Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazzl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 10:42
Wij hebben recent een Panasonic lumix dmc-lx 100 gekocht
We zijn echter de flitser verloren en nu dus op zoek naar een nieuwe flitser.
Ik kan echter geen specificaties van de flitservoet vinden.
Zijn deze universeel ?kan ieder flits hier op of moet ik naar iets specifieks zoeken?

Op het internet vind ik wel flitsers die compatibel zijn, maar deze zijn behoorlijk prijzig.
Maar ik kan niet echte goede uitleg vinden over flitservoeten, en ook niet specifiek voor onze camera.

Als iemand weet hoe dit werk? Zou zeer fijn zijn.
...

Vr Gr
Martijn

If you don't stand for something you'll fall for everything

Beste antwoord (via Nomad op 24-05-2016 17:45)

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:25

mrc4nl

Procrastinatie expert

Panasonic ,olympus en leica gebruiken dezelfde flitsvoet, en zijn volledig uitwisselbaar (TTL enz)
Alle andere merken flitsers passen ook, maar dan zul je handmatig de flitskracht moeten instellen anders kunnen je foto's over/onderbelicht zijn. ze flitsen wel gewoon.

je zou inderdaad een compitable flitser kunnen vinden, maar die zijn relatief duur, maar ook stukken groter.
Ik zou gewoon op zoek gaan naar een spare parts. de Panasonic DMW-FL70 is degene die bij de lx100 zit. en is ook los te koop, maar het lijkt alleen via amazon of ebay beschikbaar te zijn.

ora et labora

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:25

mrc4nl

Procrastinatie expert

Panasonic ,olympus en leica gebruiken dezelfde flitsvoet, en zijn volledig uitwisselbaar (TTL enz)
Alle andere merken flitsers passen ook, maar dan zul je handmatig de flitskracht moeten instellen anders kunnen je foto's over/onderbelicht zijn. ze flitsen wel gewoon.

je zou inderdaad een compitable flitser kunnen vinden, maar die zijn relatief duur, maar ook stukken groter.
Ik zou gewoon op zoek gaan naar een spare parts. de Panasonic DMW-FL70 is degene die bij de lx100 zit. en is ook los te koop, maar het lijkt alleen via amazon of ebay beschikbaar te zijn.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazzl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 10:42
@mrc4nl [Tweakers Donatie 25] dank :)
perfect, helemaal niet aan gedacht om daar te zoeken.
bij de fotozaak in Nederland vragen ze echt een vermogen voor deze flits.
ga hem nu gewoon via amazon bestellen!

If you don't stand for something you'll fall for everything