[windows 10] Probleem Mic Outlook 2010 na verplichte update

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMuts
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-10-2023
Zit ik vandaag op kantoor te werken met mijn Windows 7 PC en na al tig keer de update voor windows 10 netjes afgeslagen te hebben, is er blijkbaar ineens iets veranderd door Microsoft want vanmiddag om 16:00 uur besloot de PC uit zichzelf af te sluiten en Windows 10 update erop te zetten (Fijn hoor! NOT).

Na 1,5 uur tokkelen zag het er naar uit dat alles weer naar behoren functioneert behalve helaas Microsoft Outlook 2010.

Probleem melding:
"Kan Microsoft Office Outlook niet starten. Kan het Outlook-venster niet openen. De set mappen kan niet worden geopend. Bestandstoegang is geweigerd. U beschikt niet over de vereiste machtiging voor toegang tot het bestand c:........"

Ik dacht nou dan open ik Microsoft Outlook 2010 toch met administrator rechten en ja inderdaad dan doet ie het.
Ik denk nou alles opgelost mooi, maar nee het volgende probleem is nu dat de zoekfunctie in mijn mail niet werkt, hij geeft als ik iets wil zoeken de melding:

"De functie Direct zoeken is niet beschikbaar wanneer outlook wordt uitgevoerd met beheerdermachtigingen. Als u deze functie wilt gebruiken, moet u Outlook afsluiten en zonder beheerdersmachtigingen opnieuw starten."

Maarja als ik administrator rechten uitzet dan doet Outlook het niet grrr!!!

Ik heb al van alles opgezocht en Google gezocht maar geen van de antwoorden bied een oplossing helaas.

Graag hulp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techrvw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-06 23:01

Techrvw

https://techrvw.com/ | TikTok

Heb je toevallig deze link al gezien?

https://support.office.co...cb-4efe-914c-312f0fab75b6

https://techrvw.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMuts
Yup uiteraard heb ik alle paginas van support al afgezocht en deze oplossing dacht ik ook nou simpel dan werkt het, maar ik kan voor mijn gebruiker geen volledige toegang aanvinken, alle hokjes zijn vaag opgelicht en kan je niks aanvinken nadat je op bewerken drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

DeMuts schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 20:31:
Zit ik vandaag op kantoor te werken met mijn Windows 7 PC en na al tig keer de update voor windows 10 netjes afgeslagen te hebben, is er blijkbaar ineens iets veranderd door Microsoft want vanmiddag om 16:00 uur besloot de PC uit zichzelf af te sluiten en Windows 10 update erop te zetten (Fijn hoor! NOT).
*kuch* er is niets veranderd want nieuws: 'Windows-installaties upgraden zonder toestemming naar Windows 10' en aangezien je waarschijnlijk zelf (of door de IT-afdeling) zorgt voor het installeren van updates, heeft iemand met zijn neus gekeken bij het installeren.
Ik heb al van alles opgezocht en Google gezocht maar geen van de antwoorden bied een oplossing helaas.

Graag hulp!
Rollback uitvoeren naar Windows 7? Want ik lees eigenlijk dat je Windows 10 helemaal niet wil en ook niet hebt willen lezen/zoeken welke zaken er in Office 2010 wel/niet meer goed werken met het nieuwe OS. Nog even afgezien van het feit dat mainstream-support voor Office vorig jaar al is afgelopen...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMuts
Beste Max, ik heb geen probleem om met Windows 10 te werken maar ik wilde dit installeren op een eigen gekozen moment en dat was er door drukte nog niet van gekomen.
Dat Windows 10 nu verplicht is geinstalleerd vindt ik prima aangezien bijna alles werkt op bovengenoemde na en daarom mijn vraag aan de Tweakers of deze een oplossing hebben.
Mijn vermoeden is dat als ik contact ga opnemen met Microsoft dan gaan ze me pushen om te upgraden naart de laatste office versie maar dat zoek ik nu nog niet aangezien ik dan waarschijnlijk weer van alles opnieuw moet instellen.
Mijn enigste vraag nu is hoe krijg ik het zoeken in de mail weer werkende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:26
DeMuts schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:01:
Beste Max, ik heb geen probleem om met Windows 10 te werken maar ik wilde dit installeren op een eigen gekozen moment en dat was er door drukte nog niet van gekomen.
Dat Windows 10 nu verplicht is geinstalleerd vindt ik prima aangezien bijna alles werkt op bovengenoemde na en daarom mijn vraag aan de Tweakers of deze een oplossing hebben.
Mijn vermoeden is dat als ik contact ga opnemen met Microsoft dan gaan ze me pushen om te upgraden naart de laatste office versie maar dat zoek ik nu nog niet aangezien ik dan waarschijnlijk weer van alles opnieuw moet instellen.
Mijn enigste vraag nu is hoe krijg ik het zoeken in de mail weer werkende?
- Al geprobeerd office te repareren?
- Nieuw lokaal mailprofiel geprobeerd aan te maken (configuratiescherm / email)?

de meeste problemen mbt Outlook kunnen namelijk door bovenstaande stappen verholpen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMuts
Office repareren lost helaas niks op heb ik net geprobeerd.
Wat bedoel je precies met nieuw lokaal mailprofiel aanmaken?
Bedoel je in Microsoft outlook een nieuwe account aanmaken?
Of bedoel je ergens in het configuratiescherm iets van een profiel aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMuts
Ik heb het probleem opgelost met een backroll naar Windows 7, wel jammer want afgezien van bovengenoemde problemen werkte windows 10 prima.
Enige vreemde is nu weer dat ik gewend was dat met Excel via de taakbalk onderin altijd mijn favoriete bestanden kon openen met een klik maar dit kan nu ineens niet meer, iemand een idee wat dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMuts
Dit topic mag gesloten worden, heb mijn eigen vraag over Excel zelf opgelost
Pagina: 1