle trafiek die naar de VPN moet. Dit kan enkel als je provider dit toelaat. Belgacom laat dit toe, Telenet dan weer niet omdat zij andere protocollen hanteren.

Wat nog een mogelijkheid is, is om zelf een vpn te hosten, voor nog geen €10 p/m kan je zelf een OpenVPN VPS creeëren met 1GB/s up en downlink. Als je internet connectie thuis voldoende is moet gamen op deze manier wel haalbaar zijn.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou een simpele pppoe verbinding kunnen maken voor je VPN netwerk en deze gebruiken voor alle trafiek die naar de VPN moet. Dit kan enkel als je provider dit toelaat. Belgacom laat dit toe, Telenet dan weer niet omdat zij andere protocollen hanteren.

Wat nog een mogelijkheid is, is om zelf een vpn te hosten, voor nog geen €10 p/m kan je zelf een OpenVPN VPS creeëren met 1GB/s up en downlink. Als je internet connectie thuis voldoende is moet gamen op deze manier wel haalbaar zijn.