Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor softwareontwikkelaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ontwikkel (niet-grafische) software, ik game helemaal eigenlijk niet. Ik vind een (zeer) snelle laptop van belang, maar de grafische kaart dus wat minder. Wel mooi meegenomen als dat ook in orde is - dan ga ik misschien toch weer eens een game proberen. Een numpad is voor mij onmisbaar en een losse numpad is geen optie. Daarmee vallen de kleinere laptops dus al af, maar een echte eis qua schermgrootte heb ik niet.

Ben totaal niet geïnteresseerd in klapschermen, touchscreens of andere gekkigheid.

Ik heb niet veel schijfruimte nodig (<500GB). Meer mag wel natuurlijk. RAID1-achtige taferelen zijn voor mij niet nodig; ik heb alles in Dropbox.

Wat is je budget?
Budget is van ondergeschikt belang.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Momenteel niet; de klant waarvoor ik nu werk levert de hardware. Kan een volgende klus weer anders zijn ... Maar het gewicht maakt me niet heel veel uit, langere accuduur lijkt mij wel erg prettig.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Goede ervaringen met Asus, maar ben niet zo merktrouw. Ab-so-luut geen Macbook. Ik werk nu noodgedwongen enkele jaren met OS X en ben er echt he-le-maal klaar mee.

Verwijderd

Topicstarter
Aanvulling:

- Als de voor mij perfecte laptop wel een touchscreen heeft, is dat op zich prima. Ik zou er alleen als extra feature niets extra's voor betalen.
- Budget is dus van ondergeschikt belang, maar elders zag ik laptops van 3.500 euro voorbijkomen en dat is wel echt veel te gortig. ;)
- Omdat ik niet veel opslagruimte nodig heb, ligt alles op SSD wellicht voor de hand?

Verwijderd

Je zegt snel, dan denk ik onmiddellijk aan een SSD icm met i5 of i7 cpu.
Geef die opties in in de pricewatch, samen met een numeriek toetsenblok met een ips paneel en je krijgt 101 resultaten (met een i7), kijk daar miss alvast eens naar.
http://tweakers.net/categ...LuOqK8pp88_4-Rfhw-W0Fr7AQ

Die asus zenbook en hp spectre lijken me perfect aansluiten bij wat je zoekt... En hebben laatste generatie cpu aan boord, scheelt alweer in batterij.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

^ de HP Spectre heb ik ook thuis; touchscreen is een fijne bijkomstigheid alleen je moet het wel met beleid doen (scharnier houdt niet zo van rammen op je scherm). En ontzettend rap ook om mee te werken.

Maar neem niet alles van mij aan; het lijstje van MeHiSt is zeker het onderzoeken waard.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:31
Ik kan me voorstellen dat alleen een laptop display wat karig is voor een ontwikkelaar. Wil je extra monitoren aansluiten op je laptop? En zo ja, hoeveel en wat voor?

Verwijderd

Topicstarter
Da's een goeie inderdaad. 1 HDMI-poort is genoeg.

Ik had inderdaad die 100 laptops al gevonden; zal er nog eens doorheen gaan met een extra oog op de genoemde modellen!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of het in te schatten is hoor, maar hoeveel zul je ongeveer extra betalen voor het touchscreen en het om kunnen klappen van bijv. die Spectre? Want de specs zijn top, maar als ik dezelfde specs voor minder geld zonder touchscreen kan krijgen ben ik nog blijer.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom uit op deze:

pricewatch: Asus N552VX -FY162T

Uit deze selectie komen rollen:

http://tweakers.net/categ...ip4pSpNW9q5XmZXzEb4oRjjC8

Da's wel wat toch?

Verwijderd

De HDD zou voor mij te traag zijn... Caching ssd is maar 8GB groot, ik zou eerder voor model met een pure ssd gaan en eventueel zelf 2de hdd inbouwen in dvd-slot...

Dus als je schrijft dat je budget van ondergeschikt belang is vind ik dit geen goede keuze...

Verwijderd

Topicstarter
Goed punt ja; dan is dit misschien beter:
pricewatch: MSI Gaming Series GE62 6QD-006NL

i7, SSD, 16GB RAM, 128GB SSD...

• tweedebas
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-11 10:59
Deze zou ook al voldoen.

pricewatch: Asus N552VX-FY166T

Als je ook met een vast bureau werkt is een DELL XPS 13 of 15 interessant door de Thunderbolt aansluitingen waarmee je met een hub met 1 TB stekker je monitor(en) extra usb poorten waar al een toetsenbord & muis op zit kan aansluiten.

Heb zelf omdat ik wat specifieke eisen had een BTO gekocht, daar kan je voor een groot deel zelf configureren, wat mij erg aansprak. 1, 2 of 3 hd's 8 of 32Gb werkgeheugen, i5 of i7 etc.

Kwaliteit behuizing is denk ik zelf wat minder, maar dat zal ook weer per model verschillen.

Compleet willekeurig het volgende geselecteerd.

15CL31: 15.6" mat Full HD IPS-scherm met Intel® HD Graphics
Intel Core i5-6400T | quad-core | 4 Threads | max. 2.8GHz | 35 Watt
8GB DDR3L (1866MHz), BTO Selected RAM
Geen geheugen in geheugenslot 2 (optioneel)
250GB Samsung 850 EVO Solid State (SSD) Disk, M.2 (SATA 3.0)
Geen 2.5 inch HDD of SSD in slot 1 (optioneel)
DVD+/-RW speler en brander 8x - 9mm
Intel® Dual Band Wireless-AC 3165 M.2 (802.11ac 2.4/5GHz, 433Mbps) + Bluetooth 4.2
Verlicht QWERTY-toetsenbord (US International) voor de 15CL31
Windows 10 Home NL incl. USB-stick
2 jaar carry-in garantie
13~15" BTO Basic draagtas inclusief bedrade muis en actiekit
1.059,00 incl. btw

• exaltion
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-11 10:32
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 14:47:
Die asus zenbook en hp spectre lijken me perfect aansluiten bij wat je zoekt... En hebben laatste generatie cpu aan boord, scheelt alweer in batterij.
Zijn laatste generatie CPU's lichter op de batterij? Ik heb afgelopen weekend een Dell laptop met i7-6700HQ en volgens mij valt die er dan ook onder :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 15:39:
Goed punt ja; dan is dit misschien beter:
pricewatch: MSI Gaming Series GE62 6QD-006NL

i7, SSD, 16GB RAM, 128GB SSD...
16 GB Ram persoonlijk wat veel voor wat je ermee wil doen en 128 GB ssd net wat te weinig...

Dit model:
pricewatch: MSI GP62 6QF-665NL

Heeft 8GB RAM maar wel 256 SSD aan boord.

Nadeel aan beide is full hd scherm vind ik. Persoonlijk heb ik liever wat meer pixels om op te werken.

Deze heeft meer pixels
pricewatch: HP Envy 15-ae123nd

Verwijderd

Topicstarter
Dat zijn ook goede suggesties! Ik ben niet zo kritisch met pixels, mag van mij ook 800x600 zijn . 8)7

Denk je dat ik het verschil tussen 8 en 16GB niet echt zal merken?

(Overigens heb ik vrij weinig data; alles bij elkaar nu iets van 120GB, en dat staat in Dropbox. Een kleinere SSD en een extra HDD moet voor mij ruim voldoende zijn.)

Nog een extra vraag; klopt het dat de laptops over het algemeen geleverd worden met een Windowsversie die nog geconfigureerd moet worden? M.a.w.; ik kan 'm dan nog op Engels zetten? Staat al die fabrieks-adware er dan al wel of niet op?

Verwijderd

Tenzij je virtuele machines gaat draaien of grafische programma's gaat gebruiken met bestanden die tegen de 1 GB aanlopen ga je met 8GB ruimschoots voldoende hebben.

Je hebt nu al 120GB data, maar moet je daar je windows files + windows updates niet nog eens bij gaan tellen?

En die fabrieks-adware, hangt sterk af van welk merk je koopt ;-) Kan je meer over vinden op google ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Meestal zet ik de Dropbox-map op de HDD, dus dan heb ik die hele SSD voor alleen Windows en applicaties. Dat is voor mij wel voldoende.

Toch klinkt die GP62 uit jouw suggestie wel het best; die is in ieder geval nog iets voordeliger dan die met 16GB RAM.

Thanks voor alle info!
Pagina: 1