Verwijderd

Topicstarter
Hi

Me neefje heeft MSI B85M-G43 - Moederbord - micro ATX - LGA1150 Socket gehaald maar zijn oude cpu cooling past niet. Het komt wel perfect over de gaatjes maar schroeven zijn te kort (raakt de moederboord niet).
Dus ik wou vragen wat voor cpu cooling ik moet halen? Wil niet iets aanschaffen dat niet past.
Het mag best iets goedkoops zijn (10 - 20 euro)

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 21:22:
Hi

Me neefje heeft MSI B85M-G43 - Moederbord - micro ATX - LGA1150 Socket gehaald maar zijn oude cpu cooling past niet. Het komt wel perfect over de gaatjes maar schroeven zijn te kort (raakt de moederboord niet).
Dus ik wou vragen wat voor cpu cooling ik moet halen? Wil niet iets aanschaffen dat niet past.
Het mag best iets goedkoops zijn (10 - 20 euro)
Wat heb je zelf al gevonden?
Weet je wat voor socket dat moederbord heeft?
Heb je de Pricewatch bekeken?

Sidenote:

Weet jij toevallig welke telefoon ik voor twee tientjes kan krijgen? Heb zelf nog niks onderzocht, maar wil wel graag zsm antwoord!

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-01 14:26
Welke koeler? Lijkt me sterk dat je schroef draad te kort komt.. Wellicht verkeerd gemonteerd?

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:57

nelizmastr

Goed wies kapot

Niet stiekem een AMD koeler gehaald of een koeler waar je een backplate met afstandsbusjes mee moet monteren? Pushpin koelers van Intel passen altijd, anders monteer je hem verkeerd.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Verwijderd

Topicstarter
Jeroenneman schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 21:25:
[...]

Wat heb je zelf al gevonden?
Weet je wat voor socket dat moederbord heeft?
Heb je de Pricewatch bekeken?

Sidenote:

Weet jij toevallig welke telefoon ik voor twee tientjes kan krijgen? Heb zelf nog niks onderzocht, maar wil wel graag zsm antwoord!
Ik heb al aangegeven wat voor socket het was, 1150 socket. En zoals ik al zij ik wil niks verkeerds halen daarom vraag ik aan jullie om hulp. Misschien hebben mensen deze moederboord al of eerder gebruikt en weten welke koeler erop past.
Puddi Puddin schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 21:31:
Welke koeler? Lijkt me sterk dat je schroef draad te kort komt.. Wellicht verkeerd gemonteerd?
Heeft zijn oude koeler geprobeerd, weet de merk of model niet. Wanneer je de koeler bovenop de cpu plaats raken de schroeven de moederboord niet dus kan niet vast schroeven.

oude moederboord van hem is ook een 1150 socket moederboord net als deze die hij heeft gehaald, weet echt niet waarom het niet past.

• ParaVince
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-04-2025
Klinkt alsof je/hij vergeten bent/is de backplate van de koeler van het oude moederbord af te halen. anders, zoals hierboven gesuggereerd, de spacers gebruiken. Pricewatch is ook niet moeilijk in gebruik. Men gaat naar koelers, men klikt op socket 1150 en voila.

Verwijderd

Topicstarter
ParaVince schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 21:19:
Klinkt alsof je/hij vergeten bent/is de backplate van de koeler van het oude moederbord af te halen. anders, zoals hierboven gesuggereerd, de spacers gebruiken. Pricewatch is ook niet moeilijk in gebruik. Men gaat naar koelers, men klikt op socket 1150 en voila.
Ik heb al een koeler geprobeerd maar zoals ik al zei kan het niet vast schroeven. Het is een 1150 socket koeler maar toch lukt het niet en daarom vraag ik aan jullie om hulp. 1150 socket maar welke model? of moet ik een andere socket cpu koeler halen die wel past?

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-01 23:12

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Dus zijn oude moederbord was ook een socket 1150 en de koeler die daar op zat past niet op het nieuwe moederbord?

Verwijderd

Wat is het merk en type van de cpu koeler?

Post een wat foto's van het mobo (voor en achterkant) en de koeler.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:21
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:25:
Wanneer je de koeler bovenop de cpu plaats raken de schroeven de moederboord niet dus kan niet vast schroeven.
Een S1150 koeler schroef je normaal gesproken ook niet vast aan het moederbord, klinkt zoals meerderen al aangaven dat je de backplate niet hebt overgezet.
Pagina: 1